رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 522208

چه شد که ترامپ کاخ سفید را تحویل می دهد

ساعت 24 - ترامپ بی‌آنکه شکست خود را بپذیرد، با انتشار یک پست توییتری زمینه انتقال رسمی قدرت به جو بایدن را فراهم ساخته است. چه چیزی باعث تغییر رویکرد ترامپ درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری و صدور فرمان انتقال قدرت شد؟همه نگاه‌ها متوجه ایالت میشیگان بود.

dir="RTL">شکایات تیم وکلای ترامپ در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از سوی دادگاه‌های ایالتی و فدرال رد شده بود.تایید پیروزی جو بایدن در ایالت کلیدی میشگان عملا باعث تغییر رویکرد ترامپ نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. این موضوع در واقع اعلام قطعی شکست ترامپ و تیم وکلای او بود.پیروزی بایدن بر ترامپ در ایالت میشیگان رسما تایید شده است. گروه ناظر بر انتخابات این ایالت روز دوشنبه ۳ آذر (۲۳ نوامبر) رسما نتیجه انتخابات را تایید کرد. تیم وکلای ترامپ برای مدت چند هفته از "تقلب" در انتخابات ایالت میشیگان سخن گفته بود.

برتری بایدن بر ترامپ در این ایالت ۱۵۴ هزار رای اعلام شده است. به این ترتیب، همه ۱۶ رای الکترال این ایالت به سود دموکرات‌ها محسوب خواهد شد. بنابراین ترامپ برای چرخش در نتایج انتخابات آخرین و مهم‌ترین برگ خود را نیز از دست داده است.ترامپ حتی برای مانع شدن از تایید نتایج انتخابات شماری از رهبران فراکسیون حزب جمهوری‌خواه ایالت میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرده بود؛ تلاشی که ثمری به همراه نداشت. نمایندگان جمهوری‌خواه این ایالت اعلام کرده بودند که به کار خود بر اساس "روال معمول" ادامه خواهند داد.سیاستمداران جمهوری‌خواه در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویسکانسین و آریزونا نیز برخلاف میل ترامپ نتایج انتخابات را تایید کرده بودند. روز دوشنبه (۲۳ نوامبر) بیش از ۱۰۰ کارشناس مسائل امنیتی وابسته به حزب جمهوری‌خواه از رویکرد ترامپ در ارتباط با انتقال رسمی قدرت انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بودند.ساخت دیواری "بزرگ و زیبا" در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک احتمالا مهمترین و برجسته‌ترین وعده انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود. دیواری که به گفته ترامپ، مکزیک باید هزینه ساختش را پرداخت می‌کرد. ترامپ همچنین وعده توقف کامل مهاجرت غیرقانونی را هم داده بود. چه شد؟پس از هفته‌ها تعلل و اصرار بر "سرقت" پیروزی انتخاباتی خود، ترامپ رسما فرمان انتقال رسمی قدرت را صادر کرد. اکنون تیم جو بایدن می‌تواند به اطلاعات و زیرساخت‌های دولتی دسترسی یابد. ترامپ اما همچنان شکست خود را نپذیرفته است. جو بایدن برخی اعضای سابق کابینه اوباما از جمله جان کری را وارد تیم خود کرد. جک سالیوان، مشاور امنیت ملی، و لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌شوند. برای اولین بار یک زن هماهنگ‌کننده نهادهای امنیتی می‌شود.

دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها