رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522284

واکنش پمپئو به دیدار نتانیاهو و بن سلمان/وزیرخارجه ترامپ، از آغاز انتقال قدرت به بلینکن خبر داد

ساعت 24-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درحالیکه گزارش‌هایی در مورد دیدار رهبران سعودی و رژیم صهیونیستی در عربستان منتشر شده از تایید آن طفره رفت.او همچنین از آغاز انتقال قدرت خبر داده است.

در گفتگوی پمپئو با خبرنگار شبکه فاکس نیوز که از طریق تارنمای وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بن سلمان ولیعهد سعودی در جریان سفر وی به خاورمیانه دیدار کردند، گفت: ملاقاتی با ولیعهد در آنجا داشتم. ملاقاتی با ولیعهد در امارات داشتم. نمی‌خواهم اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه کنم.

به گزارش کانال تلگرامی فاکس نیوز، پمپئو در ادامه بار دیگر در پاسخ به این سوال که آیا بی‌بی و رئیس موساد برای دیدار با بن سلمان به شهر نئوم در عربستان سفر کردند، بیان کرد: گزارش‌ها در اینباره را دیده‌ام. با هر دوی آنها بودم و با نخست وزیر در قدس دیدار کردم. همچنین با رئیس موساد در قدس بودم و گفتگوهای سازنده‌ای داشتیم.

وی درباره ادعاهای مطرح شده درباره نزدیک بودن ایران به دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت که آنها در واقع اشتباه هستند.

رسانه‌های صهیونیستی روز دوشنبه از سفر مخفیانه نتانیاهو و برخی مقامات موساد به عربستان همزمان با حضور پمپئو در این کشور خبر دادند. منابع آگاه صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو دراین سفر مخفیانه با محمد بن سلمان و مایک پمپئو دیدار کرده است. خبرگزاری فرانسه نیز در خبری، از ملاقات مخفیانه نتانیاهو با پمپئو و بن سلمان در عربستان خبر داد.

پمپئو از آغاز انتقال قدرت خبر داد

همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بامداد روز چهارشنبه از آغاز روند انتقال قدرت در این وزارت به «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا انجام گفت‌وگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» نامزد بایدن برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا را رد نکرد.

ساعتی پیش نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع در دولت آمریکا گزارش داد که دولت ترامپ به بایدن این مجوز را داده تا گزارش‌های اطلاعاتی روزانه رئیس جمهور را دریافت کند.

در این گزارش آمده است: «کاخ سفید به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب تاییدیه رسمی دریافت گزارش‌های روزانه رئیس جمهور را داده است و هماهنگی درباره زمانی که وی نخستین گزارش را دریافت کند در حال انجام است.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها