رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522949

داروی توصیه شده ترامپ برای کرونا خطر اختلال روانی دارد

ساعت24-یک نهاد دارویی و پزشکی در هلند فاش کرده دارویی که رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با کرونا توصیه و مصرف می‌کرد، خطر بروز اختلالات روانی در فرد مبتلا را به همراه دارد.

laquo;آژانس دارویی اروپا» (EDA) مستقر در کشور هلند روز جمعه فاش کرد، داروی «هیدروکسی‌کلوروکین» که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توصیه و مصرف می‌کرده خطر بروز اختلالات روانی را در فرد مبتلا به همراه دارد.

به نوشته روزنامه «هافینگتون پست»، این نهاد دارویی و پزشکی توصیه کرده که اطلاعات به‌روز شده از این خطر به منظور اطلاع‌رسانی به متخصصان درمانی بر روی این دارو درج شود.

همچنین در بیانیه این نهاد پزشکی آمده است: «با بررسی تمام داده‌های موجود، ارتباط میان استفاده از این دارو و خطر بروز اختلالات روانی و رفتار‌هایی که منجر به خود‌کشی می‌شود، تأیید شده است.»

ترامپ در ماه مه امسال (اواخر اردیبهشت ماه) که حدوداً چند ماهی از گسترش ویروس کرونا در کشورش می‌گذشت عنوان کرد که برای مقابله با این ویروس داروی «هیدروکسی‌کلوروکین» می‌خورد.

ترامپ به خبرنگاران گفته بود که وی یک هفته و نیم است که استفاده از این قرص را آغاز کرده و از زینک هم به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای این منظور استفاده می‌کند.

با این وجود، زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا مبتلا شد از این دارو استفاده نکرد و در عوض با روش‌های تجربی و دارو‌های دیگری مانند رمدسیویر (Remdesivir) تحت درمان قرار گرفت.

از جمله این روش‌ها، روش درمانی شرکت دارو‌سازی «رِجِنران» بود که سازمان غذا و داروی آمریکا اوایل این ماه استفاده از آن به همراه داروی رمدسیویو را برای مقابله با کرونا توصیه کرد.

ترامپ در حالی داروی هیدروکسی کلورین را برای مقابله با کرونا توصیه می‌کرد که هنوز سازمان جهانی بهداشت استفاده از آن را تأیید نکرده بود و پیشتر نیز این دارو برای مقابله با مالاریا و درمان بیماری‌های خود ایمن استفاده می‌شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها