رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523025

مجلس وتسخیر گام به گام دولت

ساعت 24 - روزهایی که رسانه های هوادار سرسخت مجلس فعلی پشت سرهم از این دوره تازه شروع به کارکرده حمایت سفت وسخت می کردند وهنوز نیز می کنند معلوم بود که انتظارات پرشمار و قابل اعتنایی از این مجلس دارند.

dir="RTL">به نظر می رسد بزرگترین هدف از کارکرد این مجلس تسخیر گام به گام دولت با مصوبه های عجیب بود وهست. پس از انکه داستان نظارت میدانی از سوی رییس مجلس درگام اول در مسیر دورکردن تدریجی دددولتهای استانی از دولت مرکزی راه اقتاد و حالا نایب رییس مجلس نیز ان را ادامه می دهد وکار به روسای کمیسیونها نیز رسیده است. مصوبه هایی مثل دادن 30 هزار میلیارد تومان یارنه سوم در مدت نیم سال به شهروندان که ا زسوی دولت باید اجرا شود حالا طرحی به نام

"طرح نحوه اعمال نظارت مجلس برمصوبات شوراهای عالی کشور تهیه شده است که اختیار دخالت آشکار در کار دولت را به مجلس می دهد. بر اساس این طرح مقرر شده کلیه دبیران شوراهای عالی به جز شورای عالی امنیت ملی مکلف هستند مصوبات خود را پس از تصویب و قبل از امضای بالاترین مرجع به هیات تطبیق مصوبات مجلس ارسال کنند.این طرح به امضای 35 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است. در توجیه ارایه این طرح امده است: به لحاظ تعدد شوراهای عالی در کشور که بعضا خلاف قانون، قانونگذاری هم می‌کنند، و براساس قانون اساسی قانونگذاری فقط در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است و نظارت عام که مجلس بر تمام شوراهای عالی دارد، طرح فوق تهیه شد. مواد تشکیل دهنده طرح به شرح زیر است:

عنوان طرح: قانون نحوه اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شورایعالی کشور

ماده واحده: کلیه دبیران شوراهای عالی مکلف هستند مصوبات خود را پس از تصویب و قبل از امضا بالاترین مرجع مشخص شده در قوانین به هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.

تبصره 1: هیئت تطبیق مکلف است خارج از نوبت و با حفظ مسائل محرمانه بودن نسبت به اظهارنظر مبنی بر اینکه آیا مصوبات شورایعالی قانونگذاری نمی‌باشد، اظهارنظر نماید.

تبصره 2: در صورتی که هیئت تطبیق اعلام نماید که مصوبه قانونگذاری جدید می‌باشد؛ یا خارج از وظایف شورایعالی است؛ شورایعالی مربوطه مکلف به اصلاح مصوبه خود می‌باشد.

تبصره 3: مصوبات شورایعالی امنیت ملی از این قانون مستثنی است.

تبصره4: اعضای هیأت تطبیق بیست و چهار نفر می‌باشند که به معرفی رئیس مجلس و با رأی مجلس شورای اسلامی و برای مدت یکسال انتخاب می شوند، انتخاب مجدد اعضا بلامانع می‌باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها