رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523522

بهره برداری رسمی طرح های ملی وزارت نیرو توسط رییس جمهوری

ساعت 24-بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های ملی وزارت نیرو در سه استان کشور با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

در سی و پنجمین هفته از افتتاح های جهش تولید و سی امین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ۲۵ پروژه صنعت برق با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

این پروژه ها به ارزش ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در سه استان خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد. از این تعداد ۱۵ پروژه در استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه در استان خراسان رضوی و ۹ پروژه هم استان خوزستان است.

افتتاح خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۳۸.۵ مگاوات و ۱۱ پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق پروژه هایی است که امروز در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید استان در سال جهش تولید از جمله مزایای فنی این پروژه ها به شمار می رود.

همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی میل نادربه ظرفیت ۲.۵ مگاوات و خط انتقال این پروژه، علاوه بر امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، بخشی از نیاز مصرف استان تامین شده و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه نیز فراهم می‌شود.

امروز همچنین در استان خوزستان ۵ نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت ۶۱ مگاوات و ۴ پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق افتتاح شد.

این طرح‌ها با هدف تامین انرژی پایدار به ویژه در پیک تابستان و رفع افت ولتاژ به ویژه در بخش صنعت و همچنین تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات برق به کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته است.

امروز همچنین واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این طرح با اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد تومان توان تولید انرژی و پایداری شبکه در استان‌های شمال‌شرق کشور ارتقا می‌یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها