رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523551

قطر و عربستان به آشتی نزدیک شدند

ساعت 24-با شدت گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره تحرکات آمریکا برای آشتی دادن دوحه و ریاض، حالا امروز پنجشنبه شبکه الجزیره از نزدیک شدن قطر و عربستان به یک توافق مقدماتی خبر داد.

laquo;الجزیره» امروز پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد: «قطر و عربستان سعودی برای پایان دادن به اختلافاتی که برای بیش از سه سال همسایگان خلیج (فارس) را علیه هم شورانده است، به حصول به یک توافق مقدماتی نزدیک شدند».

بنا بر گزارش این شبکه قطری، نزدیک شدن دوحه و ریاض به یک توافق مقدماتی برای پایان دادن به اختلافات با سفر اخیر جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه همزمان شده است؛ سفری که به گزارش الجزیره، «آخرین تلاش» دولت ترامپ برای پایان دادن به بحران در بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس پیش از پایان دور اول ریاست جمهوری ترامپ است.

الجزیره افزود: «تور کوشنر (به منطقه) شامل انجام دیدارهای او با محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در ریاض و ملاقات با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه شد و کوشنر پس از این دیدار قطر را ترک کرد».

امروز پنجشنبه علاوه بر شبکه الجزیره، پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» هم از نزدیک شدن دوحه و ریاض به یک توافق مقدماتی برای پایان دادن به اختلافات خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها