رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529744

محسن هاشمی: کسی در شهرداری تهران قصد دخالت در انتخابات را ندارد

ساعت24-رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اعلام وصول سوال از شهردار تهران، وی موظف به حضور در صحن شورای شهر و پاسخ دهی به اعضا است.

محسن هاشمی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران گفت: اولین دستورالعمل امروز سوال ۸ نفر از اعضای شورای شهر از شهردار تهران درباره سرپرستانی که مدت سرپرستی آنها چندین ماه گذشته است، بود که آن را به بحث هم اندیشی گذاشتیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بر اساس آئین نامه زمانی که تذکر داده می‌شود، تذکر دهنده می‌توان آن را تبدیل به سوال کند به دلیل اینکه تعداد این تذکرات زیاد شده بود تعدادی آن را تبدیل به سوال کردند و بنده هم موظف بودم بر اساس آئین نامه این موضوع را به شهردار ابلاغ کنم تا وی ظرف مدت ۱۰ روز به صحن شورا آمده و پاسخ دهد.

هاشمی با بیان اینکه شورا تصمیم به ارجاع این سوال به کمیسیون برنامه و بودجه گرفته شد، عنوان کرد: تا با دعوت از سوال کنندگان در کمیسیون برنامه و بودجه، شهردار در کمیسیون حاضر و پاسخ دهد و اگر افراد قانع نشدند این موضوع در صحن مطرح شود. البته از تعداد امضا کنندگان حدود ۶ نفر امضای خود را پس گرفتند و تنها شاید ۳ نفر امضا خود را ارائه دادند.

اعلام وصول سئوال از شهردار در شورا

وی با بیان اینکه به طور کلی این سوال در شورا اعلام وصول شده است، ادامه داد: شاید تعداد افرادی که حکم سرپرستی داده باشند به ۸ نفر هم نرسد که جنبه سرپرستی داشتند و شهردار پاسخ خود را در این خصوص ارائه می‌کند. البته یکی از مهمترین موارد سرپرستی معاونت منابع انسانی بود که شهرداری لایحه آن را ارائه داده و به بحث گذاشته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تغییر در قانون شوراها گفت: این موضوع در کمیسیون‌های مختلف بررسی شده اما هنوز وارد صحن نشده است. مجلس با نامه اقای پیرهادی از شورای شهر مستقیماً نظر خواست و نظرها ارسال شد اما هنوز جای کار داشت و قرار شد نظر کلی شورای شهر به مجلس ارسال شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که این امر وظیفه شورای عالی استان‌ها است، عنوان کرد: این نظری بود که مجلس مستقیماً از شورای شهر خواسته و بعد از ارسال آن نیز مصاحبه و اطلاع رسانی درباره آن انجام خواهد شد.

بسته لایحه اقتصادی شهرداری

وی افزود: خوشبختانه بسته لایحه محرک اقتصادی شهرداری با ۳۰ ماده به تصویب رسید و این امر باعث می‌شود تا درآمد شهرداری در دوران کرونا افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بسته لایحه اقتصادی شهرداری چه آورده مالی برای مدیریت شهری دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه بروکراسی موجود، شهرداری نتوانسته برخی درآمدها را جذب کند. هدف این بسته باز تر کردن مسئولیت‌ها و محول کردن آنها به مناطق است تا درآمد بیشتری کسب کنیم. درباره چک‌های برگشتی شهرداری نیز بحث‌هایی پیرامون تخفیف دادن بود تا مودیان تشویق به پرداخت بدهی خود به شهرداری شوند و تا پایان سال به درآمد بودجه دست یابیم.

وی با اشاره بر بخشنامه شهرداری تهران درباره اینکه شهرداری نباید در حوزه انتخابات دخالتی داشته باشد، تصریح کرد: اکثر دستگاه‌ها در زمان انتخابات این بخش نامه‌ها را می‌دهند اما در شهرداری هیچکس قصد دخالت در انتخابات را نداشته و ندارد.

هاشمی در پاسخ به خبرنگاران درباره اظهار نظر در خصوص نامه اخیر خود به فائزه هاشمی پاسخ داد: بهتر است دیگر در این باره صحبتی نکنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها