رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529767

وزیر کشور: درباره بازگشایی مدارس همان تصمیمی که در ستاد ملی گرفته شده عمل خواهد شد

ساعت24- عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه در این جلسه این موضوع مطرح نشده است، افزود: همان تصمیمی که ستاد ملی گرفته است عمل خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال ایسنا درباره بازگشایی‌ مدارس گفت: همان تصمیمی که ستاد ملی گرفته است عمل خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه در این جلسه این موضوع مطرح نشده است، افزود: همان تصمیمی که ستاد ملی گرفته است عمل خواهد شد.

وی درباره بررسی های صورت گرفته در جلسه قرارگاه نیز گفت: در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی دو دستور کار مهم داشتیم نخست ارزیابی و گزارشات طرح شهید سلیمانی و دیگری طرح مدیریت جامع هوشمند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ۴ استاندار و روسای دانشگاههای علوم پزشکی در این جلسه دعوت شده بودند و گزارشاتی که در این جلسه ارائه شد نشان از توفیق نسبی این طرح ها در همه شهرها داشت و با تلاش کادر پزشکی و درمانی و همه دستگاهها در رتبه بندی وضعیت شهرها به لحاظ قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی در حال حاضر عمدتا شهرها در وضعیت زرد و نارنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بحث مشاغل خدماتی و فعالیت های فرهنگی برایشان گشایشی ایجاد شده که امیدواریم این گشایش تلقی بر عادی سازی موضوع کرونا نشود. کماکان باید دستورالعمل ها و اقدامات در حوزه رعایت فاصله اجتماعی، عدم شکل گیری تجمعات، استفاده از ماسک و کمک به دیگران به جد مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این دو طرح داشتند و توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی تاکیدکرد: در این جلسه توصیه دوستان بر ادامه همکاری دستگاهها بود تا به کمک یکدیگر بر اساس تحلیل ها و پژوهشهای علمی در حوزه مناطق سنین مختلف و اقشار همه موارد مورد توجه قرار گیرد تا نگذاریم شرایط مناسب فعلی بار دیگر به شرایط نارنجی و قرمز بازگردد.

به گفته وزیر کشور، مبنای طرح جامع هوشمند شهرها و شهرستان ها هستند و در مرحله بعدی محلات و خانواده ها در هر کدام از شهرها اگر علائمی دریافت کردیم که میزان ابتلا، بستری و فوتی زیاد شود باید با اولویت از سطح خانواده و شهر اقدامات لازم انجام شود تا به سایر مناطق تسری پیدا نکند.

وزیرکشور با اشاره به در پیش رو بودن مناسبات وایام آینده همچون ۲۲ بهمن و دهه فجر گفت: قطعا تصمیم گیری مناسب برای این ایام بسیار حائز اهمیت است تا سیاست های لازم در برگزاری این مراسم ها اتخاذ شود. بعد از ایام دهه فجر نیز نوروز و خریدها و تجمعات آن را در پیش داریم. دید و بازدیدها را نیز در این ایام به دنبال داریم، لذا مقرر شد کمیته های تخصصی پروتکلها و ملاحظات لازم برای این مراسمات را تدوین و اعلام کنند تا در کمیته انتظامی ستاد ملی بررسی و در نهایت به ستاد ملی ارسال شود.

وی ابراز امیدواری کرد که روند کاهشی فوتی و ابتلا تا تامین واکسن ادامه پیدا کند تا در حوزه مصون سازی و درمان در شرایط باثبات و قابل اطمینانی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: آثار اجتماعی کرونا وبررسی آن مسئولیتش به شورای اجتماعی وزارت کشور سپرده شده تا مورد بررسی قرار گیرد همچنین آثار روان شناختی که این بیماری به همراه داشته نیز بررسی اش به وزارت بهداشت سپرده شده است تا با این دو اقدام علاوه بر توجه به سلامت بهداشتی به سلامت روانی مردم نیز توجه ویژه انجام شود تا شرایط بهتری مهیا شود. امیدواریم با کمک دستگاههای اجرایی گامهای بهتر و موثرتری را برداریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها