رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529768

خطیب زاده: آقای پمپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

ساعت24- «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در واکنش به توئیت‌های امروز «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا، آن را ناشی از عصبانیت هیستریک در پایان دوره مفتضح او در سمت وزیر خارجه و عصبانیت ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری خواند.

سعید خطیب زاده در پاسخ به اتهامات اخیر وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده، افزود: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی های دروغین با عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقیمانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آنها علیه ایران است.

او ادامه داد: تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقام های این رژیم بیاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پمپئو پیشتر نیز یکبار در دوره ریاست سازمان سیا و در قبال دلارهای نفتی، بدنبال برقراری ارتباط ساختگی میان ایران و القاعده برآمده بود تا با شانتاژ و تبلیغات دروغین، بار مسئولیت و فشارها بر متحدان آمریکا که متهم پرونده القاعده و حمایت از فاجعه ۱۱ سپتامبر هستند، منحرف سازد ولی تا پایان دولت ترامپ موفق به باورپذیری روایت خودساخته در افکار عمومی آمریکا و جهان نشد.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران طی این سالها به این نوع فرافکنی‌ها و سناریوهای هالیوودی پاسخ مناسب داده اند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران که خود سالها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه‌های مورد حمایت آنها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد و معتقد است این صفحه از نمایش طیف تندرو در آمریکا کمکی به عطش و اعتیاد آنها به اقدامات تحریمی و یا تنش آفرینی نخواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص توئیت های امروز آقای پومپئو، آن را ناشی از عصبانیت هیستریک در پایان دوره مفتضح او در سمت وزیر خارجه و عصبانیت ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به تعبیر زیبای شهید بهشتی، آقای پومپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها