رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529771

همه وزرای دولت کویت استعفا دادند

ساعت24- وزرای دولت کویت روز سه شنبه استعفای خود را تقدیم شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» نخست وزیر کویت کردند تا او این استعفا را به رهبری کویت تحویل دهد. استعفای دولت کویت به دنبال اعتراض پارلمان این کشور به ترکیب کابینه الصباح صورت گرفت.

وزیران دولت کویت امروز استعفای خود را تقدیم نخست وزیر این کشور کردند.

وزرای دولت کویت روز سه شنبه استعفای خود را تقدیم شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» نخست وزیر کویت کردند تا او این استعفا را به رهبری کویت تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، در بیانیه رسمی مرکز ارتباط دولت کویت در توییتر آمده است: «شیخ صباح خالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت امروز در کاخ السیف میزبان شیخ حمد جابر العلی الصباح معاون نخست وزیر و وزیردفاع کویت و دیگر وزرا بود که استعفای همه اعضای دولت را تقدیم کرد.»

استعفای دولت کویت به دنبال اعتراض پارلمان این کشور به ترکیب کابینه الصباح صورت گرفت.

در بیانیه مرکز ارتباط دولت کویت آمده است: «استعفای کابینه پس از اتفاقی که برای رابطه پارلمان و دولت رخ داد و به اقتضای منافع ملی انجام شد.»

روزنامه کویتی «الرأی» روز چهارشنبه هفته گذشته با اشاره به اینکه ۳۷ عضو پارلمان خواستار استیضاح نخست‌وزیر شده‌اند، از احتمال استعفای دولت ظرف ۴۸ ساعت آینده خبر داده بود.

روزنامه کویتی «القبس» نیز همان روز نوشت: «دولت صباح الخالد در جلسه امروز پارلمان شرکت نمی‌کند و دلیل آن تصمیم سه تن از نمایندگان پارلمان برای استیضاح نخست‌وزیر است که با موافقت ۳۶ نماینده دیگر همراه بوده است.»

منابع کویتی گزارش دادند که محورهای سه‌گانه استیضاح نخست‌وزیر عبارت است از «نقض آشکار مفاد قانون اساسی در حین تشکیل دولت، عدم رعایت دستورالعمل‌های مجلس جدید، سلطه قوه مجریه در تشکیل پارلمان و اخلال در ماده ۹۸ قانون اساسی.»

دولت کنونی کویت اواسط دسامبر گذشته با اعمال تغییرات گسترده تشکیل شد و از مهم‌ترین این تغییرات نیز بازگشت منصب وزیر کشور به خاندان حاکم کویت بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها