رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 529793

زن همراه قاضی منصوری از دوران معاونت دادستانی تا سفر به آلمان و مرگ در رومانی کیست؟

یارِ غار قاضی متواریِ متوفی!

ساعت 24-حدود یک هفته پیش بود که سیدمحمود علیزاده طباطبایی از همراهی یک زن با قاضی منصوری در سفر نافرجامش به خارجِ کشور خبر داد. خبری که پیش از این اگرچه در حد شایعه و البته صرفا در فضای مجازی مطرح بود، اما با گفته‌های علیزاده طباطبایی در مقام وکیل جدید خانواده منصوری، تایید و قطعی شد.

البته وکیل خانواده منصوری درباره هویت این زن توضیح نداد و تنها بر «صحت صددرصدی» آن بسنده کرد. علیزاده طباطبایی که پس از مرگ قاضی منصوری و مدتی بعد از خاکسپاری او، برای پیگیری پرونده به عنوان وکیل این خانواده منصوب شد، حالا توضیحاتی تازه درباره هویت این زن ارایه کرده است. او که پیش از این هم گفته بود «در راستای رفع ابهامات، لایحه‌ای به بازپرس ارایه خواهیم داد که در آن لایحه افرادی را که لازم است برای رفع ابهامات احضار شوند، معرفی کرده‌ایم و توضیحاتی خدمت بازپرس ارایه داده‌ایم»، حالا علت عدم ارایه لایحه به بازپرس را «تعلل خانواده منصوری در انحصار وراثت» خوانده و گفته که به محض تعیین‌تکلیف مساله انحصار وراثت، تصمیم دارند درخواستی به بازپرس ارایه دهند.
علیزاده طباطبایی دیروز بار دیگر تاکید کرده که در این لایحه افرادی را که با قاضی منصوری در روزهای آخر در ارتباط بودند، معرفی می‌کند تا تحقیقات صورت گرفته و شاید سرنخ‌های جدیدی پیدا شود. این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه با بررسی حافظه موبایل منصوری، کاملا مشخص خواهد شد که این افراد چه کسانی هستند، تاکید کرده که خانواده قاضی هم می‌دانند این افراد چه کسانی بودند. او در این رابطه به اعتمادآنلاین توضیح داد: «ازجمله این افراد خانمی است که در زمان فعالیت قاضی منصوری به عنوان معاون دادستان، به عنوان رییس دفتر ایشان فعالیت می‌کرد. این خانم همراه ایشان زمانی که به عنوان رییس هیات تخلفات منصوب شدند، به سازمان برنامه رفتند و آنجا مشغول بودند و در این مسافرت همراه ایشان بوده است.» بنابر آنچه علیزاده طباطبایی گفته، این خانم پیش از ایشان (قاضی منصوری) برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته اما در جریان آخرین مسافرت قاضی درگذشته همراهش بوده، از فرانسه به آلمان آمده و قاضی‌منصوری را همراهی کرده و تا آخرین لحظات هم با او همراه بوده است.» این وکیل دادگستری همچنین تصریح کرده که «این خانم اطلاعات بسیاری دارد که می‌تواند به روشن شدن موضوع کمک کند.»
اظهارات این زن درباره وضعیت قاضی منصوری در آخرین روزهای عمرش باتوجه به تاکید علیزاده طباطبایی بر اینکه او در تمام مدت این مسافرت و «تا آخرین لحظات» همراه قاضی منصوری بوده، می‌تواند گره‌های بسیاری از پرونده مرگ پرابهام قاضی متواری که ازجمله متهمان پرونده اکبر طبری بود، باز کند. دستگاه قضایی از زمان بازگشت جسد قاضی منصوری به کشور، اطلاعات چندانی ارایه نکرده و حتی جنازه در سکوت خبری به مشهد منتقل و دفن شد. با وجود این، همان زمان غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه بررسی دقیق حادثه را نیازمند دسترسی به تصاویر ضبط شده توسط دوربین هتل محل اقامت و اسناد و نوشته‌هایی متعلق به او عنوان کرد؛ اتفاقی که ظاهرا هنوز رخ نداده و با گذشت نزدیک به 7 ماه از مرگ قاضی منصوری، این پرونده جنجالی همچنان بدون نتیجه مشخصی مفتوح است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها