رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529903

تعیین اجاره دلاری ممنوع است

ساعت24- رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با هر نوع تخلف در بازار مسکن و اجاره از جمله دریافت سکه و دلار به جای اجاره برخورد خواهیم کرد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه خرداد ماه امسال دولت و بانک مرکزی اعلام کردند که قیمت‌ها ۴۸ درصد افزایش یافته، اما این در حالی است که در همان دوره قیمت تنها ۸ تا ۱۲ درصد افزایش یافته بود، اظهار کرد: هم اکنون قیمت‌ها در کف بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و این در حالی است که طبق گفته بانک مرکزی قیمت‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته و در ماه گذشته تنها یک درصد قیمت کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه مشاور املاک توضیح داد: قیمت‌ها تنها در یک منطقه کاهش نیافته بلکه این کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بین تمامی مناطق بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی از آمارها اعلام می‌شود که قیمت مسکن در یک منطقه در مقایسه با مناطق دیگر بیشتر کاهش یافته که به عقیده بنده این اظهار نظرها و آمارها خود باعث تشدید قیمت‌ها می‌شود و نباید به این موضوعات دامن زد، افزود: ما تمامی آمارها را از کف بازار اعلام می‌کنیم و زمانی که مجوز صادر می‌کنیم از تمامی مشاوران املاک در مناطق مختلف قیمت‌ها را جویا می‌شویم.

خسروی تاکید کرد: کاهش میزان تولید مسکن در سال‌های گذشته و از سوی دیگر افزایش تقاضا باعث تشدید قیمت مسکن و ایجاد نوسان در یک بازه زمانی شد، اما خوشبختانه با کنترل قیمت‌ها و از همه مهم‌تر کاهش قدرت خرید مردم برای قیمت مسکن ما شاهد آن هستیم که در ماه گذشته بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد میانگین قیمت مسکن کاهش داشته است.

شهرداری اجازه ساخت و ساز در پشت بام‌ها را نمی‌دهد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در ادامه همچنین به موضوع پشت بام فروشی هم اشاره کرد و گفت: مردم به هیچ عنوان به این شایعات توجه نکنند مگر شهرداری برای ساخت و یا فروش پشت بام مجوز می‌دهد؟ بنابراین نباید به این موضوعات توجه کرد.

او توضیح داد: شاید فردی در تابستان در پشت بام برای تفریح چند روزی چادر زده باشد بنابراین نباید این موضوع را به عنوان پشت بام فروشی و یا اجاره آن قلمداد کرد.

خسروی با بیان اینکه در یک بازه زمانی اعلام کردند که سکه و یا دلار به عنوان اجاره پرداخت می‌شود، من در همان زمان هم به صورت کامل با این موضوع برخورد کردم، تصریح کرد: با هرنوع تخلف و یا اقدام غیرمعقول درحوزه اجاره طبق ماده ۲۸ قانون اساسی برخورد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوراملاک کشوری در پایان بیان کرد: بازارمسکن و بازار اجاره در یکی دو ماه گذشته دچار ثبات شده که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها