رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529911

تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره نشست اخیر پیرامون قره‌باغ کوهستانی

ساعت24-رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای درباره نشست اخیر روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره‌باغ کوهستانی، تبادلات تجاری و همکاری دوجانبه بین آنکارا و مسکو گفت‌وگو کرد.

laquo;ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه طی تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان»، همتای ترکیه‌ای خود درباره مذاکرات اخیر پیرامون قره‌باغ کوهستانی گفت‌وگو کرد.

کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین اردوغان را از نتایج نشست سه‌جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو مطلع کرده است.

دوشنبه این هفته (۲۲ دی ماه) «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان و «نیکل پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت پوتین راهی مسکو شدند و درباره توافق اخیر آن‌ها در مورد قره باغ کوهستانی نشست سه‌جانبه‌ای برگزاری کردند.

در بیانیه کاخ کرملین روسیه همچنین آمده است که پوتین و اردوغان همچنین درباره جوانب ایجاد مرکز مشترک روسیه و ترکیه به منظور نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ و همه اقدامات نظامی در منطقه مذکور رایزنی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، براساس بیانیه ریاست جمهوری روسیه «پوتین گفت که پاشینیان و علی‌اف در این دیدار بر برقراری روابط طبیعی بین آذربایجان و ارمنستان تمایل نشان داده‌اند».

رئیس جمهور ترکیه در این گفت‌وگو از تلاش‌های مسکو به منظور حل مناقشه قره باغ کوهستانی اعلام حمایت کرد و خواستار تداوم هماهنگی بین آنکارا و مسکو در این ارتباط شد.

دو طرف همچنین راه‌های افزایش تبادل تجاری بین دو کشور و مقابله با ویروس کرونا و همکاری برای تولید واکسن این ویروس گفت‌وگو کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها