رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530015

روحانی: باید کمک کنیم تا بخش خصوصی در مناطق آزاد فعال باشد/دولت باید تسهیل کننده باشد و از بخش خصوصی حمایت کند/باید جلوی فساد احتمالی را بگیریم

ساعت 24-رئیس جمهور گفت: دولت باید تسهیل کننده باشد و حمایت کند و این بسیار جالب توجه است که بتوانیم در همه مناطق آزاد در کشور در سرمایه گذاری ها شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی ما فعال شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی پس از توضیحات مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، اظهار داشت: قبل از اینکه فرمان افتتاح صادر شود می‌خواستم از شما سوال کنم که آیا تمام مناطق آزاد ما به سامانه پنجره واحد وصل هستند به این معنا که اگر کسی بخواهد سرمایه گذاری ای انجام دهد و خدماتی دریافت کند نیازی به مراجعه حضوری ندارد؟

وی پس از استماع توضیح سوال طرح شده از بانک، عنوان کرد: این موضوع تحول بسیار مهمی است که مردم برای اینکه بخواهند در مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند و بخواهند خدمتی ارائه و یا دریافت کنند، نیاز نباشد که خودشان حضور داشته باشند و بتوانند از طریق سیستم الکترونیک خدمات را دریافت کنند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* این که می‌گوئید ۳۰ روزه پاسخ نهایی متقاضی را می‌دهیم و در آینده ۲۰ روزه می‌شود و ۷۰ درصد خدمات را امروز می‌دهیم و تا پایان دولت ۱۰۰ درصد می‌شود، بسیار امیدوارم کننده است. از همه مناطق آزاد و شما خواهش می‌کنم در این زمینه فعال‌تر باشید. شفافیت، عدم حضور و عدم چهره به چهره شدن و اینکه خدمات را الکترونیکی دریافت کردن یک اصل مهم برای ما در این دولت است که هم می‌تواند سرعت کار را زیادتر کند و هم خدای ناکرده جلوی فساد احتمالی گرفته شود.

*{پس از استماع گزارش حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم }: امیدوار هستم این افتتاح‌ها برای آبادانی جزیره بسیار مهم و استراتژیک قشم موجب سرافرازی مردم و آبادانی این جزیره باشد. خوشحالیم که امروز ۲۷ پروژه افتتاح می‌شود و ان شاءالله باز هم در مراحل بعدی شاهد افتتاح‌های دیگری تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.

* بسیار خوشحال کننده بود که شما بیان کردید این سرمایه گذاری ای که انجام گرفته و امروز افتتاح می‌شود، ۲ درصد از طرف منطقه آزاد بوده و ۹۸ درصد این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد و این بسیار مهم است.

* اساس اقتصاد کشور ما این است که بخش خصوصی باید فعال باشد و آنها باید در صحنه باشند. دولت باید تسهیل کننده باشد و حمایت و کمک کند و این بسیار جالب توجه است که ما بتوانیم در همه مناطق آزاد در سراسر کشور در سرمایه گذاری ها شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی ما فعال شود. پروژه‌های بسیار مهمی را امروز افتتاح می‌کنید. اینکه در سایه این پروژه‌ها بیش از ۲۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و اشتغال جدید ایجاد می‌کند بسیار خوشحال کننده است. امیدواریم همه آنهایی که مشغول کار می‌شوند زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند.

ادامه دارد....

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها