رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 89566

آخرین وضعیت جسمی «فریبرز لاچینی» پس از سانحه آتش‌سوزی

ساعت24- فربیرز لاچینی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت پس از ترخیص از بیمارستان به دلیل سانحه آتش‌سوزی، فعالیت‌های موسیقایی خود را در کشورمان ادامه می دهد.

آخرین وضعیت جسمی «فریبرز لاچینی» پس از سانحه آتش‌سوزی
الناز یوسفی دستیار فریبرز لاچینی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه از روز شانزدهم مرداد ماه که آقای لاچینی از بیمارستان مرخص شد حال وی رو به بهبودی است به طوری که پانسمان های ناشی از سوختگی که روی بدن و چهره داشت برداشته شده و خوشبختانه عوارض چندانی هم نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به مراقبت هایی که از سوی تیم پزشکی بیمارستان انجام گرفته استاد لاچینی در بهبودی کامل است و تا چند روز دیگر نیز فعالیت‌های موسیقایی خود را آغاز می کند. لازم است در اینجا از تمامی دوستانی که طی روزهای گذشته پیگیر وضعیت جسمانی آقای لاچینی بودند تشکر ویژه داشته باشم.

فریبرز لاچینی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی جمعه نهم مرداد ماه در اثر انفجار گاز منزل از ناحیه دست و صورت دچار سانحه سوختگی شد. وی بعد از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و روز شانزدهم مرداد ماه از بیمارستان مرخص شد.

فریبرز لاچینی از جمله هنرمندانی است که تحصیلات موسیقی خود را از سن ده سالگی در هنرستان عالی موسیقی آغاز کرد. وی در نوجوانی با مجموعه ای به نام «فصل ها و رنگها» و «آوازهای دیگر» فعالیت حرفه ای خود را با همکاری با کانون پرورش آغاز کرد و در بدو جوانی با خلق و تصنیف بیش از صد قطعه برای خوانندگان پاپ آن دوره، آینده خود را به عنوان آهنگساز رقم زد.

در سال ۱۳۵۸ جهت ادامه تحصیل راهی اروپا شد. چهار سال بعد، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه سوربن پاریس به عضویت آهنگسازان فرانسه در آمد و همزمان به دعوت تلویزیون فرانسه همکاری خود را با این سازمان با نوشتن موسیقی برای کودکان آغاز کرد. اقامت در اروپا سبک وی را متاثر از سبک کلاسیک کرد. وی همچنین با موسیقی کامپیوتری آشنا شد و تحصیلات تخصصی خود را در این رشته تکمیل کرد.

آلبوم‌های «پاییز طلایی» و نوآوری دکلمه شعر نو، از اولین آثار وی پس از بازگشت به ایران است. لاچینی در سال ۱۳۶۴ برای اولین بار از کامپیوتر در آهنگسازی سود جست و پیشگام استفاده از این تکنولوژی در ایران به شمار می‌رود. وی در طی پانزده سال بعد، با بهره گیری از کامپیوتر، برای صدها فیلم، سریال، انیمیشن و … آهنگ ساخت. ساخت موسیقی فیلم های «نار و نی»، «دندان مار»، «رد پای گرگ»، «نوای آشنا» برنامه کودک و چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی دیگر حاصل فعالیت‌های هنری این دوران این آهنگساز است.

منبع: مهر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها