رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 363412

ربات‌های آوازه‌خوان به بازار میآیند

ساعت 24-محققان کالیفرنیایی یک ربات آوازه‌خوان ساخته‌اند که با استفاده از سنسورهای حرارتی خود می‌تواند حضور انسان‌ها را تشخیص دهد.

این ربات که مجهز به سنسورهای حرارتی است، می‌تواند حضور انسان را تشخیص دهد، سپس به سمت آنها برود و صداهای بامزه از خود تولید کند یا حتی شروع به آواز خواندن کند.

این ربات آوازه‌خوان که «روور» نام دارد، کاری از هانا ولف، دانشجوی دانشکده هنرهای رسانه‌ای در دانشگاه سانتا باربارا، است که در زمینه تعاملات انسان ربات تحقیق می‌کند.

وی در این باره می‌گوید: «می‌خواستم به واسطه هنر تعاملی دستگاهی خلق کنم که مردم را خوشحال کند. فکر کردم که اگر موجودی بسازم که سراغ مردم برود و برای آنها آواز بخواند، می‌تواند فضای لذت‌بخشی ایجاد کند».

ولف این ربات را با استفاده از یک رومبا (ربات جاروبرقی)، یک کامپیوتر رازبری پای (یک کامپیوتر تک برد به اندازه یک کارت اعتباری) و پلت‌فرم الکترونیک آردوینو (یک پلت‌فرم اوپن سورس الکترونیک) ساخته است.

این ربات به دو هدف ساخته شده است؛ هدف اول شاد کردن مردم و هدف دوم سرمایه‌گذاری بر روش‌های تعاملی بین انسان و ربات است.

ولف افزود: «چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، ما با ربات‌ها تعامل خواهیم داشت. بنابراین باید به فکر این باشیم که چگونه با ربات‌ها تعامل کنیم یا ربات‌ها چگونه اطلاعات را به ما منتقل خواهند کرد.

این ربات‌های آوازه‌خوان می‌توانند در جواب به انسان‌ها بوق بزنند، جیر جیر کنند و صداهای دیجیتال از خود تولید کنند. ولف این ربات را طوری برنامه‌ریزی کرده است که در اطراف مردم از خود صدا تولید کند. یک دوربین فیلمبرداری واکنش مردم به تقلید صدای روور از ربات «R2-D2»، ربات بامزه‌ای در سری فیلم‌های سینمایی جنگ ستارگان، را ثبت می‌کند.

مطالعات قبلی حاکی از آن بود که تولید صدا از ربات باعث بروز واکنش مثبتی از طرف مردم می‌شود اما الگوریتم هوش مصنوعی که بتواند احساس مناسبی را انتخاب کند و بروز دهد، وجود نداشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها