رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633377

رئیسی: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود

ساعت 24 - رئیس جمهور گفت: این عملیات نشان داد که ایرانِ قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و گزینه‌ی نظامی را از روی میز حذف کند. باید با قدرت حاضر شد و این عقلانیت می‌تواند در همه عرصه‌ها کار را به‌پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار ح تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه امشب (سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه) در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم، در ابتدا ضمن تبریک دهه کرامت و روز دختر، در پاسخ به سوالی درخصوص عملیات وعده صادق و آثار آن در ابعاد داخلی و بین‌المللی بیان کرد: ابعاد این عملیات باید در نشست‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد؛ این عملیات احساس غرور ملی بود و در کشور ما از نقاط عطف اجماع‌ساز بود و همگان این کار را ستودند.

بیشتر بخوانید

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

وی افزود: پیشنیه‌ی این عملیات، جنایات و نسل‌کشی است که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده و غزه تابولیی است که جلوه‌ی مقاومت نمایان است و هم صفحه ظلمانی است که اوج بی‌رحمی، جنایت و کودک‌کشی مشخص است. پیروز این میدان از نظر همه صاحب‌نظران سیاسی در دنیا، مردم فلسطین هستند و رژیم صهیونیستی و حامیان او شکست‌خورده‌ی این میدان هستند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز می‌بینید که وقتی حماس با انعطاف آتش‌بس را می‌پذیرد، باز رژیم صهیونیستی به کودک‌کشی ادامه می‌دهد و این شرمی برای حامیان این رژیم است. یکی از جلوه‌های این استیصال، مورد هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود و رهبر معظم انقلاب وعده دادند که این رژیم باید تنبیه شود که محقق شد.

رئیسی این عملیات را جلوه‌ی روشنی از عقلانیت انقلابی و همکاریِ میدان و دیپلماسی و رسانه دانست و گفت: این عملیات نشان داد که ایرانِ قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و گزینه‌ی نظامی را از روی میز حذف کند. باید با قدرت حاضر شد و این عقلانیت می‌تواند در همه عرصه‌ها کار را به‌پیش ببرد. ما گفتمان عقلانیت انقلابی را در مقابل دیپلماسی التماسی داریم و می‌بینیم که کار با این گفتمان به‌پیش می‌رود.

وی با اشاره به آمارهای مرگ و میر کرونا در اواخر دولت سابق گفت: اقدام دولت در واکسیناسیون، عضویت در شانگهای و بریکس و وعده‌ی صادق، حلوه‌ای از این گفتمان بود و با همین نگاه رونق اقتصادی رخ خواهد داد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد ولی دیدیم که با اقتدار، سایه جنگ از کشور کنار رفته و با اتکال به خدا و اعتماد به نفس می‌توان بسیاری از کارها را در کشور به‌پیش برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها