رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 110231

مروری بر هفته شانزدهم رقابت‌های دسته اول

ساعت 24-عصر امروز هفته شانزدهم رقابت های دسته اول با برگزاری 10 دیدار به پایان می رسد و در مهمترین دیدار امروز تیم های نفت آبادان و مس کرمان به مصاف هم می روند.

لیگ
عصر امروز هفته شانزدهم رقابت های دسته اول با برگزاری 10 دیدار به پایان می رسد و در مهمترین دیدار امروز تیم های نفت آبادان و مس کرمان به مصاف هم می روند. دو تیمی که پیش از این در لیگ برتر حضور داشتند و برای بازگشت مجدد به جمع تیم های لیگ برتری هزینه زیادی در این یکی – دو سال انجام داده اند ولی به دلیل ضعف مدیران خود که شناخت ناچیزی از فوتبال و لیگ دسته اول داشتند موفق نبوده اند. از دیگر بازی های مهمی که می توان به آنها اشاره کرد دیدار خیبر با فجر سپاسی ، خونه به خونه با پاس ، ماشین سازی با پارسه و پیکان با گیتی پسند است. دیدارهایی که در یک سوی آن تیم های مدعی بازی می کنند و در تلاش هستند تا بین سه تیم اول جدول جای داشته باشند و در سوی دیگر تیم های قعر جدولی حضور دارند و برای فرار از قعر جدول جنگ می کنند.

گل گهر سیرجان - نفت مسجد سلیمان؛ دیدار کم فروغ ها

گل گهر سیرجان و نفت مسجد سلیمان در حالی به دیدار هم می روند که هیچ یک از دو تیم تاکنون نتایج قابل قبولی نگرفته و نتوانسته اند رضایت طرفداران شان را جلب کنند. از جمله عوامل مهمی که باعث عقب ماندگی و درجا زدن گل گهر شده کم تجربگی مدیر این تیم سیرجانی و متعاقب آن ضعف فنی بوده است. در حال حاضر نفت و گل گهر با 17 امتیاز در رده دوازدهم و سیزدهم قرار دارند. قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا حیدرپناه، فرهاد مروجی و علیرضا کناری است.

فولاد یزد - داماش گیلان؛ یزدی ها و فولاد 18 عیار

فولادی ها که تلاش زیادی برای فرار از قعر جدول دارند هفته قبل با شکست دادن شهرداری در اردبیل 15 امتیازی شده و نشان دادند در صورتیکه با برنامه و هدفمند بازی کنند قادر به حفظ تنها سهمیه یزد در لیگ دسته اول هستند. فولادی ها که این روزها با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کنند امیدوارند تا با پیروزی خانگی برابر داماش چهارمین برد فصل را کسب کرده و 18 امتیازی شوند. داماش که در اغلب بازی های بیرون از خانه مغلوب میزبانان خود شده است اگر در این دیدار هم بازنده شود در جمع تیم های فانوس دار قرار می گیرد.

خونه به خونه بابل - پاس همدان؛ اکبر و پوست موز

رویای حضور در لیگ برتر همه وجود مالک پولدار تیم خونه به خونه را تسخیر کرده است. به همین منظور حسن زاده هر هفته یکی از اعوان و انصار امیر قلعه نویی را وارد تیم خونه به خونه می کند. ابتدا علی امیری ؛ عضو هیات مدیره استقلال با سمت قائم مقام مدیرعامل وارد حلقه مدیران این تیم شد. هفته قبل میرشاد ماجدی ؛ سرپرست فصل قبل استقلال و یار غار امیر قلعه نویی با عنوان سرپرست به بابل رفت. این هفته هم اکبر محمدی ؛ دستیار ژنرال در ملوان به جمع کادر فنی خونه به خونه اضافه شد و تا اکبر میثاقیان به طور کامل ایزوله شود و به نظر می رسد این مربی سنتی که به جای کار فنی با داد و فریاد به دنبال موفقیت است اگر نتواند تا نیم فصل نتایج لازم را کسب کند باید به فکر تیمی دیگر باشد. سرپرست 10 روزه دلیل حضور اکبر محمدی در تیم خونه به خونه را به صلاحدید اکبر میثاقیان و برای تقویت کادر فنی تیم عنوان کرده است.

مس رفسنجان - نساجی مازندران؛ جدال مس با کاظمی

تیم های مس رفسنجان و نساجی مازندران یک امتیاز با هم فاصله دارند. نساجی هم اکنون با 18 امتیاز در رده هشتم جدول جای دارد و مس با 17 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است. دو تیم در 15 بازی 13 گل وارد دروازه حریفان شان کرده اند و 14 بار هم دروازه شان روی پاشنه چرخیده است. گل های نساچی را 5 بازیکن به ثمر رسانده اند که در صدر آنها حمید کاظمی با 9 گل زده قرار داد.

خیبر خرم آباد - فجر شهید سپاسی شیراز؛ نبرد سخت صدرنشین در قلعه خیبر

فجر شهید سپاسی ؛ صدرنشین لیگ عصر امروز در ورزشگاه مملو از تماشاگر تختی دیداری سخت و نفسگیر با خیبر خرم آباد دارد. خیبری ها که جایگاه مناسبی در جدول ندارند در تلاش هستند تا به هرنحوی شده خودشان را به نیمه اول جدول برسانند و به همین منظور در دیدار با فجری ها که از ابتدای لیگ تاکنون فقط یکبار طعم شکست را چشیده اند به دنبال پیروزی و کسب سه امتیاز هستند. شیرازی ها که پس از سه هفته دور از صدر جدول هفته قبل مجدداً جایگاهشان را از پیکان پس گرفتند در صورت شکست برابر خیبر و پیروزی پیکان در مصاف با گیتی پسند به رده دوم جدول سقوط می کنند.

آلومینیوم اراک - شهرداری اردبیل؛ نیم نگاه اراکی ها به سومی

آلومینیوم اراک به واسطه نتایج درخشانی که در هفته های گذشته رقم زده به یکی از مدعیان لیگ بدل شده است. این تیم در بازی های خانگی خود به نتیجه ایی جز برد فکر نمی کند و کمتر تیمی توانسته در اراک از بند این تیم ره شود. شهرداری چی های اردبیلی که با آمدن احمدزاده متحول شده بودند پس از دو برد متوالی و یک تساوی هفته قبل در اردبیل مقابل تیم ته جدولی فولاد شکست خوردند و تا در رده دهم جدول جای بگیرند. طبعاً با روند رو به رشدی که دو تیم داشته اند دیدارشان پایاپای و سخت خواهد بود. البته شانس آلومینیوم که در این دیدار میزبان است و در 7 بازی گذشته ۱۵ امتیاز به دست آورده بیش از شهرداری است که از 4 بازی قبلی خود 7 امتیاز اندوخته است. اراکی ها در صورت پیروزی در این دیدار 26 امتیازی می شوند و اگر خوش اقبال باشند و تیم های مس و خونه به خونه هم در دیدار با نفت ابادان و پاس بازنده شوند به رده سوم صعود می کنند.

ماشین سازی تبریز - پارسه تهران ؛ دروازه بان؛ پاشنه آشیل ماشین

قدیمی ترین تیم تبریزی که با 24 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده اند فاقد دروازه بان ششدانگ و مطمئن هستند. ضعف مفرط سنگربان متزلزل ماشین سازی باعث شده تا این تیم با 20 گل خورده یکی از ضعیف ترین خطوط دفاعی را هم در اختیار داشته باشد. ماشین سازان که از ابتدای فصل تا کنون 9 امتیاز ارزشمند به دلیل اشتباهات محرز و تاثیر گذار داوران از دست داده اند و متعاقب آن از صدرنشینی در لیگ دور مانده اند در دیدار با پارسه بهتر است به بیش از هرچیزی مراقب دروازه بان خود باشند تا همانند بازی های پیشین داشته هایشان را به باد ندهد.

آلومینیوم هرمزگان - ایران جوان بوشهر؛ 900 دقیقه دور از برد

عملکرد تیم های بندرنشین حاسیه خلیج همیشه فارس شبیه هم است. دو تیم با کسب 17 و 16 امتیاز از تیم های پایین جدولی محسوب می شوند که خطر سقوط به دسته دوم تهدیدشان می کند. آخرین برد آلومینیومی ها در هفته ششم برابر فولاد یزد بوده و در 10 هفته اخیر این تیم رنگ برد را ندیده است. باید منتظر ماند و دید آلومینیومی ها که این روزها اسیر حاشیه شده اند می توانند پس از 900 دقیقه در دیدار با دیگر تیم حاشیه خلیج فارس طعم برد را بچشند یا همچنان روی نوار ناکامی گام بر می دارند.

پیکان تهران - گیتی پسند اصفهان؛ رویای صدرنشینی

تیم پیکان که در اندیشه صعود به صدر جدول است امروز دیداری سخت با گیتی پسند اصفهان دارد زیرا تیم اصفهانی با توجه به بازی دفاعی و بسته حریفی چغر نشان داده و به سختی برابر حریفانش تن به باخت می دهد. پیکانی ها که به دلیل توقف خانگی برابر میهمان خود صدرنشینی لیگ را از دست دادند در این دیدار هم اگر بخواهند همانند چند هفته اخیر سنگین و آرام بازی کنند طبعاً کار سختی برای پیروزی خواهند داشت. زیرا همانطور که علیرضا مرزبان ؛ سرمربی پیکان گفته در لیگ یک بازی راحت نداریم ،همه تیم ها برای پیروزی به میدان می آیند و اصفهانی ها هم تیم خوبی دارند و خیلی سخت بازی را واگذار می کنند.

نفت آبادان - مس کرمان؛ دوئل پرتقالی ها و کروات ها در آبادان

مهمترین دیدار هفته شانزدهم دیدار تیم های سابقاً لیگ برتری نفت آبادان و مس کرمان است. دو تیمی که شباهت های زیادی با هم دارند. هر دو تیم متمول و پر مهره هستند و از مربیان خارجی استفاده می کنندولی با اینحال نتایج قابل قبولی کسب نکرده اند. نفت با مربی پرتقالی اش 21 امتیازی است و در رده هفتم جای گرفته و مس با اندوخته 25 امتیازی داش در رده چهارم قرار دارد. نفت که با 9 مساوی رکورد دار تساوی در لیگ است در صورتیکه در این دیدار به پیروزی برسد 24 امتیازی شده و پشت سر مس جای می گیرد. باید منتظر ماند و دید در پایان دوئل مربیان پرتقالی و کروات نفت و مس کدامیک برنده از زمین خارج می شوند. کارلوس مانوئل یا وینگو بگوویچ؟

ورزش سه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها