رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 340707

آلمان: اروپا از موضع انگلیس درباره جاسوس دوتابعیتی حمایت میکند

ساعت24-وزیر خارجه آلمان گفت که اتحادیه اروپا از موضع انگلیس در زمینه جاسوس دوتابعیتی حمایت می‌کند و اگر لندن درخواست کند، در مورد اقدامات آتی علیه مسکو رایزنی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا با بریتانیا در مورد ماجرا مسمومیت جاسوس دوجانبه اعلام همبستگی می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (دوشنبه) گفت: «اتحادیه اروپا از موضع بریتانیا در زمینه حمله به جاسوس دو تابعیتی در خاک بریتانیا حمایت می‌کند.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا تدابیری علیه روسیه در پیش خواهد گرفت یا خیر هم گفت که اتحادیه اروپا درباره این موضوع چنچه بریتانیا درخواستی را مطرح کند، صحبت خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر«ولادیمیر پوتین»رئیس‌جمهور روسیه آمادگی این کشور را برای همکاری با انگلیس جهت تحقیق در خصوص حمله به یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در لندن اعلام کرد.

در پی مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در شهر «سالزبری» لندن تنش‌ها در روابط روسیه و انگلیس شدت گرفته است. اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها