رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341057

بغداد خروج نظامیان ترکیه از شمال عراق را خواستار شد

ساعت24- وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطعانه کشورش با عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک این کشور تاکید کرد و خواهان خروج نیروهای ترکیه از شهر بعشیقه در شمال عراق شد.

r /> به نقل از سایت روسیا الیوم، ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق بعد از دیدارش با احمد یلدز، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در بغداد، گفت‌: عراق اجازه حضور هیچ نیرویی در خاک این کشور را برای انجام عملیات نظامی در هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد داد.

جعفری اظهار کرد: ما به تقویت روابط عراق و ترکیه تمایل داریم، اما در ‌عین ‌حال مخالفت قاطعانه خود را با نقض مرزهای این کشور از سوی نیروهای ترکیه اعلام و مجددا بر لزوم عقب نشینی نیروهای ترکیه از شهر بعشیقه تاکید می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار ادامه‌ هماهنگی و همکاری برای حل بحران‌های منطقه و بازگشت امنیت و ثبات و پشت سر گذاشتن چالشهای پیش رو را خواستار شد.

از سوی دیگر، معاون وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تاکید بر تمایل کشورش برای حمایت از مردم عراق در تمامی زمینه‌ها ، گفت‌: ترکیه در مشارکت در بازسازی ساختارهای زیر بنایی شهرهای عراق جدی است.

وی همچنین خواهان تسریع در روند برگزاری نشست کمیته‌ مشترک ترکیه و عراق در آنکارا شد، چرا که این نشست می‌تواند تاثیر زیادی در گشودن چشم اندازهای جدید همکاری در تمامی زمینه‌ها داشته باشد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها