رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 500960

همه چیز در مورد میلگرد + معرفی مرجع به روز قیمت

رپورتاژ تبلیغی /از زمانی که انسان‌ها به یکجانشینی روی آوردند، همیشه به دنبال راهکارهایی بودند که بتوانند به کمک آنها، مقاومت سازه‌های خودشان را بیشتر از قبل کنند. یکی از بهترین راهکارهای استفاده شده طی سال‌های گذشته که هنوز هم مورد توجه است، کمک گرفتن از میلگرد است. در این مقاله می‌خواهم انواع میلگرد را به شما معرفی کرده، اطلاعات مهمی در مورد آن در اختیارتان گذاشته و در نهایت یک مرجع مناسب برای بررسی قیمت روز میلگرد را به شما معرفی کنم.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

از زمانی که انسان‌ها به یکجانشینی روی آوردند، همیشه به دنبال راهکارهایی بودند که بتوانند به کمک آنها، مقاومت سازه‌های خودشان را بیشتر از قبل کنند. یکی از بهترین راهکارهای استفاده شده طی سال‌های گذشته که هنوز هم مورد توجه است، کمک گرفتن از میلگرد است. در این مقاله می‌خواهم انواع میلگرد را به شما معرفی کرده، اطلاعات مهمی در مورد آن در اختیارتان گذاشته و در نهایت یک مرجع مناسب برای بررسی قیمت روز میلگرد را به شما معرفی کنم.

میلگرد چیست؟

میلگردها که با اسم‌های دیگری مثل آماتور یا به زبان عامیانه؛ آرموتور هم شناخته شده‌اند، سازه های فولادی گرد و بلندی هستند که برای افزایش مقاومت بتن در ساختمان و... استفاده می‌شود. در اصل در زمان بتن‌ریزی یک ساختمان، میلگردها در میان بتنی که هنوز سفت نشده قرار می‌گیرند تا به این صورت باعث افزایش مقاومت آن شوند. البته کاربرد میلگرد و بتن صرفا در ساخت ساختمان و ستون‌های آن نیست. بلکه در زمان ساخت سازه‌های تزئینی بتنی و... هم این دو در کنار یکدیگر کاربرد دارند.

انواع میلگرد کدامند؟

در سطح جهان استانداردهای مختلفی برای ساخت و استفاده از میلگرد وجود داشته که در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. میلگردهای استفاده شده در بازار ایران از استانداردهایی تبعیت می‌کنند که در بازار کشور روسیه وجود دارد.

اگر بخواهید وارد بازار میلگرد شده و خرید کنید، بهتر است به جز استانداردهای میلگرد، اطلاعات دیگری هم در مورد این محصول داشته باشید تا بتوانید کالای باکیفیتی بخرید. در ادامه انواع میلگرد را به شما معرفی می‌کنم:

میلگرد سخت با آج ساده

میلگرد سخت با آج ساده که با نشان A2 مشخص می‌شود، به نام میلگرد نیمه خشک هم در میان پیمانکاران ساختمان شناخته شده‌اند. مهم‌ترین کاربرد میلگرد سخت با آج ساده، استفاده از آن در ساختمان سازی است. همینطور از این نوع کالا برای خاموت زنی هم استفاده می‌شود. مهندسان پیشنهاد می‌کنند تا جای ممکن روی این نوع میلگرد جوشکاری انجام ندهید.

میلگرد صاف

در مقابل میلگردهای آج دار، میلگردهای صاف و بدون آج وجود دارد. با توجه به ساختاری که این نوع میلگرد دارد و عدم وجود آج روی آنها، بیشتر آنها را در صنعت آهنگری مورد استفاده قرار می‌دهند. علاوه بر این، این میلگردها برای تغییر شکل پتانسیل بالایی دارند و در انواع شرایط از آنها استفاده می‌کنند. میلگرد صاف بدون آج را با نشان AI می‌شناسند.

میلگرد سخت با آج پیچیده

میلگردهای سخت با آج پیچیده که با نام میلگرد خشک شناخته می‌شود. همینطور از علامت A3 برای نمایش نوع آنها استفاده می‌شود. میلگردهای خشک برای مصارفی مثل آهنگری مناسب نیستند. همینطور شکل دهی آنها در مواردی که قرار بر پیچ و تاب دادن زیاد باشد، کمی سخت و گاها غیر قابل انجام است. مهندسان پیشنهاد اکید می‌کنند که به هیچ عنوان روی این میلگردها عملیات جوشکاری انجام نشود.

کاربرد و شناخت میلگردهای A2 و A3

در صنعت ساختمان سازی و برای پی‌ریزی ساختمان‌ها، از میلگردهای طولی A3 استفاده می‌شود. در مقابل و در بخش‌های عرضی، میلگردهای A2 را مورد استفاده قرار می‌دهند. پیمانکاران اغلب این دو نوع میلگرد را با توجه به ظاهر و نوع آجشان شناسایی می‌کنند. آج میلگرد A3 به شکل ضربدری و در میلگرد A2 آج‌ها به شکل موازی قرار گرفته‌اند.

نگهداری از میلگرد

احتمالا خودتان به خوبی می‌دانید که همه محصولات فولادی و فلزی در صورت نگهداری در مکان نامناسب، به شدت در خطر اکسید شدن (زنگ زدن) هستند. برای جلوگیری از این اتفاق، مهم‌ترین نکته؛ نگهداری میلگردها در یک مکان عاری از نم و ترجیحا سرپوشیده است. اگر هم میلگردهای شما در زمان استفاده دچار زنگ زدگی شده‌اند، حتما باید قبل از به کار بردن آنها در سازه، سطحشان را از زنگ پاک کنید. این عمل به کمک برس‌های سیمی و گاها ابزارهای صنعتی و مکانیکی انجام می‌شود. عدم زنگ‌زدایی میلگرد باعث کاهش مقاومت و چسبندگی آن خواهد شد پس به این مورد دقت زیادی کنید.

خب، تا اینجا با انواع میلگرد آشنا شدیم و اطلاعات کافی در مورد این محصول حیاتی در صنعت ساخت و ساز را به دست آوردیم. در ادامه قصد دارم مبحث را کمی تغییر داده و سراغ قیمت میلگرد بروم:

قیمت میلگرد به صورت آنلاین

اگر تا الان سابقه خرید میلگرد را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که قیمت میلگرد مثل خیلی از کالاهای دیگر، به صورت روزانه تغییر می‌کند. در این حالت، هر خریداری نیازمند آشنایی با یک مرجع مناسب برای دریافت قیمت به روز است. در این بین، یکی از وب سایت‌های معتبر فعال در این زمینه، سایت آهن ملل است. بعد از ورود به این سایت می‌توانید قیمت محصولات مختلفی از جمله:

انواع میلگرد آجدار؛

انواع ورق شامل سیاه، گالوانیزه، اسیدشویی، رنگی و روغنی،

قیمت لوله و پروفیل،

قوطی،

و محصولات مفتولی

را بررسی کنید و به صورت آنلاین و لحظه‌ای از آن با خبر شوید. البته سایت آهن ملل صرفا یک وب سایت ارائه قیمت آنلاین محصولات نیست. بلکه به کمک این وب سایت شما می‌توانید با بهترین قیمت و البته کیفیت مناسب، اقدام به خرید میلگرد، انواع ورق، تیرآهن و... کنید.

درباره مجموعه آهن ملل

با توجه به قرارگیری دو کارخانه بزرگ ساخت فلزات (ذوب آهن و فولاد مبارکه) و کارخانجات دیگر در استان اصفهان، شرکت‌های بزرگ و فعالی در زمینه فروش آهن در این شهر به کار مشغولند. یکی از معتبرترین این شرکت‌ها که سابقه‌ای 15 ساله در زمینه فروش میلگرد و آهن و... دارد، مجموعه آهن ملل است.

در خرید میلگرد مردد هستید؟

اگر در خرید میلگرد یا هر یک از محصولات موجود در سایت ملل مردد هستید و نمی‌دانید که انتخاب نهایی بهتر کدام است، نگران نباشید! شما می‌توانید به صورت رایگان و به راحت‌ترین شکل ممکن با متخصصان این مجموعه ارتباط برقرار کرده و از آنها مشاوره رایگان بگیرید. این خدمتی است که آهن ملل به صورت مجانی در اختیار مخاطبان وب سایت خودش -که الآن شما هم جزو آنها هستید- گذاشته است.

کلام آخر

خب، به انتهای مقاله آموزشی در مورد میلگرد رسیدیم. در این مقاله بعد از بررسی چیستی میلگرد، در مورد انواع آن اطلاعاتی به دست آورده و در نهایت با یک وب سایت معتبر در زمینه قیمت میلگرد به روز و همینطور خرید میلگرد آشنا شدیم. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها