رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120300

راه حل هایی ساده برای جلوگیری از سنگ کلیه

راه حل هایی ساده برای جلوگیری از سنگ کلیه

اکثر سنگهای کلیه از وجود مقدار زیاد کلسیم در کلیه ایجاد می شوند. (البته این موضوع به میزان کلسیم موجود در رژیم غذایی بستگی دارد). انواع کمیاب تری از سنگها هستند که توسط عفونت های ادراری یا وجود بیش از حد اسید اوریک در ادرار حاصل می شوند. محققان نوع بسیار کوچکی از باکتری را کشف کرده اند که در کلیه بعضی افراد زندگی می کند و در شکل دهی سنگها نقش مهمی دارد.
اگر شما قبلاً از سنگ کلیه رنج می بردید در زیر به بعضی راهها اشاره شده تا از برگشتن این بیماری جلوگیری کنید:
● رژیم غذایی
▪ استفاده از مایعات:
- برای رقیق کردن ادرار و شستن و دفع کردن سنگها روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید.
● پرهیز از نمک ترشک زیاد (oxalate) :
- از دکتر سئوال کنید که آیا شما به محدود کردن خود در مورد خوردن غذاهای Oxalate دار که در ایجاد سنگ کلیه نقشی دارند نیاز دارید یاخیر، چند نمونه از غذاهای Oxalate دار شامل قهوه، چغندر، شکلات ، بادام ، اسفناج، ریواس، نوشابه های گازدار، توت فرنگی، چای و سبوس گندم می باشند.
▪ از خوردن آب انگور بپرهیزید:
- کسی نمی داند چرا ولی به هر حال خوردن آب انگور خطر ابتلا به سنگ کلیه رادر افرادی که استعداد آن را دارند را تا ۴۴% افزایش میدهد.
▪ از سبزیجات متشکر باشید:
- یک محقق ایتالیایی کشف کرده است که استفاده زیاد از سبزیجات خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.
اسید اوریک را کنترل کنید. اگر به سنگ کلیه ناشی از اسید اوریک مبتلا هستید گوشت، ماهی و مرغ کمتری بخورید گوشت حیوانات میزان اسید اوریک ادرار شما را بالا می برد.
● موارد درمانی
- در مورد عفونت های ادراری ،فعالیت زیاد غده پاراتیروئید، نقرس و یا موارد دیگر که باعث بوجودآمدن سنگ کلیه می شوند سریعاً اقدام نمایئد.
- از بوجودآمدن سنگ جدید جلوگیری کنید. از طریق یک صافی ادرار کنید تا بتوانید سنگها را بگیرید سپس آنها را برای دکتر خود ببرید تا ترکیبات آن را آنالیز کند ، زیرا دارو های مورد نیاز شمابه ترکیبات این سنگها بستگی دارد. مثلاً داروهای پیشاب آور با کم کردن میزان کلسیم رها شده توسط کلیه به ادرار،از بوجود آمدن سنگ کلیه مربوط به کلسیم جلوگیری می کنند. فسفات سدیم، کلسیم را در روده جمع آوری می کند . در نتیجه از نشط آن به ادرار و به وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری می کند. سیترات پتاسیم میزان ستیرات را( که یک نمک جلوگیری کننده از شکل گرفتن سنگ کلیه کلسیمی است )در ادرار بالا می برد. سیترات پتاسیم همچنین با کم کردن میزان اسیدیته ادرار از سنگهای اسید اوریک نیز جلوگیری می کند. Allopurinol میزان اسید اوریک را در افرادی که سنگ کلیه اسیدی دارند کم می کند و احتمالاً از بوجود آمدن سنگهای کلسیمی نیز جلوگیری می کند.
● بهداشت طبیعی
▪ توجه به..گیاهان جوشاندنی
این گیاهان جریان خون به کلیه ها و در نتیجه حجم ادرار را افزایش میدهندو به این ترتیب باکتریها را دفع کرده و کلسیم و نمک جوهر ترشک Oxalate را رقیق می کنند. آنها عفونت های ادراری را از بین برده و همچنین به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نیز کمک می کنند. چای را با برگهای goldenrod ،جعفری و ریشه جو و...دم کنید.

منبع : تو ماه دات کام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها