رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 126252

کهیر Hives

img alt="کهیر Hives" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/779196bcbfc695200622a169175eb3f8.jpg" />

● علائم :
برآمدگیهای سفید روی زمینه قرمز - خارش بسیار شدید - برآمدگیهای فوق‌الذکر ظرف یکساعت یا بیشتر از بین می‌روند و گروه جدیدی به جای آنها ظاهر میشوند - ورم صورت
کهیر یک بیماری پوستی است و بثورات آن به سادگی قابل تشخیص میباشد بدین ترتیب که روی پوست، برآمدگیهای سفید با حشیه قرمز بوجود می‌اید اندازه کهیرها از ضایعات بسیار کوچک تا ضایعات چند سانتی‌متری متفاوت است. کهیر در اثر تماس پوست بدن با ماده حساسیت‌زا (آلرژن) مانند برخی از گلها و یا خوردن بعضی از غذاها مانند توت فرنگی یا ماهی و یا مصرف برخی دواها مخصوصاً پنی‌سیلین و آسپرین بوجود می‌آید. کهیر بعد از نیش گزنه از همه شایع‌تر است. هر گروه از کهیرها خارش بسیار زیادی دارند و تا یکساعت روی پوست باقی می‌مانند و پس از آن محو میشوند ولی در همین اثناء گروه جدیدی از کهیرها در منطقه دیگری از بدن ظاهر میشوند.
● آیا خطرناک است؟
کهیرها خطرناک نیستند اما اگر روی صورت مخصوصاً در دهان یا اطراف آن ظاهر شده و با تورم همراه باشند خطرناکند و باید فوراً به درمان آنها اقدام نمود. این واکنش آلرژیک را اصطلاحاً ادم آنژیونوروتیک Angioneurotic oedema می‌نامند و اگر تورم به زبان یا گلو پخش شود می‌تواند مشکلات تنفسی شدیدی بوجود آورد.
● ابتدا چه کار باید بکنید؟
۱) بر روی ضایعات کهیری لوسیون کالامین بمالید تا پوست را تسکین دهد.
۲) برای رفع خارش، کودک را با آب گرم حمام کنید.
● آیا مشورت با دکتر لازم است؟
اگر کهیر روی صورت منجر به ورم مخصوصاً در داخل دهان یا اطراف آن شود مشورت با دکتر،‌ضروری است اگر کهیرها بعد از چند روز محو نشدند و یا کودک شما از شدت خارش عاصی شده است هر چه زودتر با دکتر تماس بگیرید.
● دکتر چه اقدامی انجام خواهد داد؟
دکتر قرصهای آنتی هیستامین (ضد حساسیت) برای آرام کردن خارش پوست کودک تجویز می‌کند.
در صورتیکه تورم ناحیه و مشکلات تنفسی بوجود آورد به وی آدرنالین تزریق می‌کند و( احتمالاً وی را در بیمارستان بستری می‌کند).
● شما چه کمکی می‌توانید بکنید؟
اگر کودکتان دچار حملات مکرر است یادداشتی از کلیه غذاهای جدیدی که خورده است بردارید. به شرط آنکه ماده غذایی ضروری را که برای رشد کودک لازم است حذف نکنید می‌توانید ماده‌ای را که حدس می‌زنید ایجاد حساسیت می‌کند برای یک یا دو هفته از غذای او حذف نموده و بعد از گذشت این مدت مجدداً همان ماده را به وی بدهید. و نتیجه را مشاهده کنید.

منبع : سایت کودکان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها