رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 140015

رمز پوستی بدون چروک:

متخصصان چه می گویند؟

ساعت۲۴-: پوست اطراف چشم ظریف ترین و نازک ترین قسمت پوست بدن است و خیلی سریع افزایش سن را نشان می دهد.

پوست
trong>۱-همیشه از کرم های دور چشم استفاده کنید:

«وبرا جلیمان» پزشک و نویسنده کتاب قانون های مراقبت از پوست و استادیار تخصص پوست دانشکده پزشکی ایکان در مونت سینای (کوه سینا) می گوید: پوست اطراف چشم ظریف ترین و نازک ترین قسمت پوست بدن است و خیلی سریع افزایش سن را نشان می دهد.

وی می گوید راه های فوق العاده زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد، که ارزش صرف وقت دارند.

برای انتخاب کرم دور چشم موثر توجه داشته باشید این کرم ها حاوی پپتاید و آنتی اکسیدان ها باشند چرا که برای سلامت پوست بسیار مفیدند.

۲-بالشتی از جنس ابریشم انتخاب کنید:

احتمالا شما نیز این شایعه را شنیده اید که طریقه خوابیدن موجب پیدایش خط و خطوط های کوچکی روی صورت می شود. اما تحقیقات انجام شده در این زمینه این شایعه را رد می کند. طبق تحقیقی که در دانشگاه میشیگان انجام شده است طرز خوابیدن تاثیر کمی روی ایجاد چین و چروک ها یا خطوط کوچک روی صورتتان دارد.

چه عاملی این خطوط نازیبا را ایجاد می کنند و جواب جنس بالش است. صورت شما روی بالش ابریشمی سر خورده آسیب نمی بیند؛ پس اگر بالش ابریشمی انتخاب کنید نه تنها خط و خطوطی روی صورت شما ظاهر نمی شود بلکه راحت تر نیز می خوابید. بنابراین اگر پوستتان خیلی حساس است رو بالشتی معمولی خود را با روبالشتی ابریشمی عوض کنید.

۳-از خوردن میوه و سبزی دریغ نکنید:

تنها داشتن رژیم غذایی نان سفید برای داشتن پوستی شفاف کافی نیست به همین دلیل دکتر جلیلیان رژیمی سرشار از میوه ها و سبزیجاتی با رنگ های روشن را پیشنهاد می دهد، و می گوید میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که پوست شما را شفاف می کنند. به خصوص اینکه تحقیقات اخیر نیز نشان می دهد رنگدانه هایی به نام کاروتنوئیدها در میوه ها و سبزیجاتی چون هویج، اسفناج و گوجه فرنگی و سایر سبزیجات یافت می شوند که با سلامت و شادابی پوست در ارتباطند.

۴-موقع صحبت با تلفن همراه از هدفون استفاده کنید:

محققان دانشگاه ارگون در یک نمونه کوچک از ال دستگاه تلفن همراه، ۷۰۰۰ نوع باکتری مختلف پیدا کردند. پس شما نیز مانند متخصصان پوست موقع صحبت کردن گوشی را از صورت خود دور نگه داشته و از هدفون استفاده کنید. بعضی از باکتری های موجود روی گوشی می تواند موجب جوش روی پوست شود، فراموش نکنید گاهی تلفن همراه خود را تمیز کنید.

۵-قند و شکر مصرف نکنید:

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو قند اضافه شده (قند غیر طبیعی که به غذاهای فرآوری شده افزوده می شود) نباید بیش از ۱۰ درصد مجموع کالری دریافتی روزانه هر شخص باشد. نه تنها متخصصان تغذیه به حذف مواد قندی تاکید دارند بلکه متخصصان پوست نیز از تاثیرات منفی مصرف قند بر سلامت پوست خبر می دهد. مولکول های قند کلاژن پوست (پروتئینی که موجب سلامت پوست می شود) را سخت کرده و سبب ظاهر شدن چین و چروک روی پوست می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها