رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 151244

چگونه بازیگر شویم / راه واقعی بازیگر شدن

می خواهید بازگر شوید؟/کلیک کنید/چگونه بازیگر شویم/راه بازیگر شدن/با نگاهی به دور و برمان می‌بینیم افراد بسیاری به خصوص جوانان علاقه به بازیگری داشته و آرزویشان این است روزی یک سوپراستار در سینمای ایران شوند.

بازیگری
dir="RTL">با نگاهی به دور و برمان می‌بینیم افراد بسیاری به خصوص جوانان علاقه به بازیگری داشته و آرزویشان این است روزی یك سوپراستار در سینمای ایران شوند.وقتی هدف این جوانان را جویا می‌شویم برخی به خاطر شهرت و معروف شدن می‌خواهند بازیگر شوند (به قول خودمان عشق شهرت باعث شده به دنبال بازیگری بروند) و دسته‌ای دیگر به خاطر درآمد و پول! (تصورشان این است كه هر كس بازیگر شود درآمدهای بسیار بالا خواهد داشت).

بازیگری چیست

دراین بین افراد كمی پیدا می‌شوند كه به خاطر علاقه به هنر و هنرمند شدن می‌خواهند بازیگری و كارگردانی و اجرای هنری سر صحنه را به صورت حرفه‌ای بیاموزند. در ادامه پاره‌ای شرایط و نحوه بازیگری، مصائب این حرفه و برخی نكات مفید درباره بازیگری را برایتان گردآوری كرده‌ایم.(چگونه بازیگر شویم)

راه بازیگری

- شروع كار در كلاس‌های آموزش تئاتر و كسب مهارت واقعی در زمینه بازیگری تئاتر و آشنایی با كارگردانان و برخی چهره‌های معروف و ایجاد رابطه با دست‌اندركاران معتبر می‌تواند راهی برای ورود به این حرفه باشد.

- ثبت نام در كلاس‌های بازیگری (مثلا كلاس‌های بازیگری كه چهره‌های معروف سینما برگزار می‌كنند).

- همچنین شركت در كنكور هنر و تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته بازیگری و آشنایی با این هنر.(راه بازیگر شدن)

مشکلات بازیگران ایرانی

شرایط بازیگر شدن

*استعداد كلید موفقیت برای بازیگری (بسیاری افراد دوره‌های طولانی دانشگاهی و غیره را در زمینه بازیگری می‌گذرانند ولی در نهایت پس از سال‌ها تلاش همچنان به عنوان یك نقش پایین در فیلم اجرا داشته‌اند. فقط به واسطه تحصیلات دانشگاهی و شركت در كلاس‌های بازیگری نمی‌توان انتظار داشت پس از چند سال فرد یك سوپراستار شود، زیرا قابلیت‌های فردی و استعداد ذاتی در این رشته نقش پررنگی در رشد و پیشرفت فرد دارد).

* یك بازیگر بایستی خستگی‌ناپذیر باشد و تحمل فیزیكی و روحی، روانی بالا داشته باشد. (در برخی نقش‌ها لازم است بازیگر چاق شود و یا لاغر شود و شرایط بدنی متناسب با نقش خود را پیدا كند)

* یك بازیگر ساعات كاری نامنظم و طولانی خواهد داشت.

* یك بازیگر تلاش و پشتكار فراوان دارد و هیچگاه از آموزش دیدن خسته نمی‌شود.

* هوش و خلاقیت (جهت جان بخشیدن به نقش خود) عامل مهمی در موفقیت بازیگر است.

* یك بازیگر شخصیت چالشی دارد.

* روحیه بالای كار تیمی و همكاری در گروه از دیگر خصوصیات یك بازیگر است.

* یك بازیگر انرژی و توان بدنی بالا دارد (گاهی اوقات ممكن است مدتی دور از خانواده برای ساخت فیلم در شرایط نامساعد زندگی كند).

* سازگاری بالای بازیگر با افراد و شرایط مختلف بسیار مهم است.

* روحیه انتقادپذیری بسیار بالا جهت پذیرش انتقادهای كارگردانان، منتقدان و... نیز برای بازیگری شرط است.

* انضباط

* و در آخر دوره‌های آموزش هنری یكی دیگر از مهم‌ترین شروط برای بازیگر شدن می‌باشد (زیرا یك بازیگر همواره بایستی در حال یادگیری كسب تجربه و مهارت در زمینه هنر بازیگری باشد، فراموش نكنیم بازیگری یك علم نیز هست و كسب علم نیاز به تحصیل و تجربه كافی دارد).

و در آخر شناخت كافی بازسگر نسبت به مردم، فرهنگ و آداب و رسوم جامعه و شناخت كافی و تحقیق او درباره نقش خود باعث می‌شود تا او بتواند با آگاهی بیشتر تمام جوانب مشكلات و دغدغه‌ها را درك كرده و نقشی متفاوت و برجسته ایفا كند (مهارت و تسلط كافی وط منجر به ایفای نقشی طبیعی و تاثیرگذار بر روی مخاطب خواهد شد).(چگونه بازیگر شویم)

چگونه تست بازیگری بدهیم

درآمد بازیگران

متاسفانه درآمد بازیگران در ایران شفافیت مالی ندارد و در آثار و تولیدات سینمایی اطلاعات مالی اعلام نمی‌شود، ولی یك اصل كلی این است كه بسته به تلاش و پشتكار بازیگران نمی‌توان انتظار داشت كه همگی دستمزدهای و یا هم‌سطح دریافت كنند، از آنجا كه بازیگران به عنوان ویترین سینمای ایران هستند همچنان نقش بازیگر خوب و جذاب پررنگ‌تر خواهد شد. از طرفی معیارهای تجربه، توانمندی بازیگر و محبوبیت، سختی و دشواری نقش، از مواردی است كه می‌تواند بر دستمزد بازیگر تاثیر بگذارد.

درامد بازیگران ایرانی

مشکلات بازیگران

- امنیت شغلی پایین (بسیاری از هنرمندان در كنار بازیگری به حرفه دیگری مشغول هستند)

- رقابت بالای بازیگران

- وجود برخی روابط در بسیاری از انتخاب نقش‌ها (برخی افراد به واسطه مسائل مالی وارد این حوزه می‌شوند و یا با معرفی آشنایان و متكی بر رابطه پا به عرصه بازیگری می‌گذارند بدون اینكه هیچ دوره آموزشی هم دیده باشند، به قول یك هنرمند بازیگر كسی كه با پول وارد این حوزه شده باشد اصالت لازم برای بازیگری را ندارد و بقای خود را نمی‌تواند تضمین كند).

در آخر ذكر اين نكته ضروري است كه يك بازيگر بايستي تلاش كند الگوي اجتماعي پسنديده و مناسبي از لحاظ رفتار و برخورد و منش براي جامعه باشد و هميشه و همه جا ارزش و منتزل خود را حفظ كرده از خود چهره‌اي خوب و ماندگار در ياد و خاطره مردم بر جاي گذارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها