رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 180

ایران ، نیم میلیون اهدا کننده مستمر خون دارد

سایت خبری تحلیلی ساعت 24- مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: 40 میلیون اهداکننده خون در کشور وجود دارد که از این تعداد 500 هزار نفر به طور مستمر خون اهدا می کنند.

ایران ، نیم میلیون اهدا کننده مستمر خون دارد
علی اکبر پورفتح الله روز یکشنبه در آیین رونمایی از تمبر چهل سالگی سازمان انتقال خون کشور که در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ، افزود: از آغاز فعالیت مرکز انتقال خون در کشورمان تاکنون شاهد کاهش مرگ و میر بیماران هموفیلی و تالاسمی هستیم .

وی بیان کرد: خانواده این تعداد از بیماران کم خون قبل از راه اندازی این مرکز امید کمتری برای نجات و زنده ماندن فرزندان خود داشته اند.

پور فتح الله گفت:خون یک سرمایه ملی است و امید داریم تعداد اهداکنندگان خون روز به روز در کشور افزایش یابد.

وی عنوان کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد بیش از میانگین کشوری است.

پورفتح الله ابراز داشت: افراد اهداکننده مستمر خون نسبت به افراد دیگر دارای مسوولیت اجتماعی بالاتری بوده و قانون گراتر هستند.

وی افزود: زنان به دلیل مسایل خاص خود نسبت به مردان کمتر اهداکننده خون هستند و البته اهداکنندگان زن برای این سازمان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

به گفته وی دولت برای افزایش و جذب بیشتر اهداکنندگان خون برنامه خاصی را در دستور کار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در مراسم رونمایی از تمبر سازمان انتقال خون، گفت: مرکز انتقال خون استان تاکنون اقدامات مطلوبی انجام داده و انتظار می رود تجربه ۴۰ ساله این سازمان به طور مناسبی به کار گرفته شود.

سید موسی خادمی افزود: استفاده منطقی از یارانه های نقدی و طرح تحول نظام سلامت نقش مهمی در سلامت داشته است و امید می رود این رویکرد در تمام بخش های راهبردی با همت دولت تدبیر و امید گسترش یابد.

رشد ۱۲ درصدی اهدای خودن در ماه رمضان سال ۹۳

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در حاشیه این مراسم از افزایش اهدای خون در ماه رمضان امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت: همه ساله در ماه رمضان بیمارستان های کشور با کمبود شدید خون مواجه بودند در حالی که امسال رشد ۱۲ درصدی وجود داشته است.

علی اکبر پورفتح الله افزود: سالانه اهدای دو میلیون واحد خون و فرآورده های خونی در کشور موجب خرسندی و قوت قلب نیازمندان به خون می شود.

پورفتح الله اظهار کرد: ارسال گذشته کاهش شدید خون در کشور وجود داشت در حالی که این میزان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها