رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 184

ایرانیها 2.5 برابر استاندارد جهانی نمک می خورند

سایت خبری تحلیلی ساعت 24- معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت، از مصرف بی رویه نمک در کشور ما به عنوان علت اصلی بیماریهای قبل و عروق در ایران نام برد.

ایرانیها 2.5 برابر استاندارد جهانی نمک می خورند
دکتر رضا ملک زاده با اشاره به به آغاز اجرای طرح کوهورت قلب در شیراز گفت: حدود ۸۰ درصد از مرگ و میر و بیماریهای قلبی و عروقی قابل پیشگیری هستند و پزشکان علاوه بر درمان وظیفه دارند که به آموزشهای پیشگیری نیز بپردازند.

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت اظهار داشت: آموزش به مردم برای اصلاح شیوه زندگی موجب از بین رفتن ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی و عروقی و در نتیجه پیشگیری می شود، برای دستیابی به این امر مهم یک پرستار یا ماما می تواند در کنار پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق به ارایه آموزش های لازم به مراجعان بپردازد.

ملک زاده بیان کرد: کنترل ریسک فاکتورها می تواند نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماریها داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف نمک در کشور ما ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است و بسیاری از مردم به اندازه کافی میوه مصرف نمی کنند که این موارد از عوامل و ریسک فاکتورهای بیماریهای غیر واگیر از جمله قلبی و عروقی است.

وی افزود: با اجرای مطالعات کوهورت موثرترین و عملی ترین راه های پیشگیری را برای هر منطقه کشور با توجه به فرهنگ آن منطقه مشخص می کنیم که با اجرای کوهورت قلب در شیراز به دنبال مشخص نمودن ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی و عروقی و در نهایت پیشگیری و افزودن حداقل ۵ تا ۱۰ سال به طول عمر مردم هستیم.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها