رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 196372

طرز تهیه قهوه اسپرسو بدون دستگاه

هیه قهوه اسپرسو به ۲ روش سنتی و مدرن امکانپذیراست. در روش سنتی وسیله*ای قوری مانند وجود دارد که از ۲*بخش تشکیل شده است*. برای استفاده، آن را از وسط با چرخش بازکرده*، درون بخش زیرین آن*که یک مخزن به همراه فیلترفلزی است

طرز تهیه قهوه اسپرسو بدون دستگاه

هیه قهوه اسپرسو به ۲ روش سنتی و مدرن امکانپذیراست. در روش سنتی وسیله*ای قوری مانند وجود دارد که از ۲*بخش تشکیل شده است*. برای استفاده، آن را از وسط با چرخش بازکرده*، درون بخش زیرین آن*که یک مخزن به همراه فیلترفلزی است…

Bildergebnis für ‫طرز تهیه قهوه اسپرسو بدون دستگاه‬‎

دانه قهوه قبل از عمل برشته شدن (Roasting) هیچ عطر و مزه*ای ندارد و مدت زمان برشته شدن است که رنگ و طعم دانه*ها را تعیین می*کند*. برای این امر دستگاه*ها و روش*های مختلفی وجود دارد که بتوان حرارت را به*طور یکسان و مناسب به دانه*های قهوه داد تا دانه*ها یکسان رنگ بگیرند و عطر خود را آزاد کنند.

اول قهوه را برشته کنید

یکی از روش*های حرارت*دادن به دانه*های قهوه روش صنعتی برشته کردن است که از دستگاه*هایی بزرگ، هوشمند و گران*قیمت استفاده می*شود. در این دستگاه*ها مخزنی استوانه*ای شکل با سوراخ*هایی ریز وجود دارد که دانه*ها را درون آن ریخته و با روشن شدن دستگاه، استوانه به چرخش در آمده و حرارت که هم به*صورت مستقیم و هم به*صورت باد داغ است*، دانه*ها را یکسان برشته می*کند.روش دیگری که می*توان دانه*های قهوه را برشته کرد*، روش سنتی برشته*کردن است که غالبا در کارگاه*های کوچک یا در خانه*ها انجام می*گیرد و به این صورت است که دانه*ها را در ظرف تابه*ای شکل درب دار ریخته و روی حرارت مانند گاز گذاشته و ظرف را به*طور دائم تکان می*دهند تا حرارت یکسان به دانه*ها برسد و یکسان برشته شوند. مدت زمان تقریبی ۲۰-۱۸*دقیقه است. درصورتی که می*خواهید خودتان این کار را در منزل امتحان کنید درنظر داشته باشید که دانه قهوه، دانه*ای روغنی است و اگر برشته کردن آن از کنترل شما خارج شود احتمال آتش سوزی وجود دارد. هم*اکنون تازه*ترین دانه قهوه را در دسترس دارید و می*توانید آن را به روش*های مختلفی آسیاب کرده و با دستگاه*ها و وسایل گوناگون برای نوشیدن آماده کنید.

Bildergebnis für ‫طرز تهیه قهوه اسپرسو بدون دستگاه‬‎

هر قهوه ای چگونه باید آسیاب شود

برای آسیاب*کردن دانه*ها روش*های گوناگونی وجود دارد. به*طور مثال اگر دانه*های قهوه با رنگ قهوه*ای روشن را آردی شکل آسیاب کنید، قهوه ترک خواهید داشت*. توجه داشته باشید که پودر قهوه ترک باید کاملا آردی شکل و بدون دانه درشت باشد.درصورتی که می*خواهید قهوه فیلتری Filter coffee ) یا قهوه فرانسه ( French coffee ) درست کنید، رنگ دانه*ها قهوه*ای ملایم باشد و در موقع آسیاب کردن دانه*ها، پودر به دست آمده به شکل ماسه، ساحل است. برای استفاده دانه*ها برای اسپرسو، رنگ دانه*ها باید قهوه*ای مایل به سیاه باشد ولی نباید بسوزند و امتحان آن به این صورت است که اگر یک دانه را بین دو انگشت خود فشار دهید نباید سریع شکسته و خرد شود. بعد از برشته کردن دانه های قهوه آن*ها را به*صورت ماسه ساحل آسیاب کنید و نوشیدنی خود را حاضر کرده و از آن لذت ببرید.

درخانه تان اسپرسو بنوشید

c سپس آن را روی حرارت مستقیم ولی ملایم گاز بگذارید تا قهوه بعد از چند دقیقه آماده شود. به این ترتیب شما نوشیدنی قهوه اسپرسویی کاملا به روش سنتی برای نوشیدن دارید. اما در روش صنعتی یا مدرن مراحل تهیه مقداری متفاوت است؛ دستگاه*های مدرن اسپرسو در انواع صنعتی بزرگ و خانگی کوچک وجود دارد که خود آن*ها به ۲ دسته دستی و تمام اتوماتیک تقسیم می*شوند. بعد از این*که دستگاه را روشن کردید و گرم شد، دسته نگهدارنده قهوه را که هلدر Holder نام دارد را از قهوه پر و خوب فشرده کنید، در قسمت میانی دستگاه نصب کرده و دکمه مربوط به آن را روشن کنید تا با عبور آب داغ از میان قهوه فشرده شده، نوشیدنی اسپرسو با خامه*ای کاراملی رنگ در دست داشته باشید*.

قهوه اسپرسو کن پانا

کن پانا به زبان ایتالیایی به معنی با خامه است. اسپرسو کن پانا یعنی اسپرسو با خامه که طعمی لذیذ و جالب را به شما می*دهد.

برای یک فنجان متوسط قهوه

قهوه اسپرسو ۱۵۰ میلی لیتر اسپری گل خامه یا خامه قنادی

دستور تهیه:

قهوه اسپرسو را تهیه کنید و فنجان را تا نیمه با قهوه اسپرسو پر کنید و مابقی فنجان را از خامه پر کرده و نوش جان کنید.

قـهوه آفـاگاتو

این قهوه تجربه*ای متفاوت را به شما هدیه می*دهد. دراین نوشیدنی، سرد و گرم را در کنار هم با طعمی دلچسب تجربه کنید.

برای یک فنجان متوسط قهوه

قهوه اسپرسو ۱۰۰ میلی لیتر

دستور تهیه:

قهوه اسپرسو را آماده کنید و یک اسکوپ (یک قاشق غذا خوری) بستنی وانیلی را درون فنجان بیندازید و قهوه داغ را روی آن بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

آداب اسپرسوخوری

اسپرسو قهوه*ای است که در ایتالیا تعصب روی آن وجود داشته و نوشیدن آن آداب و رسوم خاص خود را دارد. فنجان قهوه به همراه یک لیوان کوچک آب سرو می*شود. ابتدا یک جرعه آب را بنوشید تا هرگونه مزه*ای در دهان شما که از قبل وجود دارد از بین برود و سپس با یک قاشق قهوه*خوری خامه روی سطح قهوه را جدا کرده و بخورید تا دهان شما آمادگی نوشیدن قهوه را پیدا کند. سپس یک جرعه دیگر آب میل کنید و بعد از آن نوشیدنی قهوه را نوش جان کنید و از آن لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها