رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 200660

استرسی که میتواند به پوست آسیب برساند

ساعت 24-مسئولیت‌های جدید بسیاری از اوقات به استرس‌های جدید است. استرس مزمن دردر زندگی شما فاجعه‌بار می‌شود. حدس می‌زنید چه می‌شود؟ پوست شما هم دچار مشکل می‌گردد. محرومیت از خواب و یک برنامه ریزی شلوغ می‌تواند برنامه روزمره شما را خراب کند اما همچنین احتمال دارد که شما را به انجام کارهایی که توکسین شما را بالا می‌برد هدایت کند ( مثل مصرف قهوه و شکر). پوست شما مسئول افزایش توکسین است و هرگاه شما استرس دارید شروع به زهرزدایی می‌کند.

پوست
اگر شما هنوز متعجب هستید که استرس چطور می‌تواند پوست شما را خراب کند یک نگاه به تعدادی از روش‌های خرابی پوست با استرس بیندازید.

تبخال

در تبخال‌ها یک ویروس با سرایت کردن به پوست یا مایع بدن توسط تماس منتقل می‌شود. اما کسانی که به این ویروس مبتلا هستند اغلب متوجه آن نمی‌شوند. این ویروس می‌تواند اغلب وقتش را ساکن بماند. محرک‌های شایع شامل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، طب و استرس هستند.

بیماری‌ها و التهابات پوستی

کسانی که با بیماری‌های پوستی سر و کار دارند ( مثل روزاسه ، اگزما، جوش یا خشکی مزمن) اغلب درمی‌یابند که استرس‌های روحی یکی از دلایل اصلی آن است. برای مثال استرس رگ‌های خونی را گشاد می‌کند که باعث قرمزی پوست می‌شود و روزاسه را بدتر می‌کند. تکنیک‌های مدیریت استرس به همراه تجویز دارو می‌تواند روی بهبودی اثر بگذارد.

جوش و شیوع آن

تحقیقی در دانشگاه استنفورد روی 22 دانشجو انجام شد و مشخص شد دانشجویانی که استرس بیشتری در امتحاناتشان دارند جوش‌های بدتری نسبت به دانشجویانی می‌زنند که استرس کمی دارند. استرس ناشی از منابع خارجی ممکن است تاثیر بسزایی بر جوش‌ها بگذارد. استرس باعث می‌شود بدن کلسترول تولید کند که به غدد شما دستور می‌دهد روغن بیشتری بسازد. به همین علت پوست‌های چرب تمایل بیشتری به جوش زدن دارند.

کُندی گردش خون

واکنش استرس می‌تواند سرعت گردش خون را کاهش دهد که باعث پریدن رنگ پوست می‌شود. در این حالت ممکن است دایره سیاهی زیر چشمان شما تشکیل شود. برای داشتن جریان خون خوب برای پوست و کلیه خود مقدار زیادی آب در روز بنوشید و ورزش کنید تا به جریان خون خود کمک کنید. سلول‌های پوست مقدار زیادی آب نیاز دارند تا سالم بمانند.

خطوط ریز

ما سالانه بعد از سن ٢٠ سالگی ١٪‏ از کلاژن پوست خود را از دست می‌دهیم. اما استرس واقعا می‌تواند شدت کاهش کلاژن را افزایش دهد. در این صورت پیشانی پر چین و چروکی خواهید داشت. با کاهش استرس می‌توانید از این روند جلوگیری کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها