رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 202967

این کرم‌های زنده‌ روی پوست شما زندگی میکنند+ تصاویر

ساعت 24-دانشمندان می‌گویند روی پوست صورت همه انسان‌ها کرم‌های میکروسکوپی زندگی می‌کنند که از حضور آنها بی‌خبریم.

5
شما تنها نیستید و بدن‌تان مجموعه‌ای از میکروب‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و ... دیگر انواع موجودات زنده را تشکیل می‌دهد. در حقیقت باید گفت شما تنها موجودی نیستید که از صورت خود استفاده می‌کند.

دانشمندان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که در مجاورت بینی انسان دست‌کم دو گونه کرم میکروسکوپی زندگی می‌کنند و محل زندگی این کرم‌ها خلل و فرج پوستی ما است. با این وجود اگر توقع دارید دانشمندان در مورد این موجودات زنده اطلاعات زیادی داشته باشند، باید اعتراف کرد که در این مورد چیز زیادی نمی‌دانند.

در آخرین بررسی‌های صورت گرفته توسط محققان آمریکایی سه راز در مورد موجودات زنده‌ای که روی پوست بدن شما زندگی می‌کنند کشف شده است و باید گفت که از این رازها بی‌خبرید.

همه انسان‌های زمین کرم دارند

یکی از مهم‌ترین اکتشافاتی که دانشمندان انجام داده‌اند این است که کرم‌ها در همه انسان‌های روی زمین زندگی می‌کنند. این کرم‌های میکروسکوپی که معمولا روی پوست صورت زندگی می‌کنند قابل مشاهده نیستند و به سختی می‌توان آنها را شناسایی کرد. در روش‌های قبلی ثابت شده بود کرم‌ها فقط در پوست صورت 10 تا 25 درصد بزرگسالان سکونت دارند و هم‌اکنون مشخص شد همه انسان‌های روی زمین این کرم‌ها را در صورت خود جا داده‌اند.

انسان‌ها دست‌کم از دو گونه کرم میزبانی می‌کنند که شبیه کرم‌های فرد دیگر نیست

یکی از عجیب‌های رازهای موجود در مورد کرم‌های ساکن در پوست صورت انسان، نحوه جذب این جانوران کوچک است. در برخی از نظریه‌ها گفته می‌شود که شاید این اتفاق به دلیل آن است که کرم‌های میکروسکوپی ساکن در پوست بدن انسان سیر تکاملی را دنبال می‌کنند. مطالعات جدید نشان داد هر یک از این کرم‌ها بر اساس محیط پیرامون خود تغییر حالت می‌دهند و با آن وفق پیدا می‌کنند. دانشمندان می‌گویند هر انسان دست‌کم دو گونه کرم روی صورت خود دارد که ساختار و ماهیت‌ آن با کرم‌های صورت فرد دیگر متفاوت است.

کرم‌ها می‌توانند در مورد واگرایی تاریخی جمعیت انسان‌ها توضیح دهند

در بررسی‌ اخیر مشخص شد کرم‌ها یکی از همراهان ثابت در تاریخ حضور انسان بوده‌اند. بر اساس این بررسی‌ها نوعی کرم موسوم به دمودِکس از ابتدای خلقت با بشر همراه بوده است و فسیل‌های به دست آمده این مسئله را تایید ی‌کند. زمانی که انسان‌های اولیه به آفریقا رفتند و از آنجا دیگر نقاط جهان را کشف کردند، انواع مختلف این کرم‌ها را با خود بردند. دانشمندان با بررسی DNA در ساختار بدنی دمودِکس هم‌اکنون می‌توانند تاریخچه تکاملی در مورد حیات انسان روی کره خاکی را کشف کنند و متوجه شوند اجداد ما چگونه روی کره زمین مهاجرت کرده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها