رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 207571

اطلاعاعتی مفید و خواندنی در مورد قهوه سبز

قهوه سبز در حقیقت همان قهوه معمولی است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به همین علت است. قرصهای مکمل و یا نوشیدنیهای قهوه سبز، از این قهوه سبز تهیه میشوند.

a href="http://www.saat24.com/news/196746/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF" target="_blank">قهوه سبز چیست

قهوه سبز در حقیقت همان قهوه معمولی است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به همین علت است. قرصهای مکمل و یا نوشیدنیهای قهوه سبز، از این قهوه سبز تهیه میشوند. قهوه سبز، آن طعم آشنای قهوه را ندارد و بیشتر به یک نوشیدنی گیاهی شبیه است . قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی از کافئین کمتری تشکیل شده است و در حدود 20 درصد قهوه معمولی کافئین دارد؛ درنتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر میباشد و در عوض دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید میباشد.

کلروژنیک اسید چیست ؟کلروژنیک اسید نوعی کافئیک اسید است که در قهوه معمولی و قهوه سبز یافت میشود. 800-500 میلیگرم کلروژنیک اسید در هر لیتر قهوه معمولی یافت میشود و میزان کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز به مراتب بیشتر از این مقدار است. کلروژنیک اسید همچنین در میوههایی چون : سیب ، گلابی ، بادمجان ، گوجه فرنگی ، بلوبری ، توت فرنگی ، سیب زمینی و گیاه بامبو یافت میشود. کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت میکند و عوامل ایجاد کننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب مینماید و به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

روش دم کردن قهوه سبزابتدا باید توجه داشته باشید که بدلیل اینکه قهوه معمولی تفت داده می شود شکننده تر ازقهوه سبزاست و این امر آسیاب کردن قهوه سبز را کمی مشکل می کند.بعد از اینکه قهوه سبز را در آب سرد ریختید آنرا درقهوه جوش بریزید تا بمدت 15 دقیقه بجوشد. بعد از آن قهوه جوشیده باید بمدت یک ساعت بماند تا خنک شود. هرچه این نوع قهوه بیشتر بماند خوش طعم تر خواهد بود. حالا می توانید قهوه را صاف کرده و مصرف نمایید.اگر کمی عسل به این قهوه اضافه نمایید طعم بهتری خواهید داشت. معمولا قهوه سبز تلخ تر ازقهوه معمولی است.

آیا قرص های قهوه سبز مفید هستند ؟بسیاری از محصولاتی که به عنوان مکمل قهوه سبز خالص و به صورت قرص به فروش میرسند، از مواد دیگری تشکیل یافتهاند و علاوه بر عصاره قهوه سبز، از افزودنیها تشکیل یافتهاند که هر یک از آنها اثرات جانبی فراوانی را به همراه خواهند داشت و نیز مقداری کافئین هم به منظور افزایش اثربخشی به آن افزودهاند. پس اگر به دنبال لاغری با یک گیاه کم خطر و طبیعی میباشید نمیتوانید به این مکملها اعتماد کنید.

همان طور که گفته شد قهوه سبز خالص دارای مواد چربی سوز فوقالعاده نمیباشد و شرکتهای تولید کننده این مکملها با افزودن کافئین به آنها ، چربی سوزی آنها را تضمین میکنند و ادعا میکنند که مصرف 80- 200 میلیگرم از عصاره قهوه سبز که در این قرصها وجود دارد ، در طی 12 هفته، آن هم در صورت رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی وزن افراد کاهش مییابد.قهوه سبز چیست

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها