رفتن به محتوا
کد خبر 218

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد :

ا جاره هواپیماهای جدید از خطوط هوایی امارات و قطر

سایت خبری تحلیلی ساعت24-یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز ناوگان هوایی کشور به بازسازی گفت که باید اجاره هواپیماهای جدید از خطوط هوایی امارات و قطر در دستور کار قرار گیرد.

ا جاره هواپیماهای جدید از خطوط هوایی امارات و قطر
سید احسن علوی با اشاره به برگزاری جلساتی بین اعضای کمیسیون عمران مجلس با رییس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی خاطرنشان کرد: ما در این جلسات تذکراتی را به مسئولین امر داده‌ایم و تاکید کرده‌ایم که ناوگان هوایی کشور نیازمند بازسازی است.
وی با اشاره به برخی تحریم‌ها علیه کشورمان تصریح کرد: هنوز خیلی از مشکلات لوازم یدکی هواپیما حل نشده و نمی‌دانیم که آیا باید وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی را در سقوط اخیر هواپیمای ایران ۱۴۰ مقصر بدانیم یا خیر.
این نماینده مجلس ادامه داد: بعضی از هواپیماهای ما واقعا فرسوده هستند و نباید از آن‌ها استفاده شود اما به خاطر کمبود هواپیما نیاز مردم و افزایش مسافر ناگزیر این هواپیماها را به کار می‌گیرند اگرچه در بسیاری از موارد هواپیماها قابلیت استفاده ندارند و خارج از رده محسوب می‌شوند. حتی بعضی از هواپیماها نه تنها سقف پروازشان پر شده بلکه بیش از اندازه از آن‌ها استفاده شده است.
علوی با بیان اینکه کمیسیون عمران در هفته جاری جلسه‌ای را با حضور رییس سازمان هواپیمایی خواهد داشت، افزود: ما در این جلسه قطعا در مورد سقوط اخیر هواپیمای مسافربری در تهران نیز صحبت خواهیم کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکل تحریم لوازم یدکی هواپیما از سوی وزارت خارجه ادامه داد: با این سیستم ناوبری هواپیمایی فرسوده و قدیمی همین مشکلات تکرار خواهد شد.
علوی اجاره هواپیماهای نو از کشورهای همسایه را از جمله راهکارهای نوسازی ناوگان هوایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: هواپیماهای روسی دیگر جوابگو نیست و اگر قرار است هواپیما اجاره کنیم باید هواپیماهای نویی را از خطوط هواپیمایی امارات و قطر اجاره کنیم که قابلیت استفاده داشته باشد.
وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر خیلی از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور قدیمی هستند و مسافران تا رسیدن به مقصد از اینکه سالم به مقصد می‌رسند مطمئن نیستند لذا باید چاره‌اندیشی اساسی برای بهبود وضعیت ناوگان هوایی کشور انجام شود.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها