رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 248634

رونمایی از سومین رمان داریوش مهرجویی

ساعت 24- کتاب «سفر به سرزمین فرشتگان» سومین رمان داریوش مهرجویی منتشر شد.

داریوش مهرجویی
انتشارات به ‎نگار دو کتاب به نام‎های «سفر به سرزمین فرشتگان» و «من یک مقتولم» را منتشر کرد؛ کتاب‎هایی که تا امروز به ترتیب آخرین و اولین اثر نویسندگان‎ آنها یعنی داریوش مهرجویی و فاطیما فاطری است.

بعد از «آن رسید لعنتی» و «دو خاطره» سومین رمان مهرجویی رمانی است که بنابر سنت معمول آثار او روایتی است از زندگی مشترک زوجی تحصیل‎کرده و روشن‌فکر از طبقه متوسط اجتماع که بحران یقه زندگی‎شان را چسبیده است.
در این کتاب سیما و کسری (دو شخصیت اصلی داستان) در همان ابتدا با بحرانی که به ظاهر بحران نیست مواجه می‎شوند و تا پایان داستان با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.
مهرجویی چهره شناخته شده سینمای موج نو ایران است و علاوه بر آن در نویسندگی و ترجمه نیز قلمی مطرح دارد. در آبان ۱۳۹۳ در سفارت فرانسه در تهران جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد.

- «من یک مقتولم» اولین کتاب فاطیما فاطری مجموعه‎ای از 17داستان کوتاه است که نهمین اثر در سری مجموعه‎ های نونگار(نو قلم‎ها) از انتشارات به‎نگار است.
کتاب «سفر به سرزمین فرشتگان» در 142 صفحه و با قیمت 120 هزار ریال و «من یک مقتولم» در 103 صفحه با قیمت 90 هزار ریال از سوی انتشارات به‎نگار منتشر شده است.

** چهار کتاب در طرح کتاب‌خوان ماه در فروردین ۱۳۹۶
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» را در سال ۱۳۹۶ معرفی کرد.
«بغض در نواحی لبخند» نوشته محمدرضا ترکی، «تحصیلات با طعم شکلات» نوشته ابوالفضل ابراهیمی، «سه کاهن» نوشته مجید قیصری و «سیری در نهج‌البلاغه» نوشته مرتضی مطهری عناوین این کتاب ها هستند.
- «بغض در نواحی لبخند» مجموعه شعری از محمدرضا ترکی است که بن‌مایه‌های طنز در آن به چشم می‌خورد.
این کتاب 112 صفحه ای را انتشارات هنر رسانه اردیبهشت منتشر کرده است.

- تحصیلات با طعم شکلات: راهکارهای افزایش مطالعه
این کتاب نوشته ابوالفضل ابراهیمی در 62 صفحه توسط انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام (ره) منتشر شده است.
هدف این کتاب، بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت افزایش انگیزش تحصیل است. درواقع مؤلف برای پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و طلاب در زمینه موفقیت تحصیلی به بسط و توضیح پیشنهاداتی پرداخته است.

- سه کاهن
سه کاهن نوشته مجید قیصری 184 صفحه توسط انتشارات عصر داستان منتشر شده است .
«سه‌کاهن» نمونه موفقی از یک داستان خوب و پرکشش با پرداخت مناسب و شخصیت‌پردازی مطلوب در حوزه ادبیات دینی است که روایتی یک‌روزه از زندگی پیامبر اسلام (ص) را به خواننده عرضه می‌کند.

- سیری در نهج‌البلاغه
این کتاب 316 صفحه ای نوشته مرتضی مطهری توسط انتشارات صدرا منتشر شده است.
این اثر شهید مطهری از بهترین کتاب‌هایی است که در موضوع نهج‌البلاغه برای عموم نگاشته شده است.
کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» از ابتدای سال ۱۳۹۵ از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه معرفی می‌شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها