رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 298524

چگونگی مصرف رازیانه | خواص درمانی رازیانه

رازیانه از مدتها در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شده است در این مطلب قصد داریم برخی از این خواص معجزه آسا را به شما معرفی کنیم.

طریقه مصرف عرق رازیانه برای چاقی
html>

رازیانه چیست؟

رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، این گیاه دارای ترکیباتی است که بسیار به هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) شباهت دارد.

چگونگی مصرف رازیانه معمولا به این صورت است که پودر یا دم کرده و گاهی هم بصورت عرق رازیانه مصرف می شود

خواص رازیانه

خواص رازیانه
رازیانه

یکی از بیمار های زنان دردهای دوران قاعدگی، نامنظمی های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی است،در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، میتواند این دردها را بر طرف می کند و همچنین با تنظیم هورمونهای زنانه بهبود وضعیت زنانه را به همراه بیاورد.

طریقه مصرف رازیانه در بارداری

مصرف گیاه رازیانه در بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره) عرضه میکند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد. گفته می‌شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید. همچنین اگر خانم قبل از باردای رازیانه بخورد احتمال دختر شدن جنین بیشتر می‌شود، یعنی مصرف رازیانه در بارداری به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند.

بهتر است روزانه حداکثر ۵ گرم رازیانه یا یک تا سه استکان عرق آن را مصرف کنید و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد. البته برخی گفته اند که رازیانه اثر قاعده‌آور دارد و ممکن است منحر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف رازیانه در بارداری زیاده‌روی نکنید.

طریقه مصرف رازیانه برای لاغری

طریقه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان
رازیانه و لاغری

رازیانه به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند و در حفظ تناسب اندام بسیار موثر است.

رازیانه با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن روند آن را تسریع می‌کند؛ در نتیجه با مصرف سریع تر کالری از طریق سلول‌ها انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

این گیاه همچنین تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و گرسنگی را دارد

* رازیانه خون را تصفیه می‌کند و با دفع باقی‌مانده ادرار مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.

رازیانه با تولید ملاتونین: که هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوش و کامل را برای شما به ارمغان می آورد. خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود.البته بدان معنا نیست که این گیاه خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.

اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود.

زمان مصرف رازیانه

نحوه مصرف پودر رازیانه
پودر رازیانه

میزان مصرف و همچنان زمان آن به هدف شما شما بستگی دارد چنانچه به جهت تخم گذاری در بانوان است می بایستی صبح ها و بصورت ناشتا میل شود اگر هم به جهت لاغری عرق رازیانه را مصرف میکنید بهتر است بعد از هر وعده غذایی یک استکان میل کنید

مصرف در دوره بارداری و شیردهی

در زنان شیرده, خوردن رازیانه باعث افزایش شیر آنها می گردد ولی در زنان باردار بهتر است که استفاده نشود.

مصرف عرق رازیانه در بانوان

عرق رازیانه طبع گرمی دارد و محتوای آن هورمون‌های زنانه است لذا استفاده از آن برای بانوان خالی از لطف نیست.طبق گزارش محققان طب گیاهی استفاده از آن در هنگام یائسگی بانوان از علائم این دوران مانند گرگرفتگی می کاهد.

می توان از این عرق پر خاصیت برای بانوانی که دچار کاهش میل جنسی شده اند بهره برد چرا که این عرق صفات ثانویه جنسی را در بانوان به وجود می آورد.

متخصصان بر این باورند که عرق رازیانه همچنین در کاهش و نازک گردیدن موهای زائد بانوان موثر است.

این عرق دارای ویژگی های خاصی است در ادامه باید گفت از سرطان سینه در بانوان پیشگیری نموده و برای دفع کرم روده مفید می باشد.

چقدر عرق رازیانه پر خاصیت است اگر به دنبال پوستی جوان و عاری از چین و چروک هستید از این عرق مصرف نمائید ویتامین ب و ث موجود در این عرق موجب تقویت و کلاژن سازی پوست گردیده و برای درمان پوست تیره موثر است.

عرق رازیانه همچنین به رشد موها کمک می نماید و برای افسردگی بعد از زایمان مفید می باشد.

شایان ذکر است که کسانی که کیست سینه دارد بهتر است از مصرف این عرق خودداری نمایند .

در آخر این نکته را ذکر می نمایم اگر رازیانه را تهیه نموده و به صورت دم کرده استفاده نمائید از خواص بیشتری برخوردار خواهید بود تا اینکه عرق را تهیه نمائید .

دیگر خواص موجود در رازیانه

روغن اساسی رازیانه (با موادی مانند آنتول ، منتول و رازیانه) دلیل طعم شدید آنیسون است. آنها در برخی از شکایات دستگاه گوارش مانند نفخ شکم تأثیر مثبت دارند . بنابراین رازیانه نیز یک گیاه دارویی محسوب می شود. همچنین ویتامین C و آهن حاوی رازیانه. مورد دوم ، از جمله موارد دیگر ، برای تشکیل خون مورد نیاز است. علاوه بر این ، به عنوان مثال ، پروویتامین A و پتاسیم نیز در رازیانه وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها