رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 310054

خواص خاکشیر | معجزه خاکشیر برای لاغری و جوش صورت

خاکشیر فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب به خواص آن اشاره میکنیم.

خاکشیر
html>

گیاه خاکشیر به صورت خودرو رشد میکند.این گیاه دارای برگ هایی است که بریدگی های بسیاری دارند و رنگ گل های آن زرد روشن است.

خاکشیر در دو نوع تلخ و شیرین وجود دارد که دانه های تلخ آن ریز و تقریبا سرخ رنگ هستند اما دانه های نوع شیرین آن درشت تر و به رنگ سرخ تیره هستند که هر دو نوع آن در بیشتر نواحی ایران به خصوص در بیابان ها و همچنین دامنه های البرز میرویند.

خواص خاکشیر
خاکشیر و سلامتی

خاک شیر خواص زیادی همچون:

رفع یبوست کند کردن سلول های سرطانی
درمان جوش صورت پاک سازی کبد
کاهش آلرژی

در این مطلب قصد داریم تا برخی از خواص خاکشیر را برای شما شرح دهیم:

خواص خاکشیر برای لاغری

خاکشیر گیاهی است که کمک به سزایی به خوب کار کردن دستگاه گوارش میکند.همانطور که آگاه هستید درست کار کردن دستگاه گوارش سبب لاغر شدن و همینطور لاغر ماندن میشود.بنا بر این خاک شیر میتواند باعث لاغری شود.برای استفاده از خاکشیر در رژیم غذایی خود باید صبح ها به صورت ناشتا یک قاشق خاکشیر که به خوبی شسته شده را در یک فنجان آب ولرم حل کنید و مقداری شکر برای خوش طعم تر شدن به آن اضافه کرده و بنوشید و صبر کنید تا تاثیر آن بر کاهش وزن خود را ببینید.

خواص خاک شیر برای کبد

برای پاکسازی کبد با استفاده از خاکشیر باید آن را با ترنجبین ترکیب کنید زیرا ترکیب آن ها باعث نرم شدن مزاج های خشک میشود.علاوه بر ترنجبین ترکیب خاکشیر با آب پنیر دارویی ضد سودا به وجود می آورد که سبب باز شدن مسیر های کبدی میشود. توجه کنید که ترکیب خاکشیر و ترنجبین برای پاکسازی کبد باید با احتیاط مصرف شود زیرا ترکیبی گرم و تر است و با پاکسازی کبد با سرعت زیاد سبب بیرون ریزی در اثر غلبه با گرمی میشود که بیماران صفراوی قادر به تحمل آن نیستند.

خواص خوردن خاکشیر در دوران بارداری

استفاده از خاکشیر در دوران بار داری برای درمان یبوست،سلامتی و هوش جنین و آسان تر شدن زایمان به روش طبیعی میشود.برای درمان یبوست بارداری خانم ها باید یک قاشق خاکشیر را در آب جوشیده ولرم حل کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنند و روزی یک تا دو بار آن را بنوشند.

استفاده از خاک شیر دراواخر بارداری باعث آماده شدن دهانه رحم برای زایمان طبیعی میشود.با توجه با اینکه هیچ مانعی برای مصرف خاکشیر در دوران بارداری وجود ندارد خانم ها میتوانند جهت تسهیل زایمان از آن استفاده کنند.

خاک شیر و درمان جوش های صورت

به این منظور دو قاشق غذا خوری خاکشیر را با یک فنجان از هر کدام از عرق های کاسنی و شاه تره مخلوط کرده و مینوشیم.این معجون نه تنها برای درمان جوش ها مفید است بلکه گرفتگی صدای افراد را نیز بهبود میدهد.پس از مصرف سه هفته از این معجون به تدریج شاهد اثرات آن خواهید بود.

خاک شیر و دفع سنگ کلیه

پزشکان از ترکیب ترنجبین و خاکشیر علاوه بر پاکسازی کبد برای دفع سنگ کلیه نیز استفاده میکنند.برای این منظور نیز سه قاشق غذا خوری ترنجبین را به مدت 5 ساعت در آب خیس کرده پس از صاف کردن ترنجبین آن را با 2 قاشق غذا خوری خاکشیر ترکیب کرده و میل کنید.

عوارض خاکشیر

گرچه خاکشیر دارای فواید متعدد است اما زیاده روی در مصرف آن در طولانی مدت ممکن است مشکل ساز شود زیرا همانطور که این گیاه از بین برنده یبوست است استفاده بیش از اندازه آن باعث آسیب رساندن به سایر نقاط بدن میشود.

ممکن است خاکشیر برای برخی از مردم ایجاد سر درد بکند که این افراد باید آن را با کتیرا مصرف بکنند

خواص خاکشیر و بارهنگ

در فصل گرم سال برای جلوگیری از عطش و تشنگی خاکشیر را با ترکیب بارهنگ و خرفه میل نمائید .با توجه به مطالب ذکر شده خاکشیر طبع گرم و تری دارد اما موجب پایین آمدن حرارت بدن و بهتر شدن عملکرد کبد است بارهنگ هم طبع سرد و خشکی دارد و همچنین خرفه نیز طبع سرد و تر دارد پس ترکیب خاکشیر با بارهنگ و خرفه یک نوشیدنی ویژه و عالی برای از بین بردن تشنگی می باشد اگر از جوش های روی پوست خود خسته شده اید این معجون را به همراه آب گرم و نبات میل نمائید فصل گرما موجب تحریک بیشتر جوش های پوستی است لذا متخصصان طب سنتی این ترکیب را برای این افراد توصیه می نمایند.

دانستنی های مهم در مورد خاکشیر


دانه های کوچک دارای اثر قابض هستند و به از بین بردن آکنه ، جوش و لکه های پوستی کمک می کنند. همچنین به خارج کردن و از بین بردن جوش های سر سیاه و لکه های رنگی پوست کمک می کند. برای داشتن چهره بهتر ، باید هر روز 3 لیوان خاکشیر نوشیده شود. استفاده موضعی همچنین باعث بهبود رنگ پوست شده و پوست را کاملا تمیز می کند. برای این کار از دانه های خرد شده ماسک درست کنید. این را باید 2-3 بار در هفته روی صورت قرار دهید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها