رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316712

خواص رب انار | فواید شگفت آور رب انار برای لاغری و جوش صورت

رب انار یکی از مهمترین اجزا آشپزی شمال ایران است اما افراد کمی از خواص بیشمار آن آگاهی دارند در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص آشنا کنیم.

رب انار
html>

خواص رب انار

از ترکیب آب انار،شکر و آب لیمو رب انار به وجود میاید.به همین دلیل رب انار تمامی خواص آب انار را داراست.آب انار دارای فواید و خواص مفیدی برای بدن است.این ماده شامل ویتامین ب و آنتی اکسیدان هاست.

از رب انار در انواع غذا ها استفاده میشود و طرفداران زیادی به خاطر طعم ملس خود دارد.این ماده حاوی فیبر،پتاسیم،ویتامین ث،مقداری آهن و کالری بدون چربی میباشد.

در ادامه به بررسی تمامی خواص رب انار خواهیم پرداخت

خواص رب انار برای سیستم ایمنی بدن

رب انار حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین ث است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.بر اساس تحقیقات انجام شده هنگامی که فرآیند هضم غذا انجام میشود،در بدن عمل اکسیداسیون اتفاق میافتد و باعث تولید رادیکال های آزاد میشود.این رادیکال های آزاد باعث آسیب دیدگی بافت ها شده و بیماری های قلب و سرطان را به وجود میاورند.رادیکال های آزاد به وسیله تنفس هوای آلوده نیز وارد بدن در بدن پدید می آیند.مصرف رب انار باعث از بین رفتن آن ها و تقویت شدن سیستم ایمنی بدن میشود

خواص رب انار برای جوش صورت

عمل پاکسازی در بدن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بدن دارای مواد زائدی میباشد که دفع آن ها ضروری است.به همین دلیل در برخی مواقع بدن ناگزیر است که مواد دفعی خود را از طرق پوست دفع کند و باعث به وجود آمدن جوش شود.راه های زیادی برای از بین بردن و نابود کردن این جوش ها وجود دارد اما یکی از مهم ترین آن ها تغذیه سالم است.رب انار یکی از بهترین مواد غذایی برای از بین بردن جوش ها است.خوردن انار،رب انار و آب انار باعث پاکسازی خون از آلودگی ها و بهبود جوش ها میشود.

رب انار
فواید رب انار

خواص رب انار برای کاهش کلسترول

از دیگر خواص رب انار این است که باعث پیشگیری از تشکیل شدن و تجمع کردن کلسترول در بدن میشود.تجمع زیاد کلسترول در شریان ها سبب سخت شدنشان میشود خطر ابتلا به اختلالات قلبی را به وجود می آورد.به علاوه رب انار حاوی ماده پنی فنول است.این ماده تاثیر به سزایی در کاهش کلسترول خون دارد.

خواص رب انار برای لاغری

برای لاغر شدن میتوانید رب انار را وارد رژیم غذایی خود کنیدوبه این منظور و برای جذب بهتر رب انار در بدن باید روزانه مقداری رب انار را قبل از صبحانه به صورت ناشتا مصرف کنید..مصرف آن سبب کاهش اسید های چرب خون شده و به دنبال آن چربی های اطراف شکم را از بین میبرد.داشتن رژیم غذایی مناسب و تحرک و ورزش شمارا برای رسیدن به اندام مناسب و کاهش وزن کمک میکند.

خواص ضد سرطانی رب انار

یکی دیگر از خواص درمانی رب انار خاصیت ضد سرطانی آن است.همانطور که گفته شد رب انار دارای آنتی اکسیدان است و این آنتی اکسیدان ها از ابتلا به سرطان جلوگیری میکنند.مصرف انار و رب آن به طور مرتب باعث پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان میشود.

خواص رب انار برای بارداری

مصرف رب انار در دوران بارداری همانند ماست و خاویار به خانم ها توصیه میشود.انار از آن دسته از میوه هایی است که پخته شده ی آن دارای خاصیت بیشتری نسبت به خام آن است.بنابر این فواید رب انار از خود اناز بیشتر است.انار و رب انار هردو حاوی آنتی اکسیدان هستند که این آنتی اکسیدان ها تاثیرا بسیار خوبی در عملکرد بدن در هنگام بارداری دارد.به علاوه رب انار دارای مقداری نیاسین است. نیاسین در رشد ذهن جنین تاثیرات زیادی دارد.

موارد منع مصرف رب انار

مصرف بیش از اندازه رب انار باعث به وجود آمدن یبوست و نفخ میشود.

توصیه میشود افراد مبتلا به بیماری های ریوی در مصرف آن احتیاط کنند

استفاده از رب انار برای افراد دارای بیماری های زخم معده و روده ضرر دارد.

زیاده روی در مصرف رب انار ممکن است باعث ایجاد گلو درد شود

انواع رب انار

رب انار دارای سه گونه می باشد که به شرح آن همچنین برخی خواص هر کدام می پردازیم :

رب انار شیرین

وقتی از انار شیرین رب تهیه گردد به آن رب انار شیرین می گویند این انار طبیعت سرد و مایل به اعتدالی دارد انار شیرین در برابر انار ترش و ملس خواص کمتری را داراست اگر از خواص رب انار شیرین جویا باشید باید گفت که جهت تصفیه خون موثر است

رب انار ترش

وقتی از انار ترش رب تهیه گردد به آن رب انار ترش می گویند این انار طبع سرد و تر دارد که نسبت به انار شیرین بیشتر است رب انار ترش را اگر میل نمائید ممکن است دچار یبوست گردید خواص رب انار ترش شامل کم کننده صفرای بدن و اینکه حرارت کبد و معده را فروکش می نماید.اگر باردار هستید و ویار دارید با مصرف رب انار ترش از میزان تهوع شما کاسته می گردد و ویار به مواد غیر طبیعی از بین می رود.

رب انار ملس

وقتی از انار ملس رب انار تهیه گردد به آن رب انار ترش می گویند این انار طبیعت سرد و تر و مایل به اعتدال دارد و به خاطر مزه عالی خود علاقه مندان فراوانی دارد این نوع از رب انار نسبت به دو نوع دیگر که ترش و شیرین هستند خاصیت های بیشتری دارد مثلا صفرا و گرمای بدن را بیشتر کاهش می دهد و خون را بهتر تصفیه نموده و به طور کل بهتر از دو نوع دیگر است.

فواید سلامتی رب انار


رب انار برای فشار خون بسیار مفید است. تحقیقات در دانشگاه ادینبورگ ثابت کرد که استفاده روزانه از رب انار فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند ، البته اگر بیماران منع مصرف ندارند ، پزشکان خوردن آن را به طور منظم توصیه می کنند.

رب انار عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد که در درمان ورم معده ، دیس باکتریوز ، با آسیب شناسی کبد و کیسه صفرا استفاده می شود. این یک ضد عفونی کننده عالی برای دستگاه روده است. اجزای موجود در ترکیب چربی آن با میله های روده ای خطرناکی که از تولید مثل میکروب ها جلوگیری می کنند ، عالی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها