رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 317813

خواص انگور سیاه / بررسی خواص معجزه آسای انگور قرمز و انگور سیاه

انگور دارای گونه های مختلفی است که از جمله آنها میتوان به انگور مهره، شانی، ریش بابا، کشمشی، سلطانی، شاهرودی، یاقوتی، چشم گاوی، شاهرودی، یاقوتی، عسگری و ده ها گونه دیگر از این میوه اشاره نمود. تنوع در انگور سبب شده تا بتوان این محصول را در تمام ماه های سال خریداری نمود و مورد استفاده قرار داد.

انگور سیاه و قرمز از خوشمزه ترین و بهترین نوع از انگورهای موجود در بازار میباشند که به سبب برخورداری از طعم منحصر به فرد و خاصی که دارا هستند، سبب شده تا بسیاری از افراد شیفته این محصولات شده باشند. انگور سیاه و قرمز دارای گونه های مختلفی میباشند که در نتیجه این امکان فراهم شده تا بتوان از این محصول در تمام مصارف مختلف بهره مند شد.

خواص انگور سیاه

Image result for ‫انگور‬‎

انگور سیاه دارای خواص بسیار متعددی است که از جمله مهم ترین آنها میتوان به برخورداری از میزان قابل توجهی از ویتامین‌های B، A، E و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم اشاره نمود. این محصول را میتوان به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار داد و از مهم ترین نکات در رابطه با آن این است که در صورت خشک بودن، خواص خود را از دست نمیدهد.

انگور سیاه برتری‌ بسیار بیشتری نسبت به سایر گونه های انگور دارد، چراکه حاوی مقدار قابل توجهی فیتوکمیکال‌های است که امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف را بسیار کاهش میدهند. اشاره به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار میباشد که فیتوکمیکال‌های موجود در انگور سیاه به علت اثرمحافظتی در ژن‌ها و نیز کاهش آسیب به ماهیچه‌های قلبی و تنظیم سطح کلسترول خون در کاهش انواع بیماریهای قلبی سهم بالایی را ایفا مینمایند و از همین جهت مورد توجه افراد بیشماری قرار گرفته است.- خواص انگور سیاه

فواید انگور سیاه سبب شده تا از دیرباز از این محصول به بسیار بهره گرفته شود. مصرف این میوه موجب درمان بیماریهای قلبی، سرطان، بهبود عملکرد ذهنی، درمان نقرس و بهبود عملکرد دستگاه گوارش میگردد. میتوان اشاره نمود که علاوه بر انرژی بسیار بالایی که انگور سیاه از آن برخوردار میباشد، دارای کالری بسیار کمی است و همین امر سبب شده تا این محصول مورد توجه افراد بیشماری قرار گیرد تا بتوانند آن را در بسیاری از وعده های غذایی خود مورد استفاده قرار دهند.

بالاترین میزان قند در انگور سیاه فروکتوز است که به همین جهت برای جذب در بدن به انسولین نیازی ندارد و همین امر موجب شده تا بسیاری از متخصصان به افراد دیابتی مصرف این محصول را پیشنهاد نمایند. همچنین میتوان اشاره نمود که وجود کروم در ساختار انگور سیاه سبب شده تا این میوه معجزه آسا سطح قند خون را میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد و از بالا رفتن آن جلوگیری به عمل آورد. با توجه به نکات موجود، بیماران دیابتی همواره بایستی در مصرف انگور احتیاط کنند تا موجب آسیب به آنها نشود.

خواص انگور قرمز

Image result for ‫انگور‬‎

انگور از جمله میوهایی به شمار می آید که با تنوع بسیار گسترده ای در بازار موجود میباشد و یکی از پرطرفدارترین گونه های آن انگور قرمز است که در نقاط مختلفی از کشور ایران پرروش داد میشود و در دسترس مصرف کنندگان قرار میگیرد.

انگور قرمز به علت برخورداری از ترکیبات بسیار خاصی که داراست، این امکان را فراهم می آورد تا از پیری به میزان قابل ملاحظه ای جلوگیری به عمل آید. همچنین میتوان به این نکته اشاره نمود که مصرف انگور قرمز از التهاب های جسمی و سرطان جلوگیری به عمل می آورد.

مصرف انگور قرمزسبب میشود تا سطح قند خون به بهترین نحو ممکن تنظیم شود که این خبری خوش برای فرادی است که دچار دیابت هستند که با مصرف این میوه میتوانند به تنظیم سطح قند خود کمک شایانی نمایند.- خواص انگور قرمز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها