رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326277

خواص یخ / یخ برای جوش صورت و معجزاتش / یخ درمانی

خواص یخ / خواص یخ برای صورت / یخ برای جوش صورت / یخ درمانی برای ورزش/ یخ چای سبز / چگونه یخ چای سبز درست کنیم

a href="http://www.saat24.news/news/326277/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%DB%8C%D8%AE-%DB%8C%D8%AE-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%AA%D8%B4">خواص یخ

آیا تاکنون به یخ توجه کرده یا برایتان مطرح شده است که یخ چه خواصی می تواند داشته باشد؟ یخ شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ شاید به یاد یک نوشیدنی خنک و خوشمزه که چه قالب یخ درشت درون آن است! اما خوب است بدانید که یخ غیر از خنک کردم آب و نوشیدنی ها دارای خواص مختلفی برای سلامتی انسان است، خواصی که از کاهش درد دندان گرفته تا تورم و التهاب را شامل می شود. قبلا هم در مقاله ای به بررسی خواص یخ پرداخته

اگر طرفدار درمان خانگی هستید، کافیست ظروف مخصوص یخ را پر از آب کرده و در جایخی فریزر قرار دهید. یخ خواص درمانی دارد و امروزه برای زیبایی پوست و درمان برخی از ناخوشی ها به کار می رود. با استفاده از یخ می توانید کمترین هزینه را برای درمان صرف کنید.

خواص یخ

خواص یخ برای صورت

تاثیراتی که این روش ساده روی پوست می گذارد: یخ گردش خون را تقویت می کند و از چین و چروک و پیری زود رس پوست جلوگیری می کند. می توانید هر روز قبل از آرایش به مدت ۱ دقیقه صورت را با یخ ماساژ دهید.

با منافذ باز بجنگید

یخ ها را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بدون پلاستیک مستقیما روی پوست بمالید. اگر این کار را مدام انجام دهید متوجه می شوید که منافذ باز روی صورت کوچک تر شده اند.

از چشم های پف کرده خلاص شوید

تمام شب گریه کرده اید و صبح با چشم های پف کرده بیدار شده اید. البته چشم ها به دلایل مختلفی ممکن است پف کند اما نگران نباشید یخ به نجات شما خواهد آمد. دو تکه یخ را داخل پارچه ای بپیچید و روی چشم های بسته قرار دهید. قسمت های پف کرده را به آرامی با حرکت دایره ای شکل ماساژ دهید.

نبرد بین چین و چروک: اگر شما هم مانند من از پوست تان مراقبت کنید نباید نگران چین و چروک باشید. منظور من این است که من فکر می کنم حداقل تا سی سالگی حق مان است که با صورتی صاف و شاداب و جوان زندگی کنیم. شما موافق نیستید؟ خب به جای استفاده از کرم چین و چروک گران قیمت با چند قالب یخ ساده پوست تان را صاف و زیبا نگه دارید.

پف ناشی از خماری یا خواب: اگر یک شب طولانی را در یک مهمانی پشت سر گذاشته اید و یا برای ساعات زیادی خواب بوده اید و صورت تان کاملا متورم شده و پف کرده است و هم اکنون می خواهید به قراری بروید و اصلا دوست ندارید صورت پف کرده و خمارتان را به کسی نشان دهید ما به شما توصیه می کنیم یخ درمانی را در اولین فرصت امتحان کنید. یخ درمانی پف های مزاحم صورت تان را درمان کرده و صورتی شاداب و جوان به شما هدیه می دهد.

پاکسازی پوست: من هنوز هم متعجبم که یک یخ درمانی ساده چقدر می تواند در پاکسازی و لایه برداری پوست مفید باشد. حتی من با درمان های آب گرم و کرم های لایه بردار گران قیمت هم گاهی نمی توانم به این سرعت به نتیجه ی دلخواه خود برسم. این درحالی است که بعد از یخ درمانی همان نتیجه ای را می بینم که بعد از انجام درمان های گران و سنگین دیگر مشاهده کرده ام.

یخ برای جوش صورت

یخ درمانی بهترین راه برای مبارزه با آکنه و مشکلات مربوط به آن است. صورت را بشوئید، دور یخ یک دستمال بپیچید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی جوش ها نگه دارید. نتیجه این کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

یخ درمانی برای ورزش

وقتی دچار پیچ خوردگی پا آسیبهای مشابهی می شوید، بافتهایتان کشیده و پاره شده و در آنها تورم ایجاد می شود. تورم مانع پیشرفت حرکتی است و عواملی که مانع تورم پیشرفت حرکتی است و عاملی که مانع تورم شده یا آنرا کاهش دهد، به بهبودی آسیبهای جزیی کمک می کند. به محض بروز تورم بهترین کار استعمال مستقیم یخ روی محل آسیب به روشی صحیح است. سرما باعث انقباض عروق و نتیجتاً کاهش خونریزی شده ، به پیشگیری از تورم کمک می کند . همچنین کمک می کند تا عضلات دچار اسپاسم (انقباضات تشنج) نشده و درد از بین برود. استفاده از سرما سابقه تاریخی دارد و به زمان سقراط برمی گردد امروز روش استعمال یخ پیشرفت کرده اما اصول تغییر ننموده اند. وقتی از یخ استفاده می کنید ابتدا پوست احساس سرما کرده و پس از آن اغلب درد از بین می رود. با ادامه کار احساس سوزش ایجاد شده بعد احساس درد و نهایتاً بی حسی بوجود می آید برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست ، با ایجاد بی حسی یخ را بردارید. این بی حسی با از بین رفتن درد در ابتدای کار متفاوت است . استعمال طولانی مدت یخ به مدت طولانی باعث سرمازدگی و آسیب دیدن اعصاب پوست می شود. طول مدت استعمال یخ بر اساس روش و محل آسیب متفاوت است. مناطقی که چربی کمتری دارند (زانو، قوزک و آرنج) به اندازه محلهایی که چربی زیادی دارند (کفل ،ران) سرما را تحمل نمی کند. پس بر روی مناطق استخوانی یخ را در مدت زمان کنترل به کار ببرید. برای کسب بهترین نتیجه یخ را بصورت تناوبی و منظم در ساعاتی که بیدار هستید بگذارید و بین مقاطع درمان چند ساعتی فاصله ایجاد کنید. این فاصله باعث می شود پوست به حرارت طبیعی خود بازگردد و بر اثر سرما آسیب نبیند . کیسه یخ بهترین وسیله سرما درمانی است.

یخ چای سبز

یکی دیگر از مواد محبوبی که می توانید داخل یک قالب یخ از آن بهره ببرید چای سبز است. این یخ_درمانی می تواند به سرعت تورم و التهاب پوست شما را آرام کرده و تمام روز آن را به حالت ثابت نگه دارد. چای سبز حاوی تانن می باشد که برای کاهش تورم مناسب است. کافئین موجود در این چایی نیز می تواند برای تورم و گودی پای چشم موثر باشد. چای سبز یک مجموعه از بسیاری از موادی است که برای درمان التهاب و تورم پوست مناسب است.

چگونه یخ چای سبز درست کنیم؟

مواد لازم:

  • ۱ لیوان آب
  • ۱ کیسه چای سبز
  • ۵ کپسول ژله ای ویتامین E
  • یک خلال دندان
  • سینی یخ

ابتدا آب را گرم کرده و کیسه ی چای سبز را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا یک دقیقه در همین حال بماند سپس ویتامین E را به وسیله ی خلال دندان سوراخ کرده و به مخلوط تان اضافه کنید. و هم بزنید. سپس آن را داخل سینی یخ ریخته و آن را در فریزر قرار دهید.

هنگامی که آن ها کاملا یخ بسته و منجمد شدند آن را داخل یک حوله ی کاغذی قرار داده و برای کاهش تورم صورت برای مثال تورم صبحگاهی از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها