رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331453

طرز تهیه صبحانه انگلیسی | نحوه تهیه املت انگلیسی

صبحانه انگلیسی همانطور که از نامش پیداست یک عذای انگلیسی مشهور است این غذای خوشمزه با طعمی منفاوت است که برای صبحانه های خانوادگی یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این غذای لذیذ آشنا خواهیم کرد.

صبحانه انگلیسی
html>

اگر به خوردن صبحانه انگلیسی علاقمندید یا آنرا امتحان نکرده اید و دوست دارید خودتان در خانه آن را تهیه کنید، این مقاله را حتما مطالعه بفرمایید چرا که دو روش تهیه صبحانه انگلیسی خوشمزه را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

روش اول:

مواد لازم صبحانه انگلیسی

تخم‌مرغ نیمرو ۲ عدد

تخم مرغ آب پز ۲ عدد

خوراک لوبیا سفید دو پیمانه

سوسیس کوکتل ۲ عدد

بیکن بوقلمون ۴ ورقه

قارچ درسته چند عدد

کره به مقدار دلخواه

پنیر به مقدار دلخواه

مربا به مقدار دلخواه

گوچه فرنگی برش داده شده عدد متوسط

آب پرتقال ۲ لیوان

چای ۲ فنجان

شکر به میزان لازم

نون تست ۴ برش

طریقه تهیه صبحانه انگلیسی

اولین کاری که لازمه بکنید اینه که خوراک لوبیاتونو آماده کنید. توصیه می‌کنم که این کارو شب قبل انجام بدبد. به این ترتیب که لوبیا رو بعد از شستن تو قابلمه بپزید و وقتی پخت، تو تابه پیازی رو تفت بدید و با مقدار کمی رب و سس کچاپ و زردچوبه و نمک و ادویه و فلفل سیاه و قرمز و یه قاشق شکر مخلوط کنید و به لوبیا اضافه کنید و بذارید این خوراک کاملا جا بیافته، اما لوبیاها له نشه.دو تا از تخم‌مرغ‌هامونو می‌ذاریم آب پز شه و دو تا تخم‌مرغ دیگه رو نیمرو می‌کنیم و زرده شو هم نمی‌زنیم.سوسیس‌هامونو تو کمی روغن زیتون یا کره تفت می‌دیم و بیکن‌مونو هم در صورت دلخواه کمی تفت می‌دیم و بعد از برداشتن اونها قارچ‌مونو هم با حرارت زیاد چند دقیقه تفت می دیم و زود بر می‌داریم.نون های تست‌مون رو هم آماده می کنیم.حالا کاری که می‌کنیم اینه که اول دو تا بشقاب تخت و بزرگ آماده می‌کنیم و به شکل قشنگ شروع به چیدن خوراکی هامون تو بشقاب می‌کنیم.

به این شکل که اول به اندازه یه ملاقه از خوراک لوبیامون گوشه بشقاب می‌ریزیم و یک تخم‌مرغ نیمرو گوشه دیگه بشقاب و تخم‌مرغ آبپزمونو تو جای مخصوص خودش در وسط ظرف و بیکن و سوسیسمونو هم گوشه دیگه می‌ذاریم و یه گوشه هم دو برش از نون تست‌مونو قرار می‌دیم و نصف گوجه‌فرنگی برش داده شده‌رو هم در هر بشقاب کناری می‌ذاریم.تو یه پیش دستی کنار بشقابمون، کره و پنیر و عسل و مربارو به مقدار کم از هر کدوم می‌ذاریم و یه لیوان آب پرتقال و یه فنجون چای رو هم کنار صبحونه‌مون قرار می‌دیم و با فراغ بال شروع به خوردن این صبحانه کامل و رویایی می‌کنیم.

نکته : این تقریباً ایرانیزه شده صبحانه انگلیسیه (البته با اندک تغییر) و شما می‌تونید به دلخواه تغییراتی که دوست دارید بهش بدید. مثلاً کمی گردو کنار پنیرتون قرار بدید و یا هر چیزی که با ذائقه شما جوره.

این صبحونه بسیار کامله و برای روزهای تعطیل که معمولا همه دوست دارن تا دیر وقت بخوابن و بعد صبحونه و ناهار یه دفعه ای بخورن بسیار مناسبه، چون ساعت‌ها شمارو سیر نگه می داره و تمام ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم بدن در یک روز رو به شما می رسونه.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص لوبیای سفید

طرز تهیه املت انگلیسی

مواد لازم املت انگلیسی

6 عدد تخم مرغ زده شده

دو سوم فنجان شیر

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک هشتم قاشق چای خوری فلفل

یک و نیم فنجان پنیر چدار

یک عدد پیاز خرد شده

سه ورقه بیکن خرد شده

یک قاشق سوپ خوری کره

یک قاشق سوپ خوری پنیر پارمیسان

طرز تهیه املت انگلیسی

شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید ، چاشنی ها ، پنیر چدار ، پیاز و بیکن را به آن بیفزایید . کره را در یک ماهیتابه داغ کرده ، مخلوط تخم مرغ را در آن بریزید . پنیر پارمیسان را روی آن پخش کنید . به مدت 20 دقیقه آن را بپزید تا طلایی رنگ شود . در صورت تمایل برای تزئین آن ، کمی بیکن خرد شده روی آن بریزید و سرو کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه املت کالیفرنیایی با آووکادو

طرز تهیه صبحانه انگلیسی |  نحوه تهیه املت انگلیسی

صبحانه در کشورهای مختلف جهان:

صبحانه اصلی‌ترین وعده‌ غذایی است که در طول روز می‌خوریم. غذایی که در ابتدای صبح می‌خوریم در سلامت جسمی و ذهنی ما تاثیر زیادی دارد.این در حالیست که محتوای غذاهایی که در اول روز به عنوان صبحانه خورده می‌شود، در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. مثلا ساکنین کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و ایتالیا برای صبحانه یک تکه نان یا شیرینی با قهوه‌ی غلیظ می‌خورند ولی وقتی مردم کره می‌خواهند صبحانه بخورند، پشت میزی پر از غذا می‌نشینند.در ادامه تعدادی از انواع صبحانه‌های اصیل در نقاط مختلف دنیا را به همراه عکس‌شان برای شما گردآوری کرده‌ایم:

چین: در استان‌ها و منطقه‌های مختلف کشور پهناور چین، چیزهای مختلفی به عنوان صبحانه‌ی اصیل صرف می‌شود. با این احوال، تقریبا همه‌ چینی‌ها خمیر سرخ شده‌ لوله‌ای (یا همان you tiao) و شیر سویای گرم را برای صبحانه دوست دارند. البته خوردن «دیم سوم» (Dim sum) و سوپ داغ هم برای صبحانه رایج است. دیم سوم نوعی غذای محلی است که به صورت لقمه‌های کوچک سرو می‌شود.

استرالیا: استرالیایی‌ها عاشق وگمیت (Vegemite) هستند و تقریبا هر روز صبح این را به همراه مقدار زیادی میوه در کنار غذای‌شان می‌خورند. وگمیت یک برند است که محصولی خوراکی حاوی مخمر، سبزیجات و ادویه تولید می‌کند. البته استرالیایی‌ها خوردن صبحانه‌ی کاملا انگلیسی را هم دوست دارند.

برزیل: در سینی صبحانه‌ برزیلی‌ها قهوه‌ی غلیظ و شیر به همراه یک بشقاب گوشت همبرگری، پنیر و نان پیدا می‌شود. آن‌ها یک سوپ هم دارند به نام «فیجودا» (Feijoada) که از لوبیای سیاه و انواع گوشت درست می‌شود و معمولا برای صبحانه می‌خورند.

کلمبیا: کلمبیایی‌ها برای صبحانه عاشق «آرپا» (Arepa) هستند؛ یک کیک نازک و مقوی که با ذرت شیرین درست می‌شود. آن‌ها معمولا آرپا را با کره، مربا یا تخم مرغ می‌خورند.

انگلیس: صبحانه‌ اصیل و مقوی انگلیسی که بسیار هم معروف است، شامل تخم مرغ، سوسیس، بیکن، لوبیا، قارچ و گوجه فرنگی پخته می‌شود.

فرانسه: آن‌ها قهوه به همراه نان باگت یا نان کروسان را ترجیح می‌دهند. فرانسوی‌ها مانند کوبایی‌ها دوست دارند نان کره‌ای را در قهوه خیس کنند و بخورند.

آلمان: نان تازه، گوشت سرد، پنیر محلی، کره و مربا از جمله غذاهایی هستند که در یک صبحانه‌ آلمانی ناب خورده می‌شوند.

هند: منطقه‌های مختلف این کشور هم در ابتدای روز غذاهای مختلفی می‌خورند، اما به طور کلی در هر وعده‌ صبحانه غذاهای کاملا بومی و متناسب با ذایقه‌ی هندی خود، مانند چاتنی (نوعی چاشنی حاوی میوه و ادویه)، دیپس (نوعی سس) و انواع نان‌های دوسا، روتی یا ایدلی صرف می‌شود.

ایتالیا: ایتالیایی‌ها صبح خود را با کاپوچینو و نان «بریوش» (brioche) آغاز می‌کنند. نان همراه با مربای فراوان یا شکلات صرف می‌شود.

مکزیک: معمول است که مردم مکزیک صبح‌ها یک بشقاب چیلاکیل (غذایی حاوی چیپس ذرت، سس سالسا، پیاز مرغ و خامه) به همراه «وسوز رنچروس» (huevos rancheros) می‌خورند. وسوز رنچروس غذایی محلی شامل تخم مرغ و چیپس ذرت، لوبیا، آووکادو، سس تند و برنج به شیوه‌ی مکزیکی است. یک صبحانه‌ی سبک مکزیمی شامل نان شیرمال و قهوه است.

ژاپن: در این کشور سوپ میسو، برنج سفید بخارپز، ترشی سبزیجات و مواد سرشار از پروتیین مانند ماهی و املت در صبحانه خورده می‌شود.

روسیه: کلوچه‌های بزرگ، کیک پنیر، «بلینی» (Belini) و «اولادی» (Oladi)، در اندازه‌های کوچک به قدر یک بیسکویت، از غذاهای محبوب هر صبح مردم روسیه هستند. بلینی نوعی پن کیک است که با آرد ذرت و خامه‌ی ترش درست می‌شود و "اولادی" نوعی نان است که با دوغ کفیر و خامه‌ی ترش آماده می‌شود.

ترکیه: یک صبحانه‌ی اصیل ترکیه‌ای حاوی نان، پنیر، کره، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل، قیماق، سوجوک (نوعی سوسیس پرادویه، مختص منطقه‌ مدیترانه) و چای است.

اسپانیا: در این کشور گوجه فرنگی تفت داده شده روی نان به عنوان صبحانه مرسوم است و بعضی از رستوران‌ها بامیه هم سرو می‌کنند.

آفریقای جنوبی: مردم آفریقای جنوبی صبح‌ها ذرت پخته یا «پوتو پاپ» (Putu pap) می‌خورند. پوتو پاپ همان حریره‌ ذرت است.

کُره: صبحانه و شام مردم کره تقریبا یک چیز است. این وعده‌ها معمولا حاوی برنج، سوپ، کیمچی (Kimchi)، ماهی یا گوشت است، به علاوه‌ی هر غذایی که از شب قبل مانده باشد.

جاماییکا: آکی (Akee، نوعی میوه‌ بومی) به همراه موز، ماهی نمک‌سود و میوه‌ تازه به عنوان صبحانه در این منطقه مرسوم است.

سوئد: مردم سوئد دوست دارند صبح‌ها یک تکه نان که روی آن لایه‌های ماهی، پنیر، مایونز و سبزیجاتی مثل خیار و گوجه فرنگی گذاشته شده، بخورند.

آمریکا: صبحانه‌ مردم نواحی و ایالات مختلف آمریکا با یکدیگر فرق می‌کند. ولی به طور کلی تخم مرغ، سیب زمینی، بیکن و سوسیس جزو غذاهای محبوب و رایج هر روز صبح آمریکایی‌ها هستند.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی |  نحوه تهیه املت انگلیسی

طرز تهیه محبوب ترین غذای انگلیسی

مواد لازم :
آرد معمولی 2 پیمانه
شیر 2 پیمانه
آب به مقدار لازم
مایه خمیر 1 چانه
نمک مقداری
سیب زمینی برای 1 یا 2 نفر
روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه :
شاید دوست داشته باشید با پر طرفدارترین و اصیل ترین غذای کشور انگلیس هم آشنا شوید این غذا با فیله ماهی و چیپس سیب زمینی تهیه می گردد و به عنوان غذای ملی انگلسی ها به تمام دنیا معرفی گردیده است .به آموزش این غذا می پردازیم :
در ابتدا دستگاه غذا ساز را آماده نموده و آرد را که سه بار الک نمودید در آن بریزید و شیر را کم کم بیافزایید و به خوبی با کمک دستگاه این دو ماده را ترکیب نمایید در حین ترکیب شدن آرد و شیر آرام آرام آب را به مواد اضافه نمایید آب را نباید به یکباره در غذا ساز ریخت به هم زدن ادامه دهید تا به قوام و غلظت خوبی برسید بعد نمک را به همراه خمیر مایه به ترکیب اضافه نموده و دوباره به هم زدن ادامه دهید وقتی به ترکیب خوبی رسیدید مواد را در ظرفی بریزید و برای یک ساعت و نیم در محل گرمی بگذارید تا خمیر به اصطلاح استراحت نماید.
حالا به درست کردن چیپس سیب زمینی می پردازیم اول سیب زمینی را پوست بگیرید و به سایز های مساوی تقسیم نموده و بشویید صبر کنید تا به خوبی خشک گردند بعد در ظرف دسته دار عمیق که در آن قبلا روغن داغ ریخته اید برای مدت پنج دقیقه می گذارید سپس آنها را از ظرف خارج نموده و با کمک یک قاشق شیارهایی روی سیب زمینی ها به وجود بیاورید حالا سیب زمینی ها را برای مدت ده دقیقه در ظرف فلزی مناسبی بگذارید تا خنک گردند و شیارها شکل بگیرند مجدد در روغن داغ ریخته و روی حرارت برای ده دقیقه سرخ نمایید تا طلایی گردند نمک را هم هنگام سرخ شدن روی سیب زمینی ها بپاشید.
در مرحله آخر فیله های ماهی را در ظرف آرد بکنید و در آورید تا آرد تمام ماهی را بپوشاند بعد داخل تابه ای که در آن روغن داغ است سرخ نمایید و هر دو طرف ماهی را به خوبی سرخ نمایید بعد از روغن خارج نموده و نمک را به ماهی ها بیافزایید و به همراه چیپس سیب زمینی میل نمایید.
بعضی از انگلیسی ها برای تهیه راحت تر ماهی را به جای آن خمیر که آموزش دادیم در پودر سوخاری می چرخانند سپس در تخم مرغ زده شده می کنند و در انتها پودر نان روی آن می پاشند و سرخ می نمایند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها