رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331692

طرز تهیه ی کره بادام زمینی | نکات ضروری برای تهیه کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یک خوراکی مقوی و مفید برای صبحانه است که برای کودکان خواص زیادی دارد اگر میخواهید از نحوه آماده سازی کره بادام زمینی آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید

کره بادام
html>

طرز تهیه ی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی از فرآورده های طبیعی و خوش طعم از مغز بادام زمینی است . این کره خوشمزه را به تنهایی یا انواع عسل و مربا می توان مصرف کرد. مصرف این کره برای خانم ها بسیار مفید بوده و باید در برنامه غذایی آنها گنجانده شود. کره بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی پروتئین و انواع املاح و ویتامین های مختلف است . کره بادام زمینی دارای فیبر زیاد و منیزیوم است و همین موضوع سبب می شود برای افراد دیابتی نیز مفید باشد. فیتواسترول موجود در کره بادام زمینی ضد سرطان است . با مصرف این کره خوشمزه می توان از ابتلا به سرطان پستان ، روده بزرگ و پروستات جلوگیری نمود و مصرف آن به افراد مستعد این بیماری ها توصیه می شود. همچنین مصرف آن برای افراد مبتلا به این بیماری ها برای کند کردن روند بیماری شدیدا توصیه می شود. به علت وجود منیزیوم ،فیتواسترول و فیبرهای زیاد کره بادام زمینی از بروز و بزرگ شدن سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی را می توان به صورت آماده از بازار تهیه کرد. معمولا این کره در دو نوع تولید می شوند. یک مدل کره نرم و بسیار یکدست است و نوع دیگر کره ای که دانه های ریز بادام زمینی نیز دارد و به آن کرانچی کره بادام زمینی گفته می شود.

برای تهیه کره بادام زمینی در منزل فقط نیاز به دستگاه بلندر یا غذا ساز دارید و با هزینه کمتر می توانید این کره خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه :

عسل……………………………………..۱ تا ۲ قاشق چایخوری
روغن بادام زمینی یا روغن گیاهی ………….. ۲ قاشق چایخوری
نمک………………………………………۱/۴ تا ۳/۴ قاشق چایخوری
بادام زمینی…………………………………۲ فنجان – ۳۰۰ گرم (بی نمک، بدون پوست)

طرز تهیه کره بادام زمینی

۱. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. بادام زمینی ها را در یک قالب کیک یا سینی فر لبه دار بریزید. آنها را ۳ دقیقه بو بدهید. تابه را تکان بدهید یا بادام زمینی ها را هم بزنید سپس ۳ تا ۵ دقیقه دیگر تا زمانی که قهوه ای روشن شوند و بوی آجیل از آنها بلند شود بو بدهید. مواظب باشید. مغز آجیل خیلی سریع می سوزد.

۲. برای درست کردن کره ی بادام زمینی، بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی نرم و براق به دست بیاید بزنید. حالا به میزان دلخواه نمک و عسل اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند. ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک و ۱ و نیم قاشق چایخوری عسل می ریزیم که کره ی بادام زمینی را کمی شیرین می کند. غلظت را چک کنید. ما دوست داریم ۲ قاشق چایخوری روغن اضافه کنیم. مطابق نیاز روغن اضافه کنید.


۳. اگر کره ی بادام زمینی را طوری درست می کنید که دانه های درشت زیر دندان بیاید، قبل از شروع کار ۱/۳ فنجان بادام زمینی بو داده را اندازه بگیرید و بعد داخل کاسه ی غذا ساز بریزید. ۸ تا ۱۰ مرتبه بزنید تا بادام زمینی ها خیلی کوچک خرد شوند.
بادام زمینی خرد شده را در یک کاسه بریزید و برای بعد کنار بگذارید. سپس وقتی کره ی بادام زمینی را درست کردید بادام زمینی کنار گذاشته شده را به کره ی بادام زمینی اضافه کنید و هم بزنید.

۴. بادام زمینی ها و بادام را طبق آنچه در بالا گفته شد بو بدهید. سپس بادام زمینی و بادام بو داده را داخل کاسه ی غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی نرم و براق به دست بیاید بزنید.

حالا به میزان دلخواه نمک و عسل اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند. ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک و ۱ و نیم قاشق چایخوری عسل می ریزیم که کره ی بادام زمینی را کمی شیرین می کند. غلظت را چک کنید. ما دوست داریم ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری روغن اضافه کنیم. مطابق نیاز روغن اضافه کنید.


۵. بادام زمینی ها را طبق آنچه در بالا گفته شد بو بدهید. بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی شکلاتی نرم به دست بیاید بزنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی

نکات مهم:


بهتر است از بادام زمینی بو نداده استفاده کنید اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید از بادام زمینی بو داده استفاده کنید.
کار بو دادن بادام زمینی را بدون فر هم میتوانید انجام دهید. برای این کار بادام زمینی ها را در یک ماهیتابه ریخته و روی حرارت بسیار پایین بگذارید و مدام هم بزنید تا نسوزد وقتی عطش بلند شد شعله را خاموش کنید.
اگر از بادام زمینی بو داده استفاده میکنید لازم نیست این کار را انجام دهید.
بهتر است پوست قهوه ای بادام زمینی گرفته شود.
این کره خوشمزه را میتوانید به عنوان صبحانه و عصرانه و یا در پخت کیک و شیرینی به کار ببرید.
در مورد روغن هر چقدر لازم ست اضافه کنید. و حتی میتوانید آن را حذف کنید. بادام زمینی خودش روغن دارد و میتوانید روغنی به آن اضافه نکنید.
میتوانید اول کره بادام زمینی خود را بدون روغن تهیه کنید و بچشید اگر خشک بود کمی روغن اضافه کنید.
میتوانید از کنجد هم در تهیه کره استفاده کنید در این صورت محصول شما ترکیبی از کره بادام زمینی و کرم کنجد خواهد شد.
میتوانید از ترکیب بادام زمینی و فندق استفاده کنید.
این کره را میتوانید حداقل یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه ی کره بادام زمینی | نکات ضروری برای تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام خانگی :

مواد لازم:

۲ فنجان بادام خام
۱ قاشق چای خوری روغن طبیعی (مثل روغن سبزیجات)
۱ قاشق چای خوری نمک
۱ قاشق غذاخوری عسل
سینی فر
غذاساز

طرز تهیه:
کره بادام خانگی را برای راحتی شما در تهیه آن آموزش می دهیم با چند ماده غذایی سالم و در دسترس شما در مدت نیم ساعت یک کره بادام سالم و بدون موادی که در نوع کارخانه ای آن به کره بادام اضافه می شود تهیه نمایید و با خیالت راحت هم خودتان هم کودکانتان از سرو آن لذت ببرید.
خوب برای تهیه کره بادام خانگی ابتدا مواد لازم را تهیه و مهیا نمایید بعد فر را روشن نموده تا گرم گردد درجه فر 350 می باشد .در مواد لازم از روغن طبیعی نام برده شد که مورد استفاده آن جهت طعم دار نمودن بادام است مصرف عسل در تهیه کره بادام خانگی کاملا بر حسب علایق و سلیقه شماست .
در مرحله اول بادام ها را آماده می نماییم روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دارد و بادام ها را روی آن بچینید برای مدت زمان ده دقیقه در فر قرار می دهیم تا سرخ گردند بعد از فر خارج نموده و صبر کنید تا کمی خنک گردند بعد بادام ها را به همراه روغن و نمک و عسل داخل مخلوط کن یا غذا ساز بریزید تا آسیاب گردند . مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید. هر چند دقیقه یکبار با قاشق موادی که به کناره دستگاه چسبیده را با سایر مواد مخلوط نمایید تا یکدست گردند در ضمن باید آنقدر هم بخورد تا روغن بادام خارج گردد
وقتی تمام بادام ها کاملا آسیاب گردید دستگاه را خاموش کنید تا خنک گردد بعد دوباره روشن نموده و ده دقیقه دیگر آسیاب کنید تا به خوبی یکدست گردد.
کره بادام خانگی آماده است این کره خواص بسیاری دارد و برای کودکان و ورزشکاران میان وعده مناسبی است امیدوارم که آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید.

طرز تهیه ی کره بادام زمینی | نکات ضروری برای تهیه کره بادام زمینی

چگونه کره بادام زمینی درست کنیم؟

همانطور که خواهید دید، درست کردن کره بادام زمینی خودتان بسیار آسان است و زمان بسیار کمی می برد. تنها چیزی که باید مراقب آن باشید این است که می خواهید شیرین کننده را به مخلوط اضافه کنید. اگر می‌خواهید به آنچه در بازار پیدا می‌کنید نزدیک‌ تر شوید، باید مقداری اضافه کنید، زیرا دستور العمل‌های فروخته شده در دادن طعم بیشتر تردید ندارند. عسل برای این کار خوب است، اگر آن را اضافه کنید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید کره بادام زمینی تان ترد شود باید در آخر که مخلوط خوب مخلوط شد، چند بادام زمینی خرد شده اضافه کنید. اگر می خواهید کره شما نرم، یکنواخت و راحت تر با قاشق پخش شود، آن را به همان شکلی که هست بگذارید.

مانند هر کره آجیلی، هدف این است که روغنی که به طور طبیعی در بادام زمینی وجود دارد با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز پخته شود تا بافتی به دست آید که به راحتی پخش شود. وقتی کره بادام زمینی را به دلخواه خود درآورید، می توانید مواد دیگری مانند پودر شکلات، کره بادام زمینی یا طعم دهنده ها را اضافه کنید.

نکات چیست؟

چند ترفند وجود دارد که می تواند دریافت کره بادام زمینی را آسان تر کند.

- اولین مورد این است که بادام زمینی برشته شده را دوباره در فر گرم کنید، زیرا این کار باعث رقیق شدن روغن پخت و پز و صرفه جویی در زمان با غذاساز یا مخلوط کن می شود.

- نکته دیگر مربوط به طعم است. بازی با مواد خام آسان تر است، بنابراین اگر می دانید نتیجه نهایی شما چه خواهد بود، مستقیماً سراغ بادام زمینی شور بروید.

- نکته آخر مربوط به صبر است. کره بادام زمینی به دست آمده در آشپزخانه چندین مرحله را طی می کند و نمی توان این روند را خیلی تسریع کرد. بادام زمینی برای تبدیل شدن به کره زمان بر است و برای سریعتر شدن باید در مقابل تمایل به اضافه کردن مایعات بیشتر به هر قیمتی مقاومت کنید.

دستور خلاصه تهیه کره بادام زمینی خانگی

1- فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید.

2- بادام زمینی ها را در ورقه پخت قرار دهید

3- آنها را به مدت 10 دقیقه تفت دهید

4- آن ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کنند.

5- آنها را در کاسه غذاساز بریزید

6- یک دقیقه هم بزنید

7- با گذشت زمان، شاهد تغییر در ثبات خواهید بود.

8- هنگامی که بافت صافی داشتید، در صورت استفاده نمک و شکر/عسل اضافه کنید

9- در دمای اتاق نگهداری کنید یا در صورت نگهداری در یخچال به مدت کافی بیرون بیاورید

فواید کره بادام زمینی

سرشار از لیپیدها، اسیدهای چرب غیراشباع و تک غیر اشباع (چربی های خوب برای سلامت قلب و مغز).

منبع پروتئین گیاهی، برای ورزشکاران و رژیم گیاهخواری جایگزین گوشت و ماهی.

منبع پتاسیم، منیزیم و فیبر.

سرشار از ویتامین ها از جمله ویتامین E، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

فاقد گلوتن

دستور تهیه کره بادام زمینی آمریکایی

1.

بادام زمینی ها را در تابه داغ بریزید. به این ترتیب، گرما طعم بادام زمینی برشته شده را نشان می دهد و مهمتر از همه به شما امکان می دهد آنها را به کره بادام زمینی تبدیل کنید. آنها را حرارت دهید تا قهوه ای طلایی شوند.

2.

در آخر بادام زمینی خود را در مخلوط کن بریزید. آنها را مخلوط کنید. آنها چندین مرحله را طی خواهند کرد. آنها به پودر تبدیل خواهند شد. سپس روغن موجود در بادام زمینی کم کم خارج می شود تا حالت پوره ای به آن ها بدهد. و اگر ادامه بدهید بدون تکه های بادام زمینی آن قوام کره ای را خواهید داشت. در طول این مرحله، برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، از همزن خود استفاده کنید و هر از چند گاهی آن را متوقف کنید.

3.

دستور پخت کره بادام زمینی کامل شد. فقط آن را در یک شیشه بریزید. اکنون از آن در ساندویچ های خود و در دستور پخت کیک، پای، شیرینی و غیره لذت ببرید.

چرا خوردن «چربی» با این محصول خانگی خوب است؟

این کره بادام زمینی خانگی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که در تنظیم کلسترول بد نقش دارند. بادام زمینی همچنین دارای فیبر و پروتئین بالایی است. به همین دلیل است که ورزشکاران آن را مصرف می کنند. در واقع دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی 7 گرم پروتئین است. برای بدنسازان افزایش حجم یا صرفاً زمانی که می خواهید در حین تفریح به رژیم غذایی خود توجه کنید بسیار جالب است.

و در نهایت علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی که دارد. مانند وجود رسوراترول در آن. این فقط یک ریز مغذی بسیار جالب است. خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد، بنابراین علاوه بر مبارزه با پیری سلولی، با ویروس ها، قارچ ها و سایر باکتری ها مبارزه می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص اعجاب انگیز بادام برای پوست
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها