رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332987

خواص انار | فواید انار در بارداری

انار از خوشمزه ترین میوه هاست که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این میوه لذیذ می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر این میوه شفا بخش میخواهید بدانید برای شما آماده کردیم

انار
html>

انار یک درخت است. برای تهیه دارو از قسمت های مختلف درخت و میوه استفاده می شود.مردم از انار برای فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، دیابت و بسیاری شرایط دیگر استفاده می کنند .

انار هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه در اسطوره ها و نوشتارهای یونانی ، عبری ، بودایی ، اسلامی و مسیحی دیده شده است. در سوابق قدمت حدود 1500 سال قبل از میلاد به عنوان درمانی برای کرم و سایر انگل ها مصرف شده است. انار میوه ای است با فضیلت های ناشناخته و فواید باورنکردنی برای بدن. انار که از درخت انار می آید میوه ای است که معمولاً به رنگ قرمز روشن و قطر آن حدود ده سانتی متر است و شکل آن شبیه سیبی است که با ساقه تزئین شده است. دارای پوست بسیار ضخیم و غیرقابل خوردن است. فضای داخلی به چند بخش تقسیم شده و از یک خمیر آبدار صورتی مایل به قرمز تشکیل شده است. انار صدها دانه خوراکی دارد: آریل. مزه ترش می دهد.

بسیاری از فرهنگ ها از انار به عنوان داروی مردمی استفاده می کنند. انار بومی ایران است. این گیاه در درجه اول در مناطق مدیترانه ای ، بخش هایی از ایالات متحده ، افغانستان ، روسیه ، هند ، چین و ژاپن کشت می شود. انار را در بعضی از سلاح های سلطنتی و پزشکی مشاهده خواهید کرد.

چگونه کار می کند؟


انار حاوی انواع مواد شیمیایی است که ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشد. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در آب انار ممکن است پیشرفت آترواسکلروز (سخت شدن شریان ها) را کاهش داده و احتمالاً با سلول های سرطانی مبارزه کند.

مؤثر برای فشار خون بالا:برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب انار به طور روزانه می تواند فشار خون سیستولیک (شماره برتر) را حدود 5 میلی متر جیوه کاهش دهد. دوزهای پایین تر ممکن است مانند دوزهای بالاتر کار کند. به نظر نمی رسد که آب انار باعث کاهش فشار دیاستولیک (تعداد کمتر) می شود.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن آب انار ممکن است باعث شود شریان ها در گردن (شریان های کاروتید) پاک و از ایجاد رسوبات چربی پاک شوند.

عملکرد ورزشی بهتر : تحقیقات اولیه نشان می دهد که گرفتن عصاره انار ممکن است دوچرخه سواری را راحت تر کند.

بیماری قلبی: برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن آب انار ممکن است جریان خون به قلب را بهبود بخشد.

پلاک دندان: تحقیقات اولیه نشان می دهد که شستشو با دهانشویه عصاره انار به مدت یک دقیقه یا دو بار در روز پلاک دندان را کاهش می دهد.

دیابت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن آب انار تازه 1.5 میلی لیتر در کیلوگرم قند خون را در برخی از افراد مبتلا به دیابت بهبود می بخشد.

اختلال نعوظ (ED): تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن آب انار روزانه به مدت 4 هفته ، اختلال در نعوظ در مردان را بهبود می بخشد.


درد عضلانی ناشی از ورزش:تحقیقات اولیه در مردان آموزش دیده نشان می دهد که نوشیدن آب انار دو بار در روز به مدت 15 روز باعث کاهش درد عضلات بعد از ورزش می گردد.


علائم یائسگی: تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف روغن دانه انار به مدت 12 هفته ، گرگرفتگی را کاهش نمی دهد اما ممکن است مشکل خواب را در برخی از زنان با علائم یائسگی بهبود بخشد.


قدرت عضلانی:تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره انار می تواند قدرت عضله را پس از ورزش بهبود بخشد.
.
یک عفونت جدی لثه (پریودنتیت): شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مالیدن لثه ها با عصاره پوست انار به همراه عصاره گوتو کولا ممکن است بیماری لثه را بهبود بخشد.

سرطان پروستات:تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن آب انار یا مصرف عصاره انار تا 2 سال ممکن است پیشرفت سرطان پروستات را کند کند. تحقیقات اولیه دیگر نشان می دهد که مصرف ترکیبی از پودر انار و سایر مواد تشکیل دهنده به مدت 6 ماه می تواند باعث افزایش سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) در مردان مبتلا به سرطان پروستات شود. سطح PSA با رشد سرطان پروستات مرتبط است.

آرتریت روماتوئید (RA): تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره انار دو بار در روز به مدت 12 هفته می تواند علائم آرتریت روماتوئید را بهبود بخشد.

یک عفونت مقاربتی ناشی از Trichomonas vaginalis (تریکومونیازیس) است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره انار ممکن است عفونت های تریکومونیازیس را در خانم ها از بین ببرد.

خواص انار
انار و سلامتی

خواص انار برای سلامت کلیه ها


دانشمندان اعلام کردند خوردن آب انار فواید زیادی برای بیماران کلیوی و دیالیزی دارد. این دانشمندان طی نتایج حاصله از تحقیقات خود اعلام کردند احتمال ابتلا به عفونت در بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی که در هفته چند لیوان آب انار می‌خورند، کمتر خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار می‌تواند آسیب‌های سلولی را که در اثر رادیکال‌ های آزاد به وجود می‌آید کاهش دهد. دانشمندان معتقدند رژیم‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند کمک زیادی به افراد مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی کند. دلیل اصلی این موضوع این است که میزان رادیکال‌ های آزاد در خون این بیماران در طی عبور خون از دستگاه‌های دیالیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش تورم در بافت‌های بدن شود.

در این تحقیقات ۱۰۱ بیمار به تصادف انتخاب شدند و به مدت یک سال سه بار در هفته به آن‌ها آب انار داده شد. بعد از این مدت دانشمندان متوجه شدند آب انار در کاهش رادیکال‌ های آزاد و عفونت در بیماران نقش بسیار مهمی داشته است. مصرف این آب میوه باعث شده است تعداد مراجعات به بیمارستان به دلیل عفونت‌های کلیوی از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد در بین این بیماران کاهش داشته باشد. طی نتایج حاصله از تحقیقاتی که در سه سال گذشته صورت گرفته آب انار در میان محصولات متنوع، حاوی بیشترین مقدار پلی فنول‌ها است.

خواص انار برای پوست
فواید انار برای زیبایی

خواص انار برای پوست

خاصیت ضد پیری انار: از قدیم گفته می‌شد که میوه انار، خاصیت ضد پیری دارد و می‌تواند پوست را از درون و بیرون جوان کند. به همین دلیل این روزها در انواع کرم‌های آرایشی-بهداشتی از روغن هسته انار استفاده می‌شود تا علاوه بر تقویت لایه بیرونی پوست یا همان اپیدرم، عمق چروک‌های پوستی را نیز کم کرده و پیدایش آن‌ها را به تاخیر بیاندازد.

مصرف انار و نرمی پوست: کلاژن ماده اصلی تشکیل‌دهنده پوست است. کلاژن پوست را نرم، صاف و منسجم نگه می‌دارد و از آنجا که میوه انار، حاوی موادی است که از شکسته‌شدن مولکول‌های کلاژن توسط آنزیم‌ها جلوگیری می‌کند؛ مصرف آن پوست شما را سالم نگه خواهد داشت. مصرف انار همچنین به رشد فیبروبلاست‌ها کمک کرده و نرمی و لطافت پوست را تضمین می‌کند.

ازبین‌بردن جوش‌ با مصرف انار: یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش صورت، عدم توازن هورمونی در بدن است. میوه انار سرشار از ویتامین C است که، تولید سبیوم را متعادل ساخته و گردش خون و هضم غذا را بهبود می‌بخشد. برای بهره‌بردن از این خاصیت کافی است؛ از انار به صورت موضعی برای درمان آکنه استفاده کنید. برای این کار کافی است؛ مقداری هسته انار را کوبیده یا آسیاب کنید تا تبدیل به یک لایه خمیری شود. حالا این خمیر را به پوست صورت بمالید و بعد از 15 تا 30 دقیقه بشویید. این کار باعث احساس تازگی و سفتی در پوست صورت شده و همچنین به کاهش جوش‌ها و لک‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

انار و بازسازی سلول‌ها:‌ معمولا با بالارفتن سن، پوست با مشکلاتی از قبیل رنگدانه‌سازی بیش از حد و ایجاد لکه‌های پیری مواجه می‌شود به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتما از انار و مشتقات آن استفاده کنید تا این میوه بهشتی، از شما در مقابل انواع آسیب‌های پوستی محافظت کند. انار با کمک به تولید آنتی اکسیدان‌های طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند، به جوان‌سازی سلولهای پوست کمک می‌کند.

تقویت و پاکسازی پوست با انار: از دیگر خواص انار برای پوست می‌توان به فواید روغن هسته انار اشاره نمود که می‌تواند عمیقا داخل پوست نفوذ کرده و پوست را از درون مرطوب سازد. انار حاوی پانتونیتیک اسید است که این ماده، باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. کافی است صورت را شسته، سپس مقداری پنبه را به آب انار آغشته کنید و آن را به پوست خود بمالید. این کار علاوه بر تاثیر بر کاهش آکنه و جوش‌، می‌تواند پوست شما را سفت کرده و مانند یک تونر عمل کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه آش انار / طرز تهیه آش آلبالو
خواص انار در بارداری
سلامتی جنین با انار

خواص انار در بارداری

میوه انار یک منبع غنی از ویتامین ها از جمله ویتامین آ (A) می باشد که در رشد و نمو جنین بسیار موثر هستند. ویتامین ب (B) موجود در انار در تکامل و رشد سیستم عصبی جنین تاثیر زیادی دارد و باعث جلوگیری از آسیب های عصبی در جنین می شود.

انار به دلیل داشتن کلسیم در رشد و تکامل استخوان بندی جنین موثر است و عامل مهمی در جلوگیری از نرمی استخوان به شمار می رود.

انار دارای آهن است که یک عنصر مهم برای مادران باردار در طول دوران بارداری و رشد و نمو جنین و جلوگیری از آسیب های ناشی از فقر آهن در جنین محسوب می شود و نیز سبب قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن جنین می گردد.

انار یک تاثیر غیر مستقیم بر سلامتی جنین دارد و آن اینکه وقتی مادر باردار به دلیل داشتن تهوع بارداری نتواند تغذیه مناسبی داشته باشد ممکن است سلامتی جنین به خطر بیفتد ولی انار با از بین بردن تهوع بارداری سبب می شود مادر باردار در طول دوره بارداری تغذیه سالم و کافی داشته باشد تا سلامتی جنین تهدید نشود.

انار در تکامل و رشد و نمو عضلات جنین نقش موثری دارد و مخصوصا در ماه ششم بارداری که ماه عضلات است خوردن انار برای زنان باردار بسیار تاکید می شود.

مضرات انار

خوردن انار برای مبتلایان به زخم معده و روده جایز نیست و برای افراد سرد مزاج زیان بخش می باشد و همچنین موجب کاهش جاذبه کبد میگردد. افراط در خوردن انار باعث یبوست – ناراحتی معده و زبر شدن گلو میشود در ضمن افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی می باشند در مصرف انار احتیاط کنند. اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند. کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد. رب انار یبوست می آورد. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می دهد.

اثرات آنتی اکسیدانی انار

اثرات آنتی اکسیدانی انار بسیار متعدد است. اثر آنتی اکسیدانی آب انار حتی از مواد غذایی مانند آب انگور قرمز ، چای سبز ، آب زغال اخته نیز بیشتر است ویتامین C و ویتامین E نیز در انار به وفور یافت می شود

این می تواند به عنوان مثال ، با میزان محافظت از اکسید نیتریک (NO) در برابر تخریب اکسیداتیو نشان داده شود. اگرچه آب زغال اخته و آب انگور اثرات آنتی اکسیدانی زیادی دارند ، اما اثر آب انار بیش از هزار برابر است.

خواص انار | فواید انار در بارداری

انار خاصیت کاهش دهنده کلسترول دارد

در فرانسه باید بدانید که از هر پنج نفر یک نفر تحت تاثیر کلسترول است. عادات بد غذایی ما با آن مرتبط است. شر واقعی قرن حاضر، کلسترول بیش از حد منجر به تجمع مواد چرب در دیواره رگ ها و انسداد رگ های خونی می شود. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

مطالعات متعدد نقش انار خام یا آب انار را در کاهش سطح کلسترول خون برجسته کرده اند. پس از چندین هفته مصرف روزانه روغن هسته انار در بیش از 50 نفر، نسبت تری گلیسیرید به کلسترول LDL به میزان قابل توجهی کاهش یافت. به علاوه، این ذرات کلسترول LDL را از اکسیداسیون محافظت می کند، که عامل اصلی ایجاد بیماری قلبی است.

انار از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند

علاوه بر مشکلات قلبی ناشی از افزایش کلسترول خون، اثر آنتی اکسیدانی انار از بسیاری از مواد دیگر در افزایش سن اهمیت بیشتری دارد و برای اطلاع، اثر آنتی اکسیدانی پانیکالاژین و پانیک اسید انار سه برابر بیشتر از سای است.

بنابراین نشان داده شده است که مصرف روزانه آب انار فشار خون بالا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و آسیب های مرتبط با تصلب شرایین (تخریب رگ های خونی ناشی از تجمع مواد چرب) را کاهش می دهد. با مصرف منظم انار، بهبود قابل توجهی در گردش خون در عروق مشاهده می شود، به ویژه در افرادی که قبلا از بیماری عروق کرونر قلب رنج می بردند. در نهایت، انار مقاومت به انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نیز کاهش می دهد

اثرات ضد سرطانی انار

اگرچه متاسفانه دلایل برخی از سرطان ها هنوز بسیار مبهم است، اما مسلم است که رژیم غذایی نقش عمده ای در پیشگیری از خطرات مرتبط با برخی از این بیماری ها دارد.
بر اساس نتایج مطالعات آزمایشگاهی، آب انار یا عصاره آب انار ممکن است پیشرفت برخی سرطان ها مانند سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را به تاخیر بیندازد. با این حال، مطالعات بالینی برای ارزیابی اثرات آب انار در انسان مورد نیاز خواهد بود.

در بیماران مبتلا به سرطان پروستات، مصرف روزانه آب انار باعث کاهش رشد سلول های سرطانی و افزایش مقاومت لیپیدها در برابر اکسیداسیون می شود. چندین مطالعه کشت سلولی و حیوانی نشان می دهد که آب انار ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را با اثر بر گیرنده های استروژن و گیرنده های غیر استروژن کاهش دهد.

انار استخوان ها و مفاصل را تقویت می کند

خواص ضد التهابی انار به واسطه خواص آنتی اکسیدانی پونیکالاژین است. آنها نه تنها عوامل خطر مرتبط با بیماری های جدی ذکر شده در بالا (دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان) را کاهش می دهند.

آنها همچنین به تقویت استخوان ها و مفاصل کمک می کنند. به این ترتیب، انار به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از انواع بیماری‌های تحلیل‌برنده استخوان، مانند آرتریت یا پوکی استخوان کمک می‌کند. مورد دوم در جوامع غربی معاصر ما بسیار رایج است. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره انار همچنین می تواند از عملکرد آنزیم های مسئول تخریب غضروف و بافت استخوانی در افراد مبتلا به آرتروز جلوگیری کند.

انار از آب مروارید جلوگیری می کند

باید بدانید که آب مروارید یکی از عوارض عدسی است که متاسفانه بعد از 65 سال بسیار شایع است. از هر پنج نفر بالای 65 سال یک نفر را مبتلا می کند. این یک بیماری دژنراتیو است. از سن 85 سالگی، حدود دو نفر از هر سه نفر مبتلا می شوند. مانند سیب یا انگور، انار نیز میوه ای عالی برای سلامت چشم است. به لطف غلظت ویتامین های C، A و E، به بهبود توانایی های بینایی ما کمک می کند. در نهایت از تجمع این لکه ها و سیاه شدن عدسی که مسئول مشکلات آب مروارید هستند جلوگیری می کند.

انار از مشکلات پوستی جلوگیری کرده و آن را ترمیم می کند

در زمان های قدیم از انار برای طراحی کرم ها، لوازم آرایشی و سایر محصولات آرایشی استفاده می شد. در واقع، غلظت پتاسیم و ویتامین های B و C موجود در آن به سلامت و زیبایی پوست کمک می کند. اسید پانیکیک در بازسازی و تولید مثل سلول ها نقش دارد. او از سلول های مربوط به تولید کلاژن و الاستین محافظت می کند.

بنابراین انار به عنوان یک اکسیر واقعی جوانی عمل می کند. از آن به عنوان یک نرم کننده ترمیم کننده استفاده می شود که بر مسائلی مانند آکنه یا درمان سخت تأثیر می گذارد. در عین حال می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

انار و جلوگیری از ناراحتی روده

اگر فلور روده شما اغلب مختل می شود، در استفاده از انار برای تسکین و رهایی از برخی بیماری ها مانند نفخ یا رفلاکس معده تردید نکنید. اثر قوی ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن همه را از بین می برد انگل های بیضه ای که ممکن است در عملکرد صحیح روده اختلال ایجاد کنند. انار همچنین به جلوگیری از مشکلات یبوست کمک می کند و به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند.

انار یک آنتی باکتریال قوی است

اگرچه ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در انار می‌توانند انگل‌های موجود در فلور روده را از بین ببرند، اما می‌توانند با میکروارگانیسم‌های مضر و سایر باکتری‌ها در بقیه بدن مبارزه کنند. به خصوص آنهایی که در دهان هستند. انار به دلیل خواص ضد باکتریایی خود به عنوان یک خمیر دندان طبیعی عمل می کند و پلاک دندان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به همین ترتیب، آنها امکان از بین بردن عفونت هایی مانند التهاب لثه، پریودنتیت یا استوماتیت دندان را ارائه می دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها