رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 338298

طرز تهیه ی آلبالو پلو با گوشت | نحوه تهیه آلبالو پلو با مرغ

آلبالو پلو با گوشت یک غذای لذیذ ایرانی است که نحوه آماده سازی آن نیازمند دقت کافی است در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این غذا آشنا کنیم.

آلبالو
html>

طرز تهیه ی آلبالو پلو

آلبالو پلو با انواع گوشت

آلبالو پلو یکی از غذاهای ایرانی مجلسی لذیذ و شیک برای پذیرایی میباشد که در این مطلب به چگونگی درست کردن آلبالو پلو با کوفته ریزه و آلبالو پلو مجلسی می پردازیم.

مواد لازم جهت تهیه ی آلبالو پلو با گوشت

برنج 4 پیمانه

آلبالو یک کیلو گرم

یک عدد پیاز متوسط رنده شده

400 گرم شکر

500 گرم گوشت چرخ کرده

زعفران و نمک و فلفل به میزان لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آلبالو

طرز تهیه آلبالو پلو با کوفته ریزه :

برنج پاک شده و شسته شده را با مقداری نمک میخیسانیم. هسته ی آلبالو هارا در میاریم و به مدت 2 ساعت می شوریم. شکر را در لابه لای آلبالو ها می پاشیم و می گذاریم که به مدت 10 الی 20 دقیقه پس از جوشیدن بپزد. سپس آلبالو های پخته شده را در صافی ریخته و از شربت جدا میکنیم.در قابلمه ای دیگر آب مبریزیم و پس از به جوش آمدن آن برنج را به آن اضافه کرده و پس از خوب پخته شدن آن، برنج را آبکش میکنیم.

حالا وقت آماده کردن کوفته ریزه هاست به این صورت که گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و نمک ورز میدهیم و کوفته ریزه درست میکنیم و در مقداری روغن تفتشان میدهیم تا به خوبی بپزند.پس از ابکش کردن برنج، در کف قابلمه مقداری روغن ریخته و از نان لواش برای ته دیگ ان استفاده میکنیم. سپس به صورت لایه لایه مواد را در قابلمه میریزیم. ابتدا برنج، سپس یک لایه البالو و مقداری کوفته ریزه را لابه لایه برنج قرار میدهیم و برای خوشرنگ شدن غذا در لابه لای برنج، مقداری زعفران میریزیم و در نهایت یک الی دو ملاقه از شربت به دست آمده از البالو ها را روی کل برنج میریزیم، سپس دو یا سه قاشق غذا خوری روغن به برنج اضافه می کنیم.حالا برنج را دم میگذاریم و زیر آنرا کم میکنیم تا ته دیگ به دلیل شیرینیش نسوزد.پس از دم کشیدن غذا آماده سرو کردن میباشد.

آلبالو پلو با گوشت

آلبالو پلو با مرغ نیز تهیه میشو که اگر میخواهید غذای مجلسی تری داشته باشید به شما پیشنهاد میشود که از این روش آنرا تهیه کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه شربت آلبالو

طرز تهیه ی آلبالو پلو با مرغ:

مواد لازم جهت تهیه ی آلبالو پلو با مرغ:

3 پیمانه برنج

1 کیلو گرم آلبالو

نیم کیلو گرم سینه یا ران مرغ

1 عدد پیاز متوسط

شکر 300 گرم

خلال پسته و بادام به میزان لازم

زعفران و نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه ی آلبالو پلو مجلسی / آلبالو پلو با مرغ :

ابتدا برنج را در مقداری آب و نمک به مدت 20 الی 30 دیقه خیس میکنیم. آنرا در قابلمه ای پر از آب می ریزیم و تا هنگامی که جوش آید، بر روی حرارت قرارش میدهیم.برنج را وقتی آبکش کنید که وقتی برنج را فشار میدهیم اطراف نرم و مغزش خام باشد.حالا هسته ی آلبالو ها را مثل روش قبل جدا میکنیم، آن ها را داخل قابلمه ریخته، روی حرارت متوسط قرارشان میدهیم، شکر را لابه لای آلبالو ها میریزیم و صبر می کنیم که 10 الی 20 دقیقه بجوشند. آلبالو های پخته شده از صافی رد کرده و شربتشان را جدا میکنیم.

مرغ هارا ازهمان روشی که برای درست کردن زرشک پلو با مرغ استفاده میکنیم، تهیه می کنیم.همچنین می توانیم مرغ ها را به صورت ریش ریش یا تکه تکه نیز درست کنیم.

ته دیگ را داخل قابلمه میگذاریم و مثل روش قبل مواد را لایه لایه در قابلمه میریزیم و اگر دوست داشتید میتوانید یک تکه کره بر روی برنج قرار دهید تا غذا لذیذ تر شود.در قابلمه را با دم کنی بگذارید و آنرا روی حرارت کم قرار دهید و صبر کنید تا غذا اماده شود.مقداری از برنج دم کشیده را با مقداری زعفران قاطی کیند و کنار بگذارید تا در تزئین از ان استفاده کنیدو در نهایت برای تزئین البالو پلو ی اماده ی سرو را در ظرف بریزید، و از خلال پسته و بادام و برنج زعفرانی در تزئین استفاده کنید و مرغهای آماده شده را دور آن بچینید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه مربای آلبالو

آلبالو پلو با مرغ


طرز تهیه خورش آلبالو با کوفته قلقلی

مواد لازم خورش آلبالو با کوفته‌قلقلی
آلبالو بدون هسته: ۲۰۰ گرم
شکر: ۲ قاشق سوپ‌خوری
گوشت چرخ‌کرده: ۲۵۰ گرم
کره: کمی
پیاز: ۱ عدد
سبزی تازه معطر (جعفری، نعنا، ریحان): ۳ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
لواشک آلبالو: ۶۰ گرم
خلال پسته برای تزیین: کمی
روغن: به مقدار لازم
مواد لازم برای پلو با ته‌دیگ ته‌چین
برنج: ۲ پیمانه
تخم‌مرغ (زرده): ۱ عدد
ماست: ۱ قاشق سوپ‌خوری
زعفران آب کرده: ۱ قاشق سوپ‌خوری
کره: کمی

طرز تهیه ی آلبالو پلو با گوشت | نحوه تهیه آلبالو پلو با مرغ

طرز تهیه خورش آلبالو با کوفته قلقلی
برای تهیه خورش آلبالو ابتدا هسته های آلبالو را در می آوریم بعد قابلمه مناسبی را بردارید و آلبالوها را در آن بریزید و روی گاز قرار دهید شکر را هم لا به لا آلبالو ها بریزید میزان شکر بستگی به ذائقه شما دارد با این مقدار که در مواد لازم ذکر شد خورش ملس می گردد اگر شیرین دوست دارید مقدار شکر را دو برابر نمایید و اگر ترش میل دارید شکر را حذف نمایید وقتی دو تا جوش خورد گاز را خاموش کنید .بعد از صافی رد کنید تا آب آلبالو از آلبالو جدا شود
لواشک را تکه تکه نموده و در کاسه ای که آب جوش در آن است قرار دهید تا نرم گردد وقتی خوب در آب حل شد چند بار از صافی بگذرانید تا به صورت سس درآید
در مرحله بعد کاسه مناسبی را بردارید پیاز را در آن رنده نموده و گوشت چرخ کرده را بیافزایید و با دست ورز بدهید نمک و فلفل و زردچوبه را ریخته و ترکیب نمایید در آخر سبزی معطر ریز شده را اضافه نمایید و به خوی با دست هم بزنید .حالا با این ترکیب کوفته های قلقلی ریز را تهیه نمایید سپس کوفته ها را سرخ نمایید وقتی سرخ شد سس لواشک را در قابلمه ریخته تا قلقلی ها بپزد.
آب آلبالو را به قابلمه اضافه نمایید تا گشت ها به خوبی بپزد و تابه دیگری را بردارید و آلبالو را به همراه کره تفت داده و بعد به قابلمه خورش اضافه نمایید .مدت زمان ده دقیقه که گذشت خورش آماده سرو است در ظرف دلخواهتان بریزید و با خلال پسته به زیبایی آن بیافزایید
برای تهیه پلوی ته‌چین قالبی ابتدا برنج را از شب قبل خیس نمایید بعد برنج را آبکش نمایید و یک کاسه را بردارید و برنج را زرده تخم مرغ هم بزنید بعد ماست را بریزید و هم بزنید در آخر زعفران را بیافزایید
قالب مناسب و دلخواهتان را بردارید و به کمک کره چرب نموده بعد برنج زعفرانی را ته قالب ریخته و مابقی برنج را روی آن ریخته و روی قالب کاغذ آلومینیومی قرار دهید.
فر را از قبل با دمای 180 گرم نمایید بعد قالب را در فر قرار دهید مدت زمان پخت 45 دقیقه می باشد بعد از این مدت قالب را از فر درآورید بعد از خنک شدن در ظرف سرو برگردانید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه موس آلبالو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها