رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 340215

طرز تهیه بورانی اسفناج / طرز تهیه بورانی اسفناج سنتی با گردو

طرز تهیه بورانی اسفناج / طرز تهیه بورانی اسفناج سنتی با گردو / بورانی اسفناج / بورانی اسفناج با پیاز داغ / بورانی اسفناج با نعنا داغ / پیش غذا / غذای سبک / غذا ی کم هزینه / غذای مفید / بورانی اسفناج سنتی / گردو / اسفناج /

h2>بورانی اسفناج یکی از خوراکی هایی هست که هم از ان میتوان به عنوان یک وعده ی غذایی کامل استفاده کرد، هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان چاشنی ای به همراه غذا.

همچنین این غذا به خاطر داشتن کلسیوم موجود در ماست و آهن فراوان در اسفناج به شما پیشنهاد میشود که این غذای لذیذ را حتما در وعده های غذایی خود و فرزندانتان جای دهید.

ما در این مطلب چگونگی درست کردن این غذای آسان و کم هزینه را آموزش میدهیم پس با ما همراه باشید.

بورانی اسفناج

وسایل مورد نیاز برای تهیه بورانی اسفناج:

300 گرم اسفناج خام

1 الی 1 و ½ پیمانه ماست چکیده

1 الی 2 حبه سیر

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

طرز تهیه ی بورانی اسفناج :

ابتدا اسفناج هارا داخل قابلمه ای می ریزیم و در آن مقدار کمی آب می ریزیم ، چیزی حدود 1/3 لیوان تا فقط از چسبیدن ان ها به کف قابلمه جلوگیری کنیم.

همچنین اگر بخواهید می توانید اسفناج هارا به اندازه ی دلخواهتان خرد کنید که این کار را قبل از پختن آنها باید انجام دهید.

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم میگذاریم تا پخته شوند.

در قابلمه را 5 دقیقه می گذاریم تا اسفناج ها نرم شوند.

بعد از ان در قابلمه را برمی داریم تا آب اسفناج کشیده شود به کمک قاشق چوبی کمی انها را هم می زنیم تا اب موجود در اسفناج زودتر کشیده شود.

دقت کنید که اسفناج ها نباید خشک شوند و همچنین نباید خیلی ابکی باشند.

حالا زیر شعله را خاموش میکنیم و اسفناج هارا با گوشت کوب کمی می کوبیم ( ترجیحا برای له کردن اسفناج ها از دستگاه میکسر استفاده نکنید چون اسفناج ها بعد از پخته شدن در اب به اندازه ی کافی نرم هستند و با گوشت کوب به اسانی له میشوند.)

حالا صبر میکنیم تا اسفناج ها خنک شوند.

( ما در مواد اولیه مقدار اسفناج را 300 گرم گفته بودیم که این مقدار اسفناج چیزی حدود یک پیمانه اسفناج پخته به ما میدهد. چون اسفناج ها موقع پخته شدن، جمع می شوند.)

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر میخواهید بورانی خوشمزه تری درست کنید، از ماست چکیده در ان استفاده کنید. اما استفاده از ماست معمولی هم مانعی ندارد.

همچنین مقدار ماستی که استفاده میکنید، به سلیقه ی شما بستگی دارد.

حالا یک ظرف بردارید و بورانی خنک شده، ماست، سیر رنده شده و نمک را داخل ان بریزید و خوب به هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

همچنین در صورت تمایل میتوانید مقداری فلفل به ان اضافه کنید.

بورانی شما اماده است فقط کافیست انرا به مدت یک الی دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد طعم واقعی خود را بگیرند و با هم در بیامیزند .

بورانی اسفناج با گردو

طرز تهیه بورانی اسفناج سنتی با گردو :

همچنین می توانید برای درست کردن بورانی اسفناج از گردو نیز استفاده کنید که ان را بسیار لذیذ تر و مفید تر میکند و طعم ان برای کودکان شما نیز جذاب تر میشود.

فقط کافیست گردو هارا خرد کنید و ان ها را به ماست و سیر رنده شده و بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید.

جالب است که بدانید بعضی ها در بورانی برای این که ان را از حالت ساده خارج کنند، از پیاز داغ و نعنا داغ استفاده می کنند که فقط کافیست انها را در مرحله ی نهایی اماده کردن بورانی در ظرف اضافه کنید.

بورانی اسفناج سنتی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها