رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 345276

طرز تهیه سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی | نحوه تهیه سالاد تن ماهی و هالومی

سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی یکی از سالاد های رژیمی و خوشمزه است که میتواند خواص سبزیجات را به بدن ما برساند در این مطلب هر آنچه در خصوص نحوه تهیه سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی میخواهید بدانید برای شما تهیه نمودیم.

پنیر کبابی
html>

پنیر کبابی یا هالومی برای اولین بار در قبرس تولید شد. این پنیر دارای طعم منحصر به فردی است که قابلیت کبابی شدن هم دارد.از این پنیر میتوان به صورت سوخاری شده به عنوان پیش غذا و باربیکیو پنیر به همراه غذا استفاده کرد و طعم بسیار لذیذی دارد.

طرز تهیه سالاد با پنیر کبابی

سالاد تن ماهی و هالومی

مواد لازم:

گوجه فرنگی خرد شده 4 عدد متوسط

خیار خرد شده 3 عدد

فلل دلمه خرد شده 1 عدد

زیتون 100 گرم

روغن زیتون ¼ پیمانه

آب لیمه تازه 1 قاشق غذا خوری

پنیر کبابی 240 گرم

کاهو نصف یک عدد کاهوی کامل

تن ماهی یا فیله ی مرغ یا گوساله 200 گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

سالاد تن ماهی و هالومی

طرز تهیه سالاد تن ماهی و هالومی

یک کاسه ی بزرگ بردارید و گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه زیتون درون ان بریزید.حالا یک قاشق غذا خوری از اب لیمو و یک قاشق غذا خوری از روغن زیتون را همراه نمک و فلفل درون ان بریزید و به طوری که گوجه ها له نشوند سالاد را با هم مخلوط کنید.

حالا نوبت به درست کردن پنیر ها میرسد.

پنیر هارا با ضخامت 1 سانت الی 2 سانتی متر برش بزنید و توجه داشته باشید که تکه های پنیر خیلی نازک نشوند.

حالا یک ماهیتابه تفلون نچسب را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا کاملا داغ شود . سپس تکه های پنیر کبابی را داخل تابه ریخته و ان را طوری بپزید که دو طرف پنیر طلایی رنگ شود.

تن ماهی را داخل اب بگذارید تا بجوشد. سپس از ظرف خارج کرده و روغنش را جدا کنید.

حالا ظرفی که میخواهید سالاد را در ان سرو کنید بردارید و کف ان را کاهو بگذارید و مخلوط گوجه و فبفل دلمه و خیار و زیتون را درون ان بریزید و ماهی( یا یله ی مرغ یا گوساله) را لا به لای سالادد بریزید و در نهایت پنیر را در سالاد ریخته و اب لیمو و روغن زیتون باقی ماده را به همراه مقداری نمک و فلفل روی سالاد بریزید و سالاد را هنگامی که پنیر ها هنوز گرم هستند سرو کنید و نوش جان کنید.

پنیر کبابی را میتوانید با هر سبزیجات و موادی که میخواهید سرو کنید هم چنین میتوانید پنیر را به صورت گریل شده نیز بپزید به صورتی که پنیر را به ضخامت یک سانت برش بزنید و هر طرف ان را حود دو الی سه دقیقه گریل کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سالاد بلغور ترکیه ای

نوع دیگری از سالاد با پنیر کبابی هم وجود دارد که در این روش سبزیجات هم کبابی هستند.

سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی

مواد لازم :

پنیر کبابی 225 گرم

کدو 2 عدد

باقالی 100 گرم

گوجه گیلاسی 200 گرم

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

موسیر 2 عدد

کاژاریس 1 قاشق غذاخوری

ارگانو نصف دسته

جعفری نصف دسته

سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی

طرز تهیه سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی

ظرفی بردارید و درون ان بریزید. وقتی اب به جوش امد، باقالی هارا به ان اضافه کنید و 5 الی 7 دقیقه صبر کنید تا باقالی ها نرم شوند . وقتی نرم شدند و پختند ان هارا با اب سرد اب کشی کنید و پوستشان را جدا کنید.

حالا کدو هارا به صورت نازک ورقه ورقه کنید. پنیر را با ضخامت 1 سانتی متر برش بزنید.گوجه ها را هر کدام را از وسط نصف کنید و موسیر را حلقه حلقه کنید. ارگانو و جعفری را خرد کنید.

ماهیتابه ی تفلون نچسب را روی حرارت بگذارید و روغن زیتون را درون ان بریزید و صبر کنید تا تابه گرم شود.

سپس کدو های ورقه ورقه شده و پنیر برش زده شده را درون تابه بریزید و نمک و فلفل سیاه را به ان اضافه کنید و مواد را درون تابه تفت دهید تا سرخ شوند. مواد را از تابه خارج کنید و درون ظرف دیگری بریزید.

ظرفی که میخواهید سالاد را در ان سرو کنید بردارید و موسیر و گوجه و باقالی را با هم مخلوط کنید و درون ظرف بریزید . سپس جعفری و ارگانو را به همراه کدو و پنیر روی ان بریزید و در نهایت کارپاریس را روی سالاد بریزید و تا وقتی پنیر ها گرم هستند نوش جان کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پاستل گوشت و پنیر

طرز تهیه پنیر کبابی در خانه

مواد لازم
شیر 1.5 لیتر
نمک 1.5-2 قاشق چایخوری
آبلیموی تازه 3-4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی | نحوه تهیه سالاد تن ماهی و هالومی

دستور تهیه:
برای تهیه پنیر کبابی در خانه ابتدا قابلمه مناسبی را بردارید و شیر را در آن بریزید و صبر کنید تا شیر بجوشد وقتی به نقطه جوش رسید نمک را بیافزاید و به خوبی هم بزنید تا در شیر حل گردد بعد از درجه حرارت گاز کم کنید و آبلیمو را آرام آرام ریزید تا شیر به اصطلاح ببرد و تکه تکه گردد.
بعد برای مدت زمان سه تا چهار دقیقه زیر گاز را خاموش نمایید . یک ظرف را بردارید و آبکش مناسبی را روی آن قرار دهید سپس پارچه توری را کمی خیس نموده و روی آبکش گذاشته و شیر را درون نوری ریخته تا آب آن خارج گردد اگر آب پنیر خارج نمی شود با قاشق فشار دهید در آخر اگر تختخ تمیزی دارید بین آنها گذاشته و فشار دهید تا تمامی آب پنیر خارج گردد.

حالا یک ظرف دردار را بردارید و یک دستمال حوله ای در آن گذاشته و پنیر را در آن قرار دهید و با پشت قاشق پنیر را فشار داده تا به ضخامت 1.5 در آید و در ظرف را ببندید و برای یک شبانه روز در یخچال بماند

شما میتوانید با ادویه های دلخواه پنیر کبابی را مزه دار نمایید و به شکل دلخواه سرخ نمایید .
پنیر کبابی را با نان و گوجه و خیار بسیار خوش طعم می گردد. البته می توانید با یک نوع سس خوشمزه هم میل نمایید برای این کار باید :
پنیر را به شکل مستطیل های یک اندازه با کارد شکل داده و درون سیخ کنید و برای مدت زمان چهار دقیقه سرخ نمایید یا گریل کنید
بعد یک چهرم پیمانه عسل را به روش بن ماری آب نمایید و آب یک عدد لیمو ترش را اضافه نموده و مخلوط کنید بعد پنیر ها را در ظرف سرو قرار دهید و مخلوط عسل و آبلیمو را روی آن ریخته و سپس ادویه پاپریکا و دارچین را روی آن بریزید و میل نمایید

یک قاشق چایخوری پودر پاپریکای دودی و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و روی پنیر کبابی بپاشید.
پنیر کبابی را همراه با سبزیجات پخته به عنوان پیش غذا سرو کنید.
شما می توانید وقتی پنیر را به سیخ می کشید گوشت یا سبزیجات را هم همراه آن به سیخ کنید و بشقاب خوشمزه تری را تهیه نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سالاد یونانی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها