رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 367625

دانستنی های سفر به دبی

رپورتاژ / به جز خرید، دیدنی‌های دبی دومین اولویت توریست‌ها برای سفر به دبی است. مساحت دبی روی هم رفته کمتر از شش درصد کل خاک امارات متحده عربی است؛ با این حال، بعد از ابوظبی، دومین شهر بزرگ در میان شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه‌ی این کشور است و با بیشترین جمعیت، پایتخت تجاری آن به شمار می‌رود.

امروزه دبی با پیشرفت‌های سریع و باورنکردنی‌اش توجه جهان را جلب کرده و مقصد مهمی برای تاجران و گردشگران تمام دنیا به حساب می‌آید؛ به طوری که در سال ۲۰۰۷ هشتمین شهر پربازدید جهان بود. اگر چه دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ، مثل دبی مال که بزرگترین مرکز خرید جهان است را در خود جای داده‌است و بسیاری از گردشگران به قصد خرید در دبی به آن سفر می‌کنند، ولی دیدنی‌های دبی و مراکز تفریحی آن نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند. از جمله سالن‌های سرپوشیده‌ اسکی، پارک‌های آبی بزرگ با وسایل بازی بسیار متنوع، آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر و شهربازی‌های مدرن، دبی لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را برای هر گردشگری فراهم می‌کند.پیش از سفر با تور دبی حتما این مطلب را بخانید.

چه زمانی باید به دبی سفر کرد؟
دبی در بیشتر روزهای سال، گرم و شرجی است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر بین ماه های آبان تا اسفند است. در این ماه ها هوا معتدل است.

اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر می کنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل ها هستند. در این هوا می توانید حمام آفتاب بگیرید و شب ها هم در رستوران ها، پاساژها و کافه های این شهر که همگی سیستم تهویه هوا دارند، گشت بزنید.

ارزان ترین تورهای مسافرتی دبی برای فصل تابستان است. تابستان دبی بسیار گرم است و دمای هوا بین ماه های خرداد تا شهریور بین 24 تا 40 درجه سانتی گراد است.

رستوران ها :

یکی از رستوران ها به نام المنتها است، که در ارتفاع 200 متری واقع شده و منظره ای از دبی را به نمایش می گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می شود و توسط یک آسانسور شیشه ای دسترسی به آن ممکن می باشد.

رستوران دیگر المحاره (به معنی صدف) می باشد که دسترسی به آن توسط یک زیر دریایی شبیه سازی شده امکان پذیر است و آکواریوم های زیبایی را به نمایش می گذارد. این آکواریوم ها دربرگیرنده بیش از یک میلیون لیتر آب است. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تاثیر بزرگ نمایی حدود 18 cm ضخامت دارد. این رستوران در میان 10 رستوران برتر دنیا قرار دارد. این رستوران ها در هتل برج العرب قرار دارند. این هتل دارای 60 طبقه است و معمار آن Atkins Middle East می باشد. ستون بندی این هتل تا 40 متر زیر دریا می باشد. برج العرب بزرگتر از برج ایفل است و تنها 60 متر از Empire State Building در آمریکا کوتاهتر است. تمام پرده ها، چراغ ها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می افتند. تمام کانال ها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هر سوئیت یک لپ تاپ، اسکنر و پرینتر مخصوص به خود را دارد.

مدینه جمیرا

مدینه جمیرا (در فارسی به معنی شهر زیبا) با مساحت بیش از ۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین تفریحگاه مجلل در دبی، امارات متحده عربی است. طراحی این تفریحگاه با الهام از شهرهای سنتی مناطق عرب‌نشین بوده‌است. مالک مدینه جمیرا، شرکت جمیرا است که مالکیت تنها هتل ۷ ستارهٔ جهان را نیز داراست. این تفریحگاه دارای دو هتل بوتیک به نام‌های «القصر» و «مینا السلام» است که بیش از ۴۰ رستوران لوکس و کلاس جهانی دارد. همچنین یک بازار به نام «سوق مدینه جمیرا» نیز در مدینه جمیراقرار دارد. به گفتهٔ بسیاری، از لوکس‌ترین استراحت‌گاه‌های جهان است.

برج خلیفه

آسمان خراش بسیار بلند برج خلیفه با ارتفاع 829.8 متر در دان تان دبی بلندترین سازه دست بشر در دنیاست. این برج باشکوه که ساختنش 5 سال به طول انجامید یکی از جاذبه های برجسته در سرتاسر خاورمیانه می باشد و در سال 2010 افتتاح گردیده است. برج خلیفه نمایشِ استثنایی از یک کار هنریست و بی دلیل نیست که به جواهر دبی مشهور می باشد. به صد و بیست و چهارمین طبقه که دومین سکوی مشاهده بلند روباز جهان است بروید تا چشم اندازی بی وقفه از خط افق آسمان دبی و اطراف این شهر را نظاره گر باشید. اینکار یکی از بهترین راه ها برای دیدن مناظر مختلف گردشگری شهر است. برج خلیفه با بیش از هزار واحد آپارتمانی، 49 طبقه ادارای، 4 استخر و یک کتابخانه درخدمت ساکنین خود می باشد. همچنین هتل 5 ستاره آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه این برج قرار دارد. رستوران اَتمُسفییِر در طبقه صد و بیست و دوم، اسکای لابی در طبقات چهل و سوم، هفتاد و ششم و صد و بیست و سوم، سوئیت های مشارکتی در طبقات مختلف و بخش ارتباطات و رادیویی در طبقات صد و پنجاه و ششم تا صد و پنجاه و نهم نیز از دیگر پخش های این برج هستند. در محوطه اطراف برج نیز پارکی زیبا به مساحت 11 هکتار خودنمایی می کند.همچنین می توانید مطالب مفیدی در مورد تور مشهد در سایت سفر باتو ببینید.

برج العرب

برج نمادین العرب چهارمین هتل بلند دنیاست. این هتل که تنها هتل هفت ستاره جهان می باشد یکی از شگفتی های معماری و مهندسی است که خدمات بی همتای لوکسی را در اختیار مراجعان خود قرار می دهد. علاوه بر تمام امکانات و تجهیزات بسیار مدرن، این هتل دارای یکی از بهترین اسپاهای موجود در دبی می باشد. درحالیکه دو رستوران اَل مُنتَها و اَل مَهارا شایسته توجه خاصی هستند ولی از اسکای بار این هتل نیز نباید غافل شد. این بار شیک نه فقط نوشیدنی ها و میان وعده های خوشمزه ای ارائه می دهد بلکه چشم انداز شگفت انگیزی از شهر زیبای دبی را هم به نمایش می گذارد.


آب‌نمای دبی

فواره دبی، بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا و یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دبی است که در دریاچه‌ برج خلیفه، با هزینه‌ای سنگین، ساخته شده. طول این آب‌نما ۲۷۵ متر است و آب را به اندازه‌ی یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب می‌کند. هزاران نورافکن و چندین پروژکتور با رنگ‌های متفاوت در طراحی این آب‌نما به کار رفته و نه تنها از تمام زوایای دریاچه و برخی ساختمان‌های اطراف قابل مشاهده ‌است، بلکه حتی از بیش از ۲۰ مایل دورتر دیده می‌شود. آب‌نمای دبی طوری برنامه‌ریزی شده‌ که با موسیقی‌های بی‌کلام، پاپ و موسیقی عربی برقصد. جالب است بدانید یکی از آهنگ‌های استفاده شده در این آب‌نما، آهنگ امواج اثر آهنگ‌ساز ایرانی است.

دلفین بی

دلفین بی دبی که در آتلانتیس پالم واقع شده، بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. در این مجموعه هر جور تفریحی برای هر سنی که فکرش را بکنید، امکان‌پذیر است. می‌توانید در آب‌های کم‌عمق بروید، کنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید. تمام پکیج‌های بلیط، شامل دسترسی به پارک آبی آکواونچر هم هستند.جزئیات تور لحظه آخری گرجستان را می توانید در سایت سفر باتو ببینید.

پارک‌های شهر دبی:

دبی بوستان‌های فراوانی دارد که می‌توان به پارک‌های زیر اشاره کرد : پارک خور، پارک صفا، پارک مشرف، پارک جمیرا، پارک القوز، پارک زعبیل، پارک الوصل، پارک باغ وحش، پارک ممزر: (این پارک در اقصی شرق دبی، و در مرز امارت شارجه قرار دارد) .
ساعات کار در دبی:

ساعات کار مراکز دولتی: 08:30 تا 14:00 شنبه تا چهارشنبه

ساعات کار بانک ها: 08:00 تا 13:00

ساعات کار سفارت خانه ها: 08:45 تا 13:30

ساعات کار صرافی ها: 08:00 تا 13:00 و 16:30 تا 20:30

ساعات کار دفاتر بخش خصوصی و فروشگاه ها ی دبی:

مراکز دو شیفته: 08:00 تا 13:00 و 16:00 تا 19:00

مراکز یک شیفته: 08:00 تا 18:00

ساعات کار مجتمع های خرید: 10:00 تا 22:00 هر روز غیر از جمعه ها(14:00 تا 22:00)

ساعات زندگی در دبی مانند بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای اطراف دریای مدیترانه می باشد. مردم عادت به خواب نیمروز و خوردن شام در ساعت های آخر شب دارند. توجه و اهمیت به ساعات کار نیز کمی با سایر کشورهای پیشرفته متفاوت می باشد. بنابراین از به تاخیر افتادن ساعت قرار و ملاقات کاری خود تعجب نکنید. تعطیلات آخر هفته نیز در این جا مفهوم ندارد اگر که جمعه بعنوان یک روز مقدس همیشه تعطیل می باشد. تعطیلات آخر هفته برای دفاتر دولتی و مدارس روزهای پنج شنبه و جمعه می باشد. بعضی از شرکت های خصوصی نیز بعد از ظهر پنج شنبه و روز جمعه تعطیل می باشند .اطلاعات بیشتر در مورد تور ارزان استانبول در سایت سفرباتو مشاهده کنید.

تور صحرا

این تور یکی از معروف ترین تورهای دبی می باشد. هدف اصلی در ارائه این تور، نشان دادن چهره واقعی کویر و زندگی بادیه نشینان به بازدید کنندگان می باشد. مدت زمان این تور می تواند بین چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد. در رایج ترین تور شما حدود ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر به طرف صحرا حرکت کرده و در اولین قسمت با ماشین های چهار محور (4WD) به گردش در میان تپه های شنی کویر می پردازید. سپس به یک کمپ می رسید که به صورت سنتی ساخته شده است. صرف شام و نوشیدنی، استفاده از بوفه کامل، موزیک و رقص عربی در زیر آسمان زیبا کویراز برنامه های این قسمت می باشد. این تور با بازگشت به شهر در حدود ساعت 10 شب پایان می یابد. در تورهای یک روزه و یا چند روزه، برنامه هایی از قبیل دیدار از وادی ها و روستاها، مزارع پرورش شتر در کویر، دیدار از کوه های حجر، دیدار از منطقه زیبا و خوش آب و هوای حتا، شنا در استخرها و چشمه های این منطقه، توقف در هتل حتا، صرف غذا در این هتل و استفاده از امکانات ورزشی آن، دیدار از قدیمی ترین مسجد امارات و حضور در جمعه بازار در نظر گرفته شده است. بازدیدکنندگان از دوبی نمی ‌توانند تجربه کاملی از صحرا داشته باشند مگر آنکه در یک سفر صحرای صوفیانه شرکت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها