رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 371260

جاذبه های گردشگری کیش و دبی

در ادامه برخی از جاذبه های گردشگری دبی و کیش را ببینید.

دیدنی های کیش

آکواریوم، موزه شگفتی های جهان آفرینش

مجموعه ای کم نظیر از ماهیان آب شور و شیرین، خزندگان و پرندگان نایاب ایران و جهان، پستانداران کوچک و حیوانات تاکسیدرمی شده در مجاورت ساحل شمال شرقی جزیره کیش وجود دارد که به مجموعه شگفتی های جهان آفرینش یا آکواریوم معروف است. نخستین آکواریوم پنجاه هزار لیتری مخصوص کوسه ها و ماهیان بزرگ خلیج فارس و آکواریوم بیست هزار لیتری ماهیان آب شیرین در این مجموعه ساخته شده است. راه دیگر لذت بردن از تماشای ماهیان رنگارنگ، به غیر از غواصی بازدید از این مکان است .

خانه بومی‌های جزیره کیش

دیدن فضاها و مکانهای سنتی برای دنیای مدرن ما بسیار هیجان انگیز می‌باشد . شاید قسمتی از هر سفر، دیدن مکانهای سنتی آن محل باشد. و اما ایران کشوری با آثار باستانی فراوان که هر بازدید کننده ای را مجذوب خود میکند از شمال ایران تا جنوب و از غرب تا شرق هر شهری آثاری جهانی و قدیمی که اکثراً مکانهایی است با معماری سنتی و با قدمت های چندین ساله. این بار به جنوب کشور میرویم شهری که ماهیت گردشگری به لحاظ آب و هوا – کیفیت زندگی – آرامش همیشگی و …دارد و اما خانه های سنتی که جزء آثار باستانی محسوب میشود. بله درست حدس زدین خانه بومی های جزیره کیش مد نظر است.

ما با یکی از تورهای کیش آژانس چوبین این بار به سراغ این جاذبه گردشگری زیبا خواهیم رفت و با تحلیلی کامل آن را برای شما به تصویر خواهیم کشید. همچنین قابل ذکر است یکی از زمان‌های بسیار عالی برای دیدن جزیره کیش و این جاذبه زیبا ایام عید است. پس اگر امسال با خواندن این مطلب به این جاذبه علاقمند شدید می‌توانید با مراجعه به صفحه آفر تور ارزان و لحظه آخری کیش این تور را برای خود و خانواده‌تان رزرو کنید.

این خانه به طور کامل در سبک معماری بومی ساخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین خانه‌ها در جزایر کیش است.که اصلی خانه به اسم حاج عبدالله بن شاهین، یک شخص شناخته شده و محبوب در کیش طی 80 سال گذشته بود. او یک تاجر مروارید و صاحب لنج بسیار بزرگ بادبانی بود . همچنین از دیگر توانایی‌های او لنج سازی بود در واقع شخصی با نفوذ در جزیره بوده است. و این عمارت یا خانه بزرگ را از پدر بزرگش به ارث برده بود. همراه ما باشید با تور ارزان کیش و یک بازدید جانانه از این خانه‌ی پر نوستالژی…

خانه بومی کیش

قدمت و جایگاه خانه بومی های جزیره کیش

این خانه یکی از قدیمی‌ترین مکانهای در منطقه سفین بوده که دارای بافتی سنتی با قدمت چندین ساله داشته. اهالی این روستا به دلیل اعتقادات زیادی که در آموزش قرآن و مکتب داشته‌اند ، این مکان سنتی را مقری برای آموختن قرار داده‌اند. تا جای که چندین ساله این روال همچنان ادامه دارد.

تبدیل خانه به موزه

به منظور معرفی تاریخچه، فرهنگ، سنت، معیشت و صنایع دستی ساکنان بومی کیش و برای ایجاد شغل برای ساکنین بومی و مشارکت بیشتر از طرف آنها در فعالیت های مرتبط با گردشگری و اهداف گردشگری پایدار در جزیره کیش ، این خانه بر اساس رضایت فعلی صاحبخانه و اخذ مجوزهای لازم از سازمان منطقه آزاد تجاری کیش، در ماه فروردین ۱۳۹۳ به موزه تبدیل شد و به نام خانه مردم شناسی ساکنان بومی جزیره کیش نامیده شد. سازمان میراث فرهنگی این شهر را بدون تغییر معماری سنتی آن ، تمام اتاق‌ها را با سبک زندگی ساکنان بومی کیش در 80 سال گذشته احیا کرد. و نمادی کامل از زندگی پیشین این عمارت را به رخ می کشاند.

موزه و نماد شهری کیش

موزه و نماد شهری کیش یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی می باشد که از دو بخش اصلی تشکیل شده و در سایت موزه کیش به وسعت 61 هکتار درساحل غربی جزیره حد فاصل کشتی یونانی و کلبه هور در حال ساخت است. این پروژه با هدف ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری در بخش غربی جزیره و ایجاد تعادل در تراکم و توزیع امکانات سیاحتی جزیره اجرا می گردد.

این نماد یک سازه بتونی به طول 50 متر می باشد که به شکل دو صدف و مرواریدی در میان آن طراحی گشته. در قسمت پایین نماد، موزه کیش در یک طبقه به وسعت 3500 مترمربع واقع می شود که شامل 4 سالن گالری، آمفی تئاتر، بخش اداری، کافی شاپ و کارگاه آموزشی خواهد بود.

در محوطه دور نماد کیش نیز طراحی پیست دوچرخه به عرض 4 متر و به طول 3 کیلومتر و بخشی به عنوان شاتل به عرض 6 متر و طول 2750 متر انجام شده.

این موزه پس از ساخت به دومین سازه بلند کشور پس از برج میلاد تبدیل خواهد گشت.

دیدنی های دبی

برای لذت بردن از موزه‌های دبی باید به جزئیات موزه ‌های این شهر از جمله موزه ماشین (car museum) ، فالکونری (falconry) ، پلیس دبی (Dubai Police) و همچنین موزه لوور (Louvre)، گوگنهایم (Guggenheim) و یونیون (Union)توجه کرد.

موزه دبی | Dubai Museum

موزه ای در دبی وجود دارد که با نام متحف دبی شناخته می شود. در این موزه شبیه سازی از زندگی روزمره و ماکت هایی از اهالی این شهر در معرض دید عموم قرار گرفته است. در بازدید از شهر دبی پیشنهاد می شود که حتما از این موزه دیدن نمایید زیرا ساختمانش قلعه ی کهن و حائز اهمیتی است و متعلق به سال ۱۷۸۱ میلادی می باشد. اشیای بسیار گران قیمتی در این موزه نگهداری می شوند که قدمت برخی از آن ها حتی به ۳ هزار سال پیش باز می گردد.

اینجا در سال ۱۹۷۱ میلادی افتتاح و در سال ۱۹۹۵ میلادی بخش های دیگری به آن اضافه شد و به صورت امروزی در آمد. از جمله ی بخش های موزه ی دبی می توان به قسمت های زیر اشاره نمود:

مدرسه ی اسلامی

بادیه نشینی

معاش ماهیگیران

بازار

نگارخانه

مساجد

باغ های خرما

موزه اتومبیل امیریت نیشونل (EMIRATES NATIONAL AUTO MUSEUM)

تقریباً از دبی که به اندازه دو ساعت به سمت لیوا اوسیس (Liwa Oasis) حرکت کنید به انباری هرمی شکل می‌رسید که اطراف آن خالی است و مرکزی برای اتومبیل ‌های رنگارنگ شیخ حامد بن حمدان آل نهیان (Sheikh Hamad bin Hamdan al Nahyan) به شمار می‌رود.

در این انبار اتومبیل‌های مختلف از وانت‌ها و خودروهای سواری به سبک کلاسیک آمریکایی گرفته تا کالسکه‌ها و تانک‌ های نظامی که در خارج از جاده ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یافت می‌شود. برخی از این اتومبیل‌ها با همان شکل و شمایل قدیمی هستند، اما بعضی از آنها بهینه ‌سازی شده و مثلاً قالپاق ‌هایشان عوض شده است. در داخل برخی از این اتومبیل ‌ها تلویزیون، یخچال فریزر و دیگر امکانات وجود دارد و حتی محوطه ‌ای برای بازی گلف نیز در این انبار در نظر گرفته شده است.

انبار مورد بحث یک موزه معمولی نیست و برخی از اتومبیل ‌های آن دارای رکوردهای گینس هستند و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند. یکی از چیزهای جالب در این موزه، کامیونی پنج متری است که تبدیل به یک آپارتمان شده است.

ای ۶۵، آف ای۱۱، به سمت واحه لیوا، روزانه از ۸ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر، ۵۰ درهم به ازای هر نفر، تلفن: ۸۱۰۲۲۱۱(۰۵۰)، انام، ای ‌ای.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها