رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379639

مراحل طلاق توافقی گروه وکلای تهران

ساعت24-امروزه از مسائل مهم زندگی انسان ازدواج است؛ که متاسفانه گاهی اوقات به طلاق توافقی و جدایی زن و شوهر منجر می گردد. همان طور که از اسم آن پیداست؛ طلاق توافقی یعنی زن و شوهر در تمام موضوعات مشترک زندگی و چگونگی رسیدن به طلاق از یکدیگر به توافق رسیده اند

خبر
مراحل به این صورت است که؛ بعد از ثبت دادخواست، دادگاه صالح بر اساس آدرس محل سکونت مشترک زوجین تعیین میشود.

بعد از تعیین دادگاه و شعبه‌ی مربوطه برای زوجین پیامکی ارسال میشود که در آن شعبه‌ مربوطه و تاریخ رسیدگی و مراجعه مشخص میشود. زن و شوهر هر دو باهم باید در تاریخ مقرر به شعبه رجوع کنند و در جلسه‌ رسیدگی حاضر شوند و خواسته‌ خود مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش یا طلاق توافقی را مطرح نمایند و در همین جلسه قاضی دادگاه طرفین را به داوری ارجاع میهد. همچنین دادگاه به زوجین اعلام میکند که داورانی از بین بستگان یا آشنایان مورد اعتمادشان را به دادگاه معرفی کنند؛ چنانچه زوجین نخواهند یا نتوانند داوری معرفی کنند، داوری از جانب دادگاه صورت می گیرد.

هزینه طلاق توافقی گروه وکلای تهران :

همانطور که می دانید برای ثبت هر دادخواستی در دادگاه لزوماً بایستی هزینه دادرسی پرداخت شود اما با توجه به اینکه امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می گردد، این دفاتر این هزینه را دریافت میکنند. هر دادخواستی با توجه به خواسته مندرج درآن به دو نوع مالی و غیرمالی تقسیم میشود و مسلماً هزینۀ دادرسی دادخواستی که خواستۀ آن مالی است با دادخواستی که خواستۀ غیرمالی دارد، متفاوت است.

در خصوص موضوع بحث ما که هزینۀ طلاق توافقی است بایستی متوجه این موضوع باشید که طلاق توافقی یک خواسته غیر مالی به حساب می آید و از این رو هزینۀ دادرسی طلاق توافقی۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

اگر در طلاق توافقی و مهریه چک یا سفته ای اخذ شده باشد؛ بدیهی است که زوجه می تواند در صورت عدم وصول آن ها به استناد مدارک مذکور درخواست مطالبه از طریق دادگاه کند و در صورت قطعیت حکم امکان جلب و توقیف اموال وجود دارد. اما اگر سند تجاری از بابت مهریه دریافت نشده باشد و زوج در مواعد توافق شده مهریه را پرداخت نکند؛ زن می تواند از طریق دادگاه و با دادن دادخواست مطالبه مهریه احقاق کند. نکته حائز اهمیت این است که ازدواج مجدد زوجه پس از طلاق مانع اخذ مهریه قبلی نمی شودد. توجه داشته باشید، بر طبق ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده صرفا تا ۱۱۰ سکه بهار آزادی یا معادل آن، دادگاه در صورت نپرداختن اقساط جلب صادر می کند و برای مازاد بر آن، زوجه می بایستی اموالی را از زوج به دادگاه معرفی کند.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی با گروه وکلای تهران ( talagh-tavafoghi.com ) تماس گرفته و از مشاوره حقوقی ما استفاده کنید.

منبع : talagh-tavafoghi.com | طلاق توافقی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها