رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 383217

خواص گل همیشه بهار | فواید چشمگیر گل همیشه بهار برای بانوان و شادابی پوست

هر آنچه میخواهید درباره گل همیشه بهار و خواص آن برای پوست بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

گل همیشه بهار
html>

گل همیشه بهار یا زرگل با نام های دیگری چون حی العام، ابرون، همیشه بهار، قوقحان، اقحوان، زبیده، آذرگون، آذریون الحدانق گیاهی یک ساله می باشد و بیشتر در منازل، باغها و فضای سبز کاشت می گردد.

ارتفاع گل همیشه بهار کمتر از پنجاه سانتی متر و برگ های آن ساده، بیضی، خمیده، پوشیده از کرک و به رنگ سبز مایل به قهوه ای می باشد و گل های آن در انتهای شاخه های گل دهنده قابل دیدن هستند.

طبع گل همیشه بهار سرد و خشک و در خانواده گیاهان دارویی می باشد .این گل در ایران بیشتر در استان کهگلویه و بویر احمد دیده می شود.

در ایران دو نوع از گل همیشه بهار موجود است که از نظر خاصیت های درمانی شبیه هستند. همچنین از این گیاه در رنگ کردن غذاها هم مصرف می گردد. این گیاه در صنایع داروسازی، لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می شود و در بعضی کرم‌ها و شامپوهای گیاهی موجود است. بخش های مورد مصرف این گیاه گل، برگ و شاخه‌های آن می باشد.

خواص گل همیشه بهار

خواص گل همیشه بهار

- یکی از خواص گل همیشه بهار ضد نفخ معده و روده است. به این منظورباید یک قاشق پودر خشک شده گل همیشه بهار را در یک لیوان آب بریزید و صبر کنید تا دم بکشد. یک فنجان قبل از هر وعده غذایی میل گردد. این دمنوش به جهت معالجه ورم و التهاب معده نیز موثر می باشد.همچنین از ایجاد سرطان لوزالمعده و روده بزرگ جلوگیری می‌نماید.

- دانشمندان در مطالعات خود دریافته اند که این گیاه میتواند بیماری های ملتحمه و سایر بیماری های التهابی چشم را معالجه نماید.عصاره این گیاه خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و تحریک کننده دارند که نه تنها موجب کاهش عفونت های چشم می گردند بلکه از چشم در مقابل عوارض نور UV، زوال و پیر شدن و آسیب های اکسیداتیو نگهداری می نماید.

- اگر پودر خشک شده برگ های گیاه را به شامپو یا نرم کننده خودتان اضافه نمایید رنگ موهایتان به مرور زمان روشن می گردد.

- روغن گرفته شده از این گیاه برای ضخامت ریشه‌ موها و ازدیاد توانایی فولیکول‌های آن نیز مفید می باشد که در نتیجه ریزش مو را قطع می نماید.

- مصرف چای و دمنوش گل همیشه بهار، ادرار آور می باشد در نتیجه برای کاهش فشار خون مفید هستند. همچنین استفاده از این گیاه تعریق بدن را زیاد می نماید.

- گل همیشه بهار برای معالجه عفونت گوش مصرف می گردد.

- این گیاه دارای ویژگی ضدالتهابی می باشد و با انقباض رگ های خونی از خونریزی جلوگیری می نماید.

- برای آرام کردن درد گلو دمنوش گل همیشه بهار را غرغره نمایید.

- برای معالجه نیش زدگی حشرات مثل زنبور و جای گزیدگی عقرب از عصاره گل همیشه بهار استفاده نمایید.

- جهت از بین بردن اضطراب و خستگی مقداری روغن گل همیشه بهار، به آب حمام خود بیافزایید.

خواص گل همیشه بهار برای بانوان

خواص گل همیشه بهار برای بانوان

گل همیشه بهار برای بانوان این خواص را دارد :

کاهش دردهای قاعدگی تنظیم قاعدگی
باز شدن پریود ( قاعده آور ) رفع ترشحات
اختلالات قاعدگی

هر ماه هشت روز قبل از اولین روز قاعدگی شروع به مصرف دمنوش نمایید ، نحوه مصرف هم پس از هر غذا یک فنجان میل نمایید. به این منظور مقدار یک مشت از گل خشک شده همیشه بهار را درون آب جوش بریزید و در زمان ۵ دقیقه آن را دم نمایید و سپس آن را مصرف کنید.

خواص گل همیشه بهار برای پوست

یکی از شیوه های معالجه کاهش خارش، قرمزی، حساسیت، خشکی و تورم در پوست مصرف این گیاه دارویی است .استفاده از این گل شفابخش موجب افزایش جریان خون در مناطق آسیب دیده، ازدیاد تولید کلاژن، تقویت پوست و سرعت بخشیدن به فرایند ترمیم پوست بعد از عمل های جراحی می گردد . گل همیشه بهار دارای ویژگی ضد التهاب می باشد و زخم‌های واریسی را برطرف می نماید. از ضماد گل همیشه بهار به شکل موضعی جهت معالجه آکنه، سوختگی و خراشیدگی مصرف می گردد. همچنین ضدآفتابی طبیعی می باشد.

طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار

طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار

جهت فراهم کردن دم نوش گل همیشه بهار باید به مقدار یک مشت از گل خشک شده همیشه بهار را درون آب جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه آن را دم نمایید و سپس آن را استفاده کنید.

مضرات گل همیشه بهار

- استفاده خوراکی این گیاه در زمان بارداری و شیردهی ممنوع می باشد، چرا که ممکن است خطراتی را برای جنین ایجاد نماید.

- استفاده از گل همیشه بهار با داروهای مسکن یا فشارخون توصیه نمی گردد.

- اگر شما جزو کسانی می باشید که به گیاهان دارویی نظیر گل داوودی ،بابونه ،اکیناسه و ….حساس هستند باید از مصرف این گیاه خودداری نمایید.

- همچنین استفاده از گیاه موجب خواب آلودگی می گردد مخصوصا هنگامی که از داروهای آرامبخش ،خواب آور و یا ضد اضطرابی مانند کلونازپام (کلونپین) لورازپام (آتیمان) فنوباربیتال (دوناتال) وزولپیدم مصرف می نمایید.

چه قدرت درمانی در گل همیشه بهار وجود دارد؟

گل های گل همیشه بهار ( Calendula officinalis) به صورت دارویی استفاده می شود: استفاده خارجی آنها برای تغییرات التهابی غشای مخاطی دهان و گلو و همچنین بهبود زخم های ضعیف از نظر پزشکی شناخته شده است.

ساپونین های تری ترپن ، فلاونوئیدها و روغن های اساسی از جمله مواد مهم محسوب می شوند. آنها با هم اثر ترمیم زخم و ضد التهابی دارند. اثرات دیگری نیز در مطالعات شرح داده شده است: گل همیشه بهار ویروس ها و قارچ ها (ویروس کش و قارچ کش) را از بین می برد ، بر ضد میکروارگانیسم ها (ضد میکروبی) اثر دارد و بر سیستم ایمنی بدن (تنظیم کننده سیستم ایمنی) تأثیر می گذارد.

علاوه بر ترمیم ضعیف زخم ها و التهاب غشاهای مخاطی در دهان و گلو ، طب عامیانه مناطق دیگری را برای استفاده گیاه گل همیشه بهار نامگذاری می کند. این موارد شامل ، به عنوان مثال ، آفتاب سوختگی و لرز ، رگهای واریسی ، جوش ، اگزما و بواسیر است . گل همیشه بهار همچنین در التهاب ملتحمه ، به صورت کمپرس آغشته به چای گل همیشه بهار که روی چشم بسته قرار می گیرد ، مفید است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها