رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387083

خواص نمک دریا | مهمترین فواید نمک دریا برای پوست

نمک دریا حاوی مواد غنی است که بدن به آن نیاز دارد و برای اعصاب مفید است این ماده به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است در این مطلب به برخی خواص نمک دریا اشاره میکنیم.

نمک دریا
html>

جهت آماده کردن این نمک، آب را توسط کانال‌هایی وارد سینی‌های سفالی نمک گیری می‌نمایند تا نور خورشید و وزش باد، به طور طبیعی سبب تبخیر آب و تهیه نمک گردد.

نمک دریا جهت تامین املاح بدن مناسب است. بدن ما به املاح و مواد مغذی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلرید، آهن، مس و زینک نیازمند است. این املاح و مواد مغذی از منابع گوناگونی تامین می‌ گردند. اما تعداد زیادی از این املاح در آب دریاها موجودند.

این نمک در واقع از تبخیر آب دریا حاصل می گردد. بیشترین استفاده آن در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی و خوراکی می باشد.

گونه های دیگرنمک دریا:

نمک هیمالیا نمک هاوایی
نمک پولکی نمک ایتالیایی

خواص نمک دریا

برای تسکین ورم پا ظرف بزرگی را تا نیمه آب بریزید و داخل آن ۳ الی ۴ قاشق نمک دریایی و جوش شیرین بریزید. سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پاهای خود را درون ظرف گذاشته تا ورم پاهایتان بهبود یابد.

برای اینکه ناخن‌هایی روشن‌تر و سالم‌تر داشته باشید باید یک قاشق چای خوری نمک دریایی و آب لیمو را با یک فنجان آب گرم قاطی نموده سپس ناخن‌های خود را در زمان ۸ تا ۱۰ دقیقه در این محلول گذاشته و ماساژ دهید .

نمک دریا موجب جوانسازی سلولهای بدن می گردد و تبادل مواد معدنی و سمی بین خون و آب را مهیا می کند.

نمک دریا دارای ویژگی ضد عفونی کننده قوی می باشد ، درنتیجه برای شستشوی دهان مناسب است. همچنین قرقره کردن آن جهت از بین بردن عفونتهای گلو مفید می باشد.

حمام نمک دریایی موجب آرامش‌بخشی و خواب‌آوری می گردد. درنتیجه سبب القای خواب کافی و عمیق می‌گردد.

خواص نمک دریا

خواص نمک دریا برای پوست

برای داشتن پوستی تمیز و روشن از نمک دریا استفاده نمایید،همچنین موجب جوان سازی پوست و کاهش چین و چروک می گردد برای این منظو با ریختن نمک دریا در وان حمام به هدف خود می رسید. چون نمک دریا سرشار از مواد مغذی می باشد، باعث افزایش رطوبت پوست می گردد و پوست را از سموم تمیز می نماید. متد مصرف دیگر، ترکیب نمک و روغن زیتون و تهیه یک خمیر سفت می باشد. می‌توانید خمیر را به آرامی بر پوست خود مالش دهید تا لایه برداری عالی از پوست خود ببینید.

به دلیل سم زدا بودن نمک دریا باعث رفع آکنه و جای آن هم می شود.

خواص نمک دریا برای لاغری

استفاده از نمک دریا می‌تواند موجب لاغری به صورت شکسته شدن میزان زیادی از سلول‌های چربی بدن و نیز افزایش دفع ادرار بدون احتیاج به نوشیدن حجم فراوانی از آب گردد.

وقتی نمک زیادی استفاده می نمایید بدن باید آب تولید کند ، تحقیقاتی که در نیویورک روی موش ها پذیرفته حاکی از اینست که موش هایی که در رژیم غذایی شان نمک زیادی استفاده نمودن کالری بیشتری از دست می دهند.

خواص نمک دریا برای پوست

خواص نمک دریا برای قلب

نمک دریا برای سلامت قلب موثر است. نمک دریا با کمک به داشتن فشار خون سالم و تنظیم ضربان قلب این عمل را صورت می دهد. شما با استفاده متعادل نمک دریا قلب سالمی خواهید داشت. در یکی از تحقییقات مشخص شد که استفاده منظم نمک دریا می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد.

همچنین موجب پایین آمدن کلسترول بد در بدن می گردد و در نتیجه بدن را از بعضی بیماری‌های قلبی ایمن می کند.

خواص نمک دریا برای اعصاب

نمک دریا سرشار از سدیم است ، جهت بهبود عملکرد بدن موثر می باشد. بنابراین، سدیم موجود در نمک دریا در حفظ کارکرد درست مغز، ماهیچه و سیستم عصبی موثر می باشد. سدیم، سطح آب بدن را تنظیم نموده و انتقال سیگنال‌های الکتریکی در بدن را حفظ می نماید پس با مصرف متعادل از نمک دریا شما اعصابی آرام دارید و مغز شما به خوبی کار می کند.

خواص نمک دریا برای اعصاب

مضرات نمک دریا

استفاده بیش از حد نمک دریا موجب اختلال در جذب برخی مواد مغذی مثل آهن و روی می گردد. استفاده بیش از حد نمک دریا برای فشارخونی‌ها و زنان باردار ممنوع است.

یکی دیگر از مضرات نمک دریا، این است که حاوی ید نیست و افراد با مصرف نمک دریا، نمی توانند نیاز ید بدن را تامین نمایند.

شن، ماسه، جیوه و سرب از دیگر ناخاصی های موجود در نمک دریایی می باشد که برای سلامت بدن مضر است. نمک دریایی دارای فلزات سنگینی هم چون ارسنیک است. این عنصر شیمیایی باعث ایجاد سرطان در بدن انسان می گردد.

نمک هیمالیا

نمک های لذیذ و خاص 10 درصد از مصرف جهانی نمک را تشکیل می دهند. این شامل "نمک هیمالیا" با ظاهر صورتی است که ناشی از اکسید آهن است . به زبان ساده: آنچه این نمک را بسیار خاص می کند آلودگی آن به "آهن زنگ زده" است.

مانند نمک دریا یا سنگ ، "نمک هیمالیا" تقریباً منحصراً از کلرید سدیم تشکیل شده و عمدتا در پاکستان استخراج می شود. معدن نمک خیورا ، یکی از بزرگترین معادن جهان ، حدود 200 کیلومتر با توده هیمالیا فاصله دارد ، به همین دلیل است که گاهی گواهی مبدا مانند "هیمالیا" منجر به اختلافات حقوقی می شود.

گاهی اوقات می توانید نمک هیمالیا را با نام "نمک اسکندر" نیز پیدا کنید ، زیرا افسانه ها حاکی از آن است که اسب های اسکندر بزرگ در آنجا دیده می شد که نمک را لیس می زدند و ذخایر نمک را کشف کردند.

خواص نمک دریا | مهمترین فواید نمک دریا برای پوست

نمک دریا از چه چیزی ساخته شده است؟

همانطور که می توانید تصور کنید، این چاشنی طبیعی تری است. با انجام این کار، نمک تمام ذرات میکروسکوپی جانوران دریایی و گیاهان موجود در آن را حفظ می کند. این در مورد موادی که دیگر حاوی نمک خوراکی نیستند نیز صادق است: مواد معدنی، ید و منیزیم.

محصول فرآوری نشده نیز نسبت به آنچه به صورت تجاری فروخته می شود، رنگ سفید کمتری دارد. در واقع، حاوی رنگ های مصنوعی نیست. همچنین از نمک خوراکی مرطوب تر است و طعم قوی تری دارد. اگر تصمیم به استفاده از آن در رژیم غذایی خود دارید، فقط از مقادیر بسیار کم استفاده کنید.

نمک دریا یا «طلای سفید» که از قدیم به خاطر فضیلت‌های مختلفش شناخته می‌شود، تنها در آشپزخانه مفید نیست! در واقع، به حفظ بهتر غذا کمک می کند و به دستور العمل های ما طعم می دهد، اما برای سلامتی ما نیز مفید است. نمک دریا به دلیل محتوای بالای مواد معدنی، عناصر کمیاب، منیزیم و آهن با نمک سفره متفاوت است.

نمک دریا به اندازه نمک خوراکی تصفیه شده نیست، بنابراین اجزای این ماده را در حالت طبیعی خود حفظ می کند و برای بدن ما بسیار مفید است.

می تواند با پر کردن پوست ما با مواد معدنی، بیماری های مختلف را کاهش دهد. نمک دریا می تواند دردهای روماتیسمی، دردهای قاعدگی، کمردرد و گرفتگی عضلات را تسکین دهد. اما به مشکلات سینوسی نیز کمک می کند. به لطف خواص تسکین دهنده آن، با داشتن اثر ضد التهابی و ضد درد، درد ما را کاهش می دهد.

برای استفاده از فواید طبیعی آب نمک، حل کردن نمک در حمام، دفع سموم و شل شدن ماهیچه ها توصیه می شود. همچنین سوزن سوزن شدن پوست سر را پس از رنگ کردن برطرف می کند. این متحد آرامش بخش تأثیر خوبی روی استخوان ها و خواب ما دارد.

همچنین به آرام شدن در مواجهه با خستگی، تخلیه استرس روز و جلوگیری از درد کمک می کند. این به ما امکان می دهد تا با عناصر کمیاب و انرژی پر شویم.

انرژی و سلامتی را برای بدن ما به ارمغان می آورد، گردش خون را تخلیه و تحریک می کند. نمک یک غذای قلیایی است، چربی های بد ذخیره شده در معده را از بین می برد. بنابراین، به عنوان یک متحد واقعی در کاهش وزن ظاهر می شود و علاوه بر این، هضم ما را بهبود می بخشد.

نمک همچنین دارای مواد معدنی برای تقویت سیستم ایمنی است. به خصوص زمانی که دما کاهش می یابد و ما با بیماری زمستانی مواجه می شویم، دفاع طبیعی ما برای مبارزه با مهاجمان خارجی تقویت می شود. به همین دلیل توصیه می شود در زمستان در ساحل پیاده روی کنید. اما این همه چیز نیست، این به ما اجازه می دهد تا دو هورمون شادی خود را حفظ کنیم تا در بهترین فرم بمانیم!

فواید نمک دریا

1. سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند

مواد معدنی موجود در نمک دریا به تقویت سیستم دفاعی طبیعی ما کمک می کند تا بدن ما را در فرم خوبی نگه دارد. بنابراین باید در اواخر تابستان مصرف شود. این به شما امکان می دهد با تمام عواقب مضر تغییرات دما مبارزه کنید.

2. با افسردگی مبارزه می کند

سروتونین و ملاتونین دو هورمونی هستند که توسط مغز ما برای کنترل استرس ترشح می شوند.وقتی مرحله ای از افسردگی را پشت سر می گذاریم، مغز ما دیگر به اندازه کافی تولید نمی کند. به همین دلیل است که غم و اندوه و استرس می تواند ما را تاریک کند. نمک دریا به ما این امکان را می دهد که بدون هیچ تلاشی این دو هورمون شادی را حفظ کنیم.

3. گردش خون ما را بهبود می بخشد

نمک دریا گردش خون را در بدن ما تسهیل می کند. همانطور که همه ما می دانیم، خون اکسیژن را به تمام قسمت های بدن ما حمل می کند تا بتواند به درستی عمل کند. اگر به درستی اتفاق نیفتد، بدن ما باید دو بار کار کند و به سرعت تجزیه می شود. بنابراین این خاصیت به تنهایی این واقعیت را توجیه می کند که باید نمک دریا مصرف کنیم.

4. به کاهش وزن کمک می کند

نمک دریا یک غذای قلیایی است. این بدان معناست که معده ما موادی تولید می کند که به ما اجازه می دهد از شر همه چیزهایی که به ما آسیب می زند، مانند چربی ها خلاص شویم. اما نه تنها از اسیدیته جلوگیری می کند، بلکه به ما امکان می دهد هضم خود را بهبود بخشیده و آن را سریع تر و آسان تر کنیم.

5. حملات آسم را کاهش می دهد

نمک دریا یک ضد التهاب قوی است. برخی از پزشکان توصیه می کنند زمانی که فرد دچار حمله آسم شده و سیستم تنفسی ندارد، نمک دریا را روی زبان بپاشند. اگر از این عارضه رنج می برید، قبل از شروع هر گونه درمان جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. مهمتر از همه، درمان خود را بدون مشورت با متخصص قطع نکنید.

6. از پوکی استخوان جلوگیری می کند و از بین می برد

استخوان ها بیشتر از کلسیم انباشته می شوند. بنابراین، سیستم اسکلتی حاوی یک چهارم نمک بدن ما است. این بدان معناست که وقتی فرد از بیماری استخوانی رنج می برد، نمک دریافتی به خوبی جبران می شود. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در نمک دریا مکمل های ایده آلی برای ترمیم استخوان هستند.

7. اسپاسم و گرفتگی عضلات را از بین می برد

این را می توان با محتوای پتاسیم این مواد توضیح داد، ماده معدنی که بدون آن عضلات ما نمی توانند کار کنند. نمک دریا حاوی آن است و بنابراین می تواند همان خواص را برای شما فراهم کند. نمک دریا همچنین به عضلات ما اجازه می دهد تا پتاسیم سایر غذاها را بهتر جذب کنند.

8. قند خون ما را تثبیت می کند

نمک دریا برای افراد دیابتی عالی است. به تثبیت سطح قند خون کمک می کند. بنابراین، اگر در کنترل قند خون خود مشکل دارید، در افزودن نمک دریا به رژیم غذایی خود تردید نکنید. یک انسولین طبیعی است. بنابراین فواید نمک دریا به قدری زیاد است که با استفاده از آن دیگر هرگز نمک خوراکی دریافت نخواهید کرد.

تنظیم مقادیری که قرار است استفاده کنید کمی زمان می برد. با این حال، هرچه زودتر شروع کنید، سلامتی شما زودتر از شما تشکر خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها