رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396014

ترکیب منتخب هفته نهم لیگ برتر/ جولان استقلالی ها و پدیده ای ها دور از چشم شاگردان برانکو

ساعت24-در تیم منتخب هفته بازیکنان تیمهای استقلال و پدیده حضور پررنگی داشتند.

با انجام بازی تیمهای صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی و همچنین با توجه به تعویق بازی پرسپولیس و پیکان به زمانی نامعلوم، پرونده هفته نهم رقابت های لیگ برتر بسته شد. در این هفته اتفاقات ویژه زیادی رخ داد و بازیکن های زیادی توانستند کمک حال تیمشان بشوند و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

ترکیب منتخب هفته از دید خبرگزاری ایلنا به شرح زیر می باشد:

دروازه بان:

یوسف بهزادی:(پدیده)

پدیده خوب گل می زند اما در عقب زمین هم یک دروازه بان خوب و یک ساختار دفاعی مناسب دارد. فوتبال مشهد دوباره یک دروازه بان آینده دار را معرفی کرده و این بار یوسف بهزادی خودنمایی می کند. گلر 27 ساله پدیده موفق شد یک پاس گل را هم برای هم تیمی هایش ارسال کند تا مشخص شود روی شروع مجددها هم کارساز است.

مدافعان:

محمد ستاری:(پارس جنوبی جم)

یک نمایش ایده آل دیگر از مدافع اسبق ذوب آهن و این فصل پارس جنوبی جم. هم در دفاع کم اشتباه بود و هم در حمله ها موثر. ستاری در این فصل بی تردید یکی از خوب های تیم مهدی تارتار بوده و نشان داده بی توجه به نتیجه تیمش بازی با کیفیت خود را ارائه خواهد داد.

عارف غلامی:(ذوب آهن)

مدتها بود که بازی نمی کرد اما بازگشتش به ترکیب ذوب آهن، آرامش را به خط دفاعی برگرداند و حالا زوج او و نژاد مهدی بعد از مدتها به کمک مظاهری موفق شدند تیم دوم فصل پیش را به یک کلین شیت ارزشمند برسانند. او در برابر حملات شدید سپیدرود در دقایقی از بازی بسیار مقاوم و خوب نشان داد و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و جواب اعتماد نمازی را داد.

محمد دانشگر:(استقلال تهران)

فشار زیادی را متوجه خود می دید. بعد از بازی با السد در آزادی دیگر به نیمکت چسبید و فرصت خودنمایی پیدا نکرد اما حالا در بازی برابر تیم سابق و سرمربی محبوبش، به زمین آمد و به جز تعلل روی گل تیم سایپا که یک غفلت تیمی بود در الباقی صحنه ها با اعتماد به نفس بالا بازی می کرد و همچنین توانست یک گل را هم برای تیمش به ثمر برساند تا هم فشار را از روی دوش خودش بردارد و هم به تیم سابقش گلزنی کند.

مرتضی منصوری:(پدیده)

اگر در ترکیب این فصل پدیده بخواهیم بهترین ها را انتخاب کنیم در کنار مهاجمین با کیفیت تیم، باید از مرتضی منصوری هم حرف بزنیم. مدافعی که نشان داده اگر ترافیک سمت راست خط دفاعی تیم ملی نبود می توانست الان یکی از گزینه های دعوتی کارلوس کی روش باشد. منصوری در برابر فولاد هم نمایش با کیفیتی داشت و اجازه هیچ نفوذ خاصی را به شاگردان ایلی استن نداد تا مشخص شود چه روزهای خوبی در پیش دارد.

هافبک ها:

طالب ریکانی:(صنعت نفت)

همه کاره میانه میدان صنعت نفت بود. هم یک گل فوق العاده زیبا را به ثمر رساند و هم نبض مرکز زطمین تیمش را بر عهده داشت. ریکانی روز به روز به آن بازیکن با استعداد گذشته نزدیک می شود و این می تواند بهترین خبر برای پائولو سرجیو و برزیل ایران در روزهای سخت باقی مانده باشد.

علی دشتی:(سایپا)

علی دشتی بازیکن تاثیرگذار تیم دایی است. کمتر کسی فکر می‌کرد که دشتی در اولین فصل حضورش در سایپا بتواند تا این حد تاثیر گزار بوده و جای خالی علی‌قلی‌زاده را به خوبی پر کند. دشتی در کناره‌ها زمین با جا گذاشتن مدافعان تیمهای مختلف برای خود و سایر بازیکنان موقعیت سازی می‌کند و با بازی چشم نواز خود همواره یکی از بازیکنان مورد علاقه دایی در این فصل بوده است دشتی در این فصل سه گل به ثمر رسانده که شاهکار او در ورزشگاه تختی و در مقابل استقلال رقم خورد جایی که او با جا گذاشتن 3 بازیکن این تیم توانست در زاویه تقریبا بسته دروازه‌ی سیدحسین حسینی را نیز باز کرده و نوید تولد یک بازیکن خوش تکنیک دیگر در فوتبال ایران را بدهد.

محمدرضا خلعتبری:(پدیده)

محمدرضا خلعتبری در این فصل به دوران اوج آمادگی خود بازگشته و نشانی از یک بازیکن پا به سن گذاشته از او دیده نمی‌شود. این بازیکن شمالی در این فصل از رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران توانسته با ارائه‌ی بازیهای خوب و تاثیر گذار در ترکیب تیم پدیده به این تیم کمک کند تا این تیم بالاتر از تیمهای متمول و گرانقیمت لیگ به صدر جدول تکیه بزند. خلعتبری در دیدار مقابل فولاد نیز بارها با حرکات سرعتی خود دفاع کند فولاد را آزار داد و زمانی که حملات این تیم برای جبران گل خورده شدت گرفته بود توانست با تیز هوشش و با پای غیر تخصصی برای دومین بار دروازه فولاد را باز کرده و خیال گل‌محمدی و پدیده را از کسب سه امتیاز راحت کن. باید ببینیم این روند خلعتبری تداوم خواهد داشت و این بازیکن به عملکرد خوب خود ادامه خواهد داد یا خیر.

مهاجمین:

مهدی قائدی:(استقلال تهران)

غلبه بر حاشیه‌ها. مهاجم جوان استقلال تهران پس از اتمام اردوی تیم امید در آماده ترین فرم ممکن قرار داشته و یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فاز هجومی مقابل سایپا بود. بازیکن ریز نقش با پاس گل دیدنی برای محمد دانشگر ذکاوتش برای تقویت خط حمله را نشان داد و نمره قبولی را نزد کادرفنی و هواداران دریافت کرد. در روزهایی که استقلال نیاز به برتری و جمع آوری امتیازات به منظور کاهش فاصله امتیازی تا صدر جدول نیاز دارد تکیه وینفرد شفر به بازیکنان جوان کمک زیادی به او کرده است.

الهیار صیادمنش:(استقلال تهران)

مهاجم جوان استقلال تهران در روزی که با نظر شفر در ترکیب ثابت جای داشت نشان داد تنها گل زدن نیست که ارزش‌های یک بازیکن هجومی را نشان می‌دهد. بازیکن سرعتی با حرکت بین خطوط و پاس‌های عرضی با مهدی قائدی و مرتضی تبریزی هر بار خط دفاعی سایپا را با مشکل مواجه کرد و در نهایت با اینکه مصدوم شد اما با دریافت ضربه پنالتی زمینه ساز برتری آبی پوشان شد تا سه امتیاز ارزشمند جایگاه آنها در جدول رده بندی را تغییر بدهد.

کی روش استنلی:(سپاهان اصفهان)

اسلحه مرگبار قلعه نویی در سپاهان در دیدار مقابل نساجی مازندران هم ارزش‌هایش را نشان داد. مهاجم بلندقامت ابتدای بازی طلایی پوشان را پیش انداخت و در دقایق پایانی هم پنالتی حساس را به گل تبدیل کرد تا طلایی پوشان در کورس صدرنشینی باقی بمانند. او در جدول گلزنان 6 گله است و تنها 2 گل با آنتونی استوکس در صدر جدول گلزنان فاصله دارد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها